Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.10.2011 21:11
sitten se saattaa olla tuo minun ensimmäinen vaihtoehtoni elikkäs vilkkurele on mäsä, kummiskin ennen vilkkuja ja magneeton jälkeen on onglma ellei sitten siinä oli akkua.
11.10.2011 21:13
Oletteko te joutuneet säätämään mopostanne öljypumppua. Vai voiko sitä etes säätää? Heräsi vain kysymys että saako tarpeeksi öljyä kun saa enemmän bensaa kun on 110 suutin.
11.10.2011 21:22
Naikou94 kirjoitti:sitten se saattaa olla tuo minun ensimmäinen vaihtoehtoni elikkäs vilkkurele on mäsä, kummiskin ennen vilkkuja ja magneeton jälkeen on onglma ellei sitten siinä oli akkua.
akku löytyy kyllä moposta
11.10.2011 22:23
joo tota öljypumppua voi kyllä säätää ja siihen löytyy aika selvät ohjeet netistä. ja hm mopoissa öljyntulo laitettu aika isoksi (ainaki mulla) eli en usko että sitä tarvii ees isontaa.. mutta kannattaa kysyä jälleenmyyjältä tai joltakin joka tietää enemmän.
14.10.2011 21:22
Nyt sellanen proboleema. Mopossa on 110 suutin ja paksumpi neula ja luisti ja 50 kokoinen tyhjäkäyntisuutin jotka tulivat mopon mukana. Niin osat paikallaan. Muuten mopo pelaa todella hienosti mutta alkukierroksilla tahtoo booata ja pienillä kierroksilla. Neula on toiseksi alimmassa lovessa ja kun nostin sitä ylöspäin niin se vain huononsi asiaa. Ilmaruuvi ei tunnu vaikuttavan mitään se on nyt kuitenkin tasan 2 kiekkaa auki. Mitä mää voin tehä ton kanssa että ei booasi?
14.10.2011 23:34
no eikös se neula just vaikuta tolla alueella. eli neulaa sinne toisee suuntaa vaa
18.10.2011 22:32
Paljo teijjä mopot kulkee ilman kuria noilla 10/60 väleil. Itel gps 60 ja mittariin 72 km/h.
19.10.2011 0:41
74mittariin ja 68 GPS sään, ihan hyvin kyl vakio putkella
19.10.2011 14:03
Onkos tuota mittaria mahdollista säätää mitenkään tänään meni 78 mittariin ja 62 gps. En tiiä sitte että onko tos mun puhelimes vikaa ku en oo koittanu oikeella gps:llä . Kokeilin puhelimen sport trackerillä. Jännä et mulla menee vähemmän vaikka mulla on 19mm kaasari ja topin pytty. Mitkäs välitykset sulla on?
19.10.2011 14:20
vakio välit, en tiedä tosin onko samat, ja tuo mittari pitäisi kalibroida uudelleen sopimaan rengaskokoosi, sillä uskoakseni niitä ei ole kalibroitu kuin kerran mitä siellä tehtaalla. Niihin on laitettu Krossin mittaristo eli rengas on suurempi siinä, ja sm kumit on taas pienempiä niin siitä se ero johtuu jos sait selvää
Täytyy siis moinen kysyä jälleenmyyjältä, että voiko niitä mitenkään kalibroida uudelleen. Käyn tarkistamassa välit piakkoin.
21.10.2011 11:23
Voihan tuo mittari asia noinkin olla, mutta mulla on tuo mittaaja takarenkaassa. Että voi myös olla tuo yksi syy tuohon suureen nopeusluvun kusemiseen. Ja kun ei ole mitään pyöritintä, vaan samanlainen mangneetti (tai mikä lie systeemi) kuin sigmassa.
24.10.2011 19:19
Ostin pojalle tuollaisen HM CRE RR mopedin muutaman kuukauden ikäisen vehkeen ja edellinen omistaja oli poistanut kurit ja laittanut tuon mukana tulleen isomman suuttimen.. vaikuttaa kulkevan turhan kovaa vakio välityksillä ( olisiko 10/60 ) nopeasti katsottuna, huiput minun 100kg kaverin alla myös tuon 70km/h luokkaa! Mitä välityksiä suosittelette jottei menisi yli tuon 60-65km/h?
24.10.2011 21:22
No eipä niitä välityksiä enään tiheämmäksi kannata laitella koska nuokin välitykset on jo turhan tihiät kurittomalle putkelle. Oliko huiput mittariin sitä 70 luokkaa, kun noissa mittari kusettaa yli 10 heleposti eli oikea nopeus on siin 60 tietämillä. Jos kuitenkin kulkee liikaa voisi harkita oma tekoista holkkia putkeen.
25.10.2011 16:42
Jukkasa1 kirjoitti:Ostin pojalle tuollaisen HM CRE RR mopedin muutaman kuukauden ikäisen vehkeen ja edellinen omistaja oli poistanut kurit ja laittanut tuon mukana tulleen isomman suuttimen.. vaikuttaa kulkevan turhan kovaa vakio välityksillä ( olisiko 10/60 ) nopeasti katsottuna, huiput minun 100kg kaverin alla myös tuon 70km/h luokkaa! Mitä välityksiä suosittelette jottei menisi yli tuon 60-65km/h?
vipezuu kirjoitti:No eipä niitä välityksiä enään tiheämmäksi kannata laitella koska nuokin välitykset on jo turhan tihiät kurittomalle putkelle. Oliko huiput mittariin sitä 70 luokkaa, kun noissa mittari kusettaa yli 10 heleposti eli oikea nopeus on siin 60 tietämillä. Jos kuitenkin kulkee liikaa voisi harkita oma tekoista holkkia putkeen.
Enskoissa mittari ei muuten kuseta yhtä paljoa (jos yhtään) Niinkuin smotoissa. Katso gepsillä todellinen nopeus ja mieti sitten. Tee vaikka siten että pienennä sitä reikää ja laita pienempi pääsuutin. Tai jos sulla on vakio-osat niin ota siitä kurista puolet pois..
25.10.2011 17:40
Laitettiimpas Arrowi kiinni, kyllä on hiljainen peli... hiljaisempi mitä vakioputki kurittomana. meni läheisellä suoralla 75 kunnes loppu välit kesken
ei mulla muuta