Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

25.2.2011 20:37

blockhead kirjoitti:Hyvin mun mopo toimi vaikka suutin unohtuikin kaasarista :D

:lol: olen minäki ajellu ilman suuttimia. ei tosin kovin kiertäny ;D

25.2.2011 22:48

Miten suutin voi unohtua?? *facepalm*

26.2.2011 1:12

Ittellä ei unohtunu, oli suuttimet lainassa kaverilla säätöä varten ja kokeilin ilman :D

28.2.2011 18:18

nonnii nyt on madallettu tonttiin kansi =D mutta en saanu edelleenkään satasta rikki nyt meni kummiski 95,4jo =D,nyt pitäis jo varmaa alkaa laihuttaan nii menis varmaa hunttia =Dkaiken näkösillä väleilläkin oon kokeillu parhaaks näin 15-30.kävin kysyy paikalliselata moottorihiomolta hioko ne nokkia että ois saanu vähä nostoja vielä lisää ja tietty asteitakin ,paljo muutes mankin virinokassa asteita on?

28.2.2011 18:32

Virinokkiakin on aika montaa eri sorttia..

28.2.2011 20:30

t0mppaa kirjoitti:nonnii nyt on madallettu tonttiin kansi =D mutta en saanu edelleenkään satasta rikki nyt meni kummiski 95,4jo =D,nyt pitäis jo varmaa alkaa laihuttaan nii menis varmaa hunttia =Dkaiken näkösillä väleilläkin oon kokeillu parhaaks näin 15-30.kävin kysyy paikalliselata moottorihiomolta hioko ne nokkia että ois saanu vähä nostoja vielä lisää ja tietty asteitakin ,paljo muutes mankin virinokassa asteita on?

ilmanvastusta vähentämälläki saadaan ihmeitä aikaan. tosin mitä sen eteen voi tehdä.

28.2.2011 20:34

niinpä kyyryssäkin toi mentiin.

niin mistä saa vielä jyrkempiä keppejä mankiin ku toi moposportin myymä.?

28.2.2011 22:57

No Akunari ainaki, Ja ulkomailta nuita kannatta enimmäksen katella. Oori myös ymym..
Ja saathan sä niin jyrkän ku haluat, Hitsi ja viila vaan käteen. Mulla on tällä hetkelläki ite hitsattu nokka mankissa ja hyvin pelaa. Tosin ihan ite en oo sitä teheny vaan kaveri..

28.2.2011 23:06

hitsata oon kyllä ajatellukki mutta pelkäämpä että nokka menee kieroon.helpompi se ois hiotuttaa jossain koneistamos laitteella.

28.2.2011 23:33

Pikkuhiljaa hitsailee nii eipä se niin kauhiasti vetele. Tuosaku nokasa mikä mulla niin vaa hiottu vingulla tasaseksi nostot ja laakerit ja ne palikat päätyihin painettu vaan ruuvipenkisä kiinni. Alkaa tolla kassulla, kannella ja nokalla kuitenki kiertää sen verta että tärisee jo muutenki nii perkeleesti.

28.2.2011 23:43

paljo on hissattu nostoo :D mimmoset kolot männäsä :)

1.3.2011 10:44

onko 98-mankissa automaattinen nokkaketjun kiristin?

1.3.2011 14:10

On

5.3.2011 22:37

nonii perkeles 101km/h :P oikeilla väleillä sain sen rikki :D onkos kukaan muu saanu 72kuutioisella yli satskua?

5.3.2011 23:09

Laita videoo jos mahdollista.

Itelläni on tossa tuo 72cc, VM-kansi muokkaamattomana (tai no imua avartelin millin verran että sain portaan pois, jee!), 18mm Walbro ja kuriton kiinanmankin vakioputki (= paljon avarampi kuin Hondan putki). Sopivilla väleillä kulkee vähän päälle 80km/h, tosin normiajossa ei jaksa mun kokoista jätkää tota vauhtia liikuttaa, vaan suoraa tarvii aika reilusti. Tosin käyttis, ja kaupungissa ajelen sillä aika paljon, joten parempi että on vähän luumumpi.

Käyny mielessä että löis vaikka 85cc:n kiinni ja yrittäis siltä saada tota satasta rikki, mutta turhaa se nyt enää ku muut rikkoo taikarajan pienemmillä iskutilavuuksilla.

Jos tuo huippujen etsiminen kiinnostaa niin tsekatkaas tää proju:

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=3&t=8519

Käytössä siis vakiopytty, maksimissaan ylikoossa 41mm.