Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.4.2012 19:15
kyllä kuule vaikuttaa. Itselläni oli 110cc yhdellä paskalla kaasarilla rikkaana ja hajotti tulpan kahdessa viikossa.
1.4.2012 19:23
no tässä tapauksessa ei ole kyse liian rikkaalla käymisestä. sen huomaa heti jos käy rikkaalla mopon käynnistä.. kaasarina on dellorton phbg ja se on laitettu ihan kuoseihi
1.4.2012 20:50
Virhe 1: Dellortton PHPG, ei vaan toimi mankeissa. Ite kyl ihan suosiolla alottasin siitä kaasarin säädöstä ja tulpan vaihosta.
1.4.2012 21:01
sasumeil kirjoitti:Virhe 1: Dellortton PHPG, ei vaan toimi mankeissa. Ite kyl ihan suosiolla alottasin siitä kaasarin säädöstä ja tulpan vaihosta.
Mutta se jo oli viime kesästä alkutalveen ja toimi ihan moitteetta ? Kaverillaki oli toiminut tosi hyvin mankissa. Säädöt olen laittanut ja tulppa vaihettiin jo loppusyksystä.
2.4.2012 20:30
Dellortot toimii mankissa yhtenä päivänä joillain säädöillä, seuraavana päivänä pitää taas säätää. Ainakin omalla kohdallani oli näin, pari kuukautta kattelin sitä paskaa kulkua, rikkinäisiä NGK:ita ja suuttimenvaihtorumbaa, sit sai riittää. Kusee kuulemma se imukaulan kiinnitys, sen takia kannattaa ostaa ihan suosiolla jokin laippakiinnitteinen kaasari.
2.4.2012 22:28
MB93 kirjoitti:Dellortot toimii mankissa yhtenä päivänä joillain säädöillä, seuraavana päivänä pitää taas säätää. Ainakin omalla kohdallani oli näin, pari kuukautta kattelin sitä paskaa kulkua, rikkinäisiä NGK:ita ja suuttimenvaihtorumbaa, sit sai riittää. Kusee kuulemma se imukaulan kiinnitys, sen takia kannattaa ostaa ihan suosiolla jokin laippakiinnitteinen kaasari.
No voiha prkl !
Jos näin on nii pakko kokeilla vakiokassua, sillä ainakin pitäisi toimia. Toivottavasti siinä se on se vika sitten, ettei mitään pahempaa. Kiitoksia avuista !
3.4.2012 8:43
Jos laadukakan kassun haluat niin keihin tai mikuni. Sitten jos ei laadulla niin väliä ja hyväksyt pienen booauksen niin jinke (deni, kentso yms samaa tavaraa).
Viimeksi muokannut Onkimato päivämäärä 3.4.2012 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran
3.4.2012 19:49
Onkimato kirjoitti:Josl aadukakan kassun haluat niin keihin tai mikuni. Sitten jos ei laadulla niin väliä ja hyväksyt pienen booauksen niin jinke (deni, kentso yms samaa tavaraa).
Joo täytyy kokeilla sitä vakikassua joka on keihinin 14 mm.
4.4.2012 22:25
En nyt oikee tiiä missä mä tätä oisin kysyny mutta kysytään täällä kun on jinkku manasta kyse. Elikkäs siiihe o vaihettu reilusti pitempi takahaarukka jostai crossista ja korkeammat takaiskarit. no kyseinen haarukka/jouset antaa kyllä sitten niin paljon löysää että ei mitää rajaa. Miten sais noita takaiskareita jäykemmiks ? auttaako jos jouste välii pistää "palat" tai voiko niitä avata nii et laittas lisää nestettä ?
5.4.2012 15:26
Yleensä noissa jousissa on siellä alapäässä jäykkyys-säätö. Eli sitä mihin jousi tulee alhaalla pitää nostaa ja pyörittää. Yleensä kaikki jouset on säädetty mahdollisimman löysälle.
24.4.2012 11:21
Juu kiitoksia, tuon tosiaan sain jo viikkoja sitte säädettyä. Mites minkälaiset keulalaakerit näissä on ? klappia eteen ja taakse on varmaa puol senttiä ja laakereita ei ollu ollenkaan. Näyttäs olevan semmoset irtonaiset "pallot" mitä sitten laitettas vaseliini kaa ? vai ?
Ja sitte et saaks noita mistä ?
30.4.2012 22:58
Mites jos poraan jinkustani imukaulaa, liittyykö siihen mitään riskejä, voiko ne pultit katketa jos avaa 10mm lenkillä?
1.5.2012 0:52
Ihan kaikki menee paskaks.
Pultit auki, imukaula irti, poraat kurit veks ja säädät kassun uusiks. Homma sillä selvä.
2.5.2012 17:58
Morjensta!
Eli ostin viikko sitten jinku mankin ja kerkesin ajamaan sillä yhden päivän ennen kuin ilmeni ongelmia. Eli kun ajelin niin yhtäkkiä kaasupohjassa ei kulkenutkaan hyvin vaan alkoi nykiä. Ja mitä pitempään ajoin ongelma paheni ja alkoi manki hyytyä ylämäkiin ja nykimään entistä pahemmin ja nopeudet laskivat 55km/h ---> 30km/h. Edellisenä päivänä manki toimi hyvin.
Ongelma siis eli kun ajaa täydellä kaasulla niin tuntuu että lähtee vetämään muttei sittenkään ja hyytyy ylämäkiin.
toivottavasti joku ymmärsi ongelman:)
11.5.2012 23:01
ei saa bensaa kunnolla?