Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

13.6.2015 23:42

Mikähän tuossa derbissä taas on kun jos ajaa vähänkin matkaa puolikaasulla niin kierrokset jää leijjailemaan vähäksi aikaa. Vika on ainoastaan puolikaasulla ajaessa. Imuvuotoja en löytänyt kun tutkin ja puhdistin kaasuttimen samalla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

16.6.2015 20:25

Mistähän mahtaa johtua: Derpistä katos kaikki sähköt paitsi sytytys? Yhtäkkiä ajon aikana.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

16.6.2015 20:51

Pääsulake POKS !

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

16.6.2015 22:21

Ilmeisesti noi sähköt on sen verta patentoidut ettei oo muuta kuin etuvalo, takavalo ja flekti eli kerta sulake on poistettu niin oliskohan jännitteen säädin posahtanu kun sulake ei suojaa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

16.6.2015 23:14

manDrop kirjoitti:Mikähän vois olla ongelma kun kylmänä derbi (senda xtreme sm 2004) toimii hyvin, mutta n. 30min lenkin jälkeen alkaa hyytymään ja röpöttämään, joskus menee kauemminkin ennen kuin alkaa oireilemaan.

Putkesta poistettu katalysaattori, suutin 74, sitä pienempää ei vielä ole mutta tänään tai maanantaina käyn pienempää testattavaksi, mutta luuletteko että tässä nyt olisi vain liian iso suutin vai mikä voisi olla ongelmana?


notreal911 kirjoitti:Kun röpötys alkaa, avaa tankin korkki. Jos oire poistuu on ongelma korvausilman saannissa.


Ei toimi korkin avauskaan, nyt kiinni 70 suutin, toimii hieman paremmin mutta huiput jää lämpimänä siihen 45 kun kylmänä menee sen 53~ Pitäisikö vieläkin pienempää suutinta laittaa?? Tulppa on nyt aika lähellä tuota maitokahvin väriä (pitäisi siis olla hyvä?)
Tietäskö kukaan mikä voi olla? Kylmänä kiertää sinne 9k asti mutta lämpimänä jää johki 6 tonniin.

E: Juu eli nyt hukkaputki tukittu, kulkee taas jonkun verran paremmin mutta nyt kun kierrokset noin 6k alkaa mopon (miksikä tätä kutsuisi) kierrokset mennä ylösalasylösalas, ei siis paljoa, samoin nopeus, sitten vähän aikaa jos tuollein ajaa niin alkaa kulkemaan ja kierrokset nousee n. 8k (en tiedä kuinka tarkka tuo vanha kierroslukumittari on) ja sitten vielä hetken päästä vauhti hiipuu hieman ja kierrokset siinä samalla?
Alkaa jo suuresti kummastuttaa, mikä vois olla?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.6.2015 21:04

Kannaattaa katsoa missä kunnossa ilmanputsari on. Itselläni teki juuri tuota ja ilmanputsari oli aivan tukossa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

17.6.2015 21:27

Elisiistota derbi alkanu tekemään semmosia että kun ajaa möykkysellä tiellä/kallistaa mopoa/kun vetää kytkinpommin millä vaihteella tahansa mistä vauhdista tahansa niin röpöttää/jättää sytyttämättä välillä? Tätä ei siis tapahdu joka kerta mutta lähes aina kun vetää kytkinpommia. Ja se röpötys/sytytyksen pätkiminen jatkuu jonkin aikaa. Myöskin joskus alkaa huutamaan mutta en oo varma liittyykö tähän mitenkään.

Mietin että voisko bensapinta heitellä että välillä ei saa bensaa? Toisaalta jos kovasta vauhdista tekee kytkinpommin niin ei se mopo paljoa heilahda että voisi pinta lähteä heittelemään.. Taikka sähkövikakin voi varmaan olla(?)

Toivottavasti joku saa selvää ja osaa auttaa :lol: :lol: :lol:



Laitoin tän aiemmin toiseen ketjuun mut se on aika kuollu nii kopsasin tänne 8)

E:Tulppa ja hattu tsekattu ja kunnossa oli. cdi boxi ja staattori vaihdettu uusiin joku 1tkm sitten.
Viimeksi muokannut Joozzii133 päivämäärä 18.6.2015 13:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.6.2015 0:04

manDrop: Onko tietoa ajokilometreistä nykyisellä männällä/sylinterillä? Voisko ns. olla kilometrit täynnä...?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.6.2015 13:08

notreal911 kirjoitti:manDrop: Onko tietoa ajokilometreistä nykyisellä männällä/sylinterillä? Voisko ns. olla kilometrit täynnä...?


Ei oo tarkkaa tietoo.
En sitten tiedä, tänään rupes maagisesti toimimaan niinku pitäis ilman että mitään tein :O

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.6.2015 13:40

manDrop: Kannattaa putsata kaasari, taitaa jotain roskaa pyöriä ja aiheuttaa aijoittaisia tukkeutumia. Tarkista myös että ryyppy toimii ja varsinkin sulkeutuu kunnolla...

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.6.2015 19:50

Mikähän derbissä on, kun toimii kylmänä hyvin, mutta lämpimänä pätkii täyskaasulla kutosella ja jos ajaa pitkän matkan (yli 10 kilometriä) putkeen, niin sen jälkeen ei enää ota piikkiä vaan röpöttää vain.
Teki tuota pelkällä ilmanputsarinkotelollakin, eli voiko tuo vakioputsari tukkeutua jostain muualta ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

18.6.2015 22:40

Missäs on vika ku kaikki varotusvalot palaa mittarissa, etu ja takavalo pimeenä ja aikasemmin ku valot toimi ni ei näy kunnolla jos ei anna kierroksii? vilkut vilkkuu kans epätasasesti ja on himmeet tyhjäkäynnillä :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

19.6.2015 12:09

Poram: Tarkista ryyppy, oireet kuin olisi jumissa ja kokonaan tai osittain päällä koko ajan.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.6.2015 12:41

Elikkä nyt derbissä on semmonen ongelma että aluksi toimii lähes normaalisti ja sitten kilometrin jälkee alkaa pätkimään eikä oikein tahdo käydä kunnolla, mutta sitten kun otettiin ne "rosvojohdot" irti toisistaan että saa käyntiin ilman avimia toimi normaalisti. staattori ja cdi on vaihdettu, kaasari putsattu ja kokeiltu eri säädöillä, ilmanputsarikin tarkistettu. Kaikki neuvot on tervetulleita :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.6.2015 13:49

Jos tarkoitat johtoja mitkä menevät virtalukkoon niin olisiko siinä lukossa jotain vikaa?