Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.12.2014 2:17
Joo en ollutvsitä pois ottamassa aattelin vaan juuri tota "ettei kestä perässä" asiaa mutta en aiokkaa ottaa
28.12.2014 2:52
J11 kirjoitti:@Jege24 - Ei sillä ole juurikaan merkitystä, onko siulla tuorevoitelu käytössä vai ei.
Enemmän työtä tankatessa vaan.
Esim. JanttuX käyttää edelleen 80cc tekniikan kanssa tuorevoitelua ilman ongelmia.
Suoraan sanottuna paskapuhetta, ettei "tuorevoitelu kestä perässä."
Jos joku kaipaa perusteluja sille, että miksi on paskapuhetta, voi kysyä niin mie vastaan.Jos haluat ottaa tuorevoitelun pois käytöstä, käytä n. 2,5% öljyseosta.
Tuota vähempää en ainakaan itse suosittele käyttämään.
Sitten jos häiritsee palamaton öljy, säädä kaasutinta.
Todennäköisesti kaasuttimen säädöt on rikkaan puoleiset jos vaimentimen päästä tulee palamatonta öljyä
(tai sitten et anna tarpeeks happea sille mopolle ).
Ite otin pois vaan sen takia että en halua ottaa riskiä (mikä on todella pieni) siihen että joko ei anna öljyä tai lykkää kaiken kerralla. Ja itse olen ajanut 2% seoksilla ja hyvin on toiminut. Mutta jos 2,5% on minimi niin kaipa männän vaihdon yhteydessä (keväällä) nosta öljyn määrää.
28.12.2014 3:35
Ja sit sellasta et paljonko mahtaa DRD Racing (2006) kulkea putkella jossa ainoana kurina enää hukkaputki, katalysaattoria ei enää tietääkseni ole. Kun vanha omistaja sanoi että putkella ja 12-53 väleillä menty 70km/h. Voiko pitää paikkansa? Mahdollisimman nopeita vastauksia!
Kiitos jo etukäteen!
28.12.2014 11:39
Katalysaattorin poisto ei vaikuta juuri mihinkää tehoihi tai vauhtii, mutta hukkaputki tuo ~5 km/h lisää vauhtii...
28.12.2014 13:25
70km/h pitää aika hyvin paikkansa.
Kokeilemalla se todellinen huippunopeus sitten selviää.. turhaa sitä täällä kysellä.
29.12.2014 10:55
onkos nuo jäykemmät kytkinkouset pakolliset ku pukki toi airsalin 50cc sylkän?
ei ois ylimäärästä massia ja kelpais päästä jo ajamaan sitä sisään et ehtii linttailla
29.12.2014 11:00
Lue tota Airsal kohtaa vähä aikaa ni sit löytyy vastaus
29.12.2014 15:42
Mitä välejä suosittelette kuristattomaan 2010 extremeen jotta kulkis sen 65 tai alle. Ei kumminkaan yli verorajan.
29.12.2014 17:32
mikäs vois olla derbissä vikana ei tahdo kiertää ku laittaa mopon käyntii nii se vähänaikaa kiertää normaalisti mut sit alkaa pätkimään ihan ku olis rajotin kiinni vaika on rajottamaton cdi boksi testasin sitten kylmäspraylla sprayata jännitteensäädintä ku mopo oli käynnissä nii johan rupes kiertämää et voiko tosiaan vika olla siinä että jännitteensäädin on rikki ja ei sentakii kierrä. Oon putsannu kaasarin eli vika ei ole siellä ja on uus tulppa. kiitos vastauksista jo etukäteen!
29.12.2014 22:23
Nopeita vastauksia! Onko derbin vakioläpät helppo vaihtaa hiilikuituläppiin ?? Nopeita vastauksia !
30.12.2014 1:07
10-20min homma.
1.kaasari irti 2.imukaula irti 3.otat läppärungon irti 4.ruuvaat vanhat läpät irti 5.uudet kiinni
30.12.2014 18:54
Kiitos !
2.1.2015 17:10
Mikä tuo Derbin kannessa oleva messinkinen nippa on? Sylkee vettä siitä jos ei oo tukittuna. Siinä on sellainen kumitutti päällä, onko sen tarkoitus lentää siitä helvettiin kun alkaa keittää vai mitä?
E: löysinkin jo, on siis vissiin kaasarin lämmittämistä varten
3.1.2015 14:39
Tervehdys. Mistä mahtaa löytää vanhanmallin Rabasaan kytkimen painelaakereita?, oon kattonu jo nettikaupat läpi enkä löytänyt.