Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2014 20:56

Ite yritän olla uskomatta joidenkin öljyjen ylivertaisuuteen tai paskuuteen, mutta tuossa motulissa on kyllä jotain hyvin hämärää, en tiedä mistä helvetin valaanrasvasta se on keitetty, mutta sillä ei vaan toimi. :eek: :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2014 21:05

hessuhopotin kirjoitti:Ite yritän olla uskomatta joidenkin öljyjen ylivertaisuuteen tai paskuuteen, mutta tuossa motulissa on kyllä jotain hyvin hämärää, en tiedä mistä helvetin valaanrasvasta se on keitetty, mutta sillä ei vaan toimi. :eek: :roll:


joo motulista kuullu pelkkää pahaa, ainakin näissä moottoreissa. kavereillaki reistaillu kyseisellä öljyllä :lol: ehkäpä sitä ei detsiin sitten laiteta ;)
Viimeksi muokannut jonetzu päivämäärä 27.3.2014 21:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2014 21:06

Malagutisti kirjoitti:
jonetzu kirjoitti:
eli gl5 luokitus pitää olla. mitä öljyä itte käytät?

Lisäksi pitää olla JASO-MA jolloin öljy ei sisällä kitkaa _VÄHENTÄVIÄ_ aineita.

Kaikenlaista on tullut kokeiltua, mm. Ambra Multi G (NH traktoreiden vaihteisto/peräöljy, noissa laatikoissa on vähä toiseen malliin kytkinpakkoja, tämä ainakin on gl5 luokitetua), Belray gearsaver, jotain valvolineä ja motulia(tätä en suosittele, toimii am6 laatikko pirun huonosti niin halvoilla kuin kalliillakin versioilla öljyistä), seuraavaksi menee laatikkoon Castrol Power1 Racingit.


mikä noista on sinulla toiminut parhaiten minarellissa
:) ? mie luulin että pitäs just olla niitä kitkaa vähentäviä aineita ku ei irrota tuo kytkin kunnolla :D no aina oppii uutta!

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2014 21:15

Nyt taas järkeä mukaan, topikissa edellisenä olevaan viestiin vastattaessa sitä ei tarvitse lainata ja viestiä voi muokata lähettämisen jälkeen.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2014 22:24

Belray on ainaki ollut ihan hyvä öljy ja sitä pääosin tuli mopoaikoina käytettyä. Toki sillä oli paras saatavuuskin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2014 22:30

kiitos! sitä siis laitetaan ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.4.2014 17:22

Mikäköhän on ongelma kun bensahana vuotaa kun tankki on täynnä ja se ei vuoda enään kun tankki on lähes tyhjä?! Voiko se vaikuttaa kun tankin yläosassa on pieni reikä (paine erot) vai tartteeko ostaa uus hana?
DT on vm.2007

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.4.2014 20:48

Tankissa saattaa olla reservitila, eli ns "varatankki", josta ei ole hyötyä alipainehanan kanssa.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.4.2014 22:56

hessuhopotin kirjoitti:Ite yritän olla uskomatta joidenkin öljyjen ylivertaisuuteen tai paskuuteen, mutta tuossa motulissa on kyllä jotain hyvin hämärää, en tiedä mistä helvetin valaanrasvasta se on keitetty, mutta sillä ei vaan toimi. :eek: :roll:


Pakko ottaa kantaa tähän öljyjuttuun. Eli aluksi koneessa oli jotkin huonot , tb:n öljyt tais olla. Noo, laatikko toimi jotenkuten ja heitteli välivapaita joka välissä ja kytkin luisti. No vaihdoin sitten motulin öljyt koneeseen, no kytkin ei luistanut yhtään, välivapaita ei ollut yhtään (edes tehoputkella..) ja muutenkin kaikki toimi hyvin. No talven jälkeen kun mopo oli ollut osissa, ja rahatilanne oli heikko niin ostimpahan nopeasti kiireellä taas tokmannilta tätä kuuluisaa teboilin jotain vaihteistoöljyä, noo ei mennyt kuin alle viikko niin kytkin taas luisti, motulit sisään ja ei mitään :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

1.4.2014 23:55

Mikähän voi DT:tä vaivata kun käynnistäes saattaa hörähtää n. sekunniks käyntii ja sammuu, sit seuraavil polkasuilla ei meinaakkaa, sit taas sekunniks. Tähän mennessä läpi käyty: Kone purettu, vaihdettu laakerit, tiivisteet, mäntä, pytty porautettu, uus ducati cdi, koitettu kahdella kaasarilla, jotka putsattu muutamaan otteeseen ja uus tulppa. Eikä vieläkää toimi... Mitähän seuraavaksi?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

2.4.2014 0:19

Belray ja Castrol ainakin toimii omiin kokemuksiin pohjautuen ihan samalla tavalla ja kun tuossa Castrolissa on se pari euroa halvempi hintalappu niin käytän aina sitä. Mutta kun laatikkoon iskeen jotain "halvempaa", tai jotenkin noista kahesta eroavaa kamaa, niin vaikutus on suuri ja sen huomaa heti. Vaihdepolkimen käyttäytyminen muuttuu ja välivapaat kasvaa harmittavan suuriksi. Derbissä hädin tuskin koskaan sattuu olemaan välivapaita, vaikka voiteluna toimis sperma, kun kone selvästikin sattuu olemaan huomattavasti laadukkaampaa suunnittelua kuin Minarelli, mutta kun tuohon Minarelliin sattuu iskee tilalle jotain muuta tavaraa kuin mihin se on tottunut, niin vaikutukset huomaa heti. Am6 on paskuutta. :lol:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.4.2014 17:25

Mikä tuli kun ei toimi ku etu ja takavalo? ennen toimi mittaristo ja kaikki. ajossa meni

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.4.2014 18:35

Elikkäs, mulla on 2009 mallin detsi. Siihen on tullut nyt vika, joka haittaa ajamista todella paljon. :paha:
Eli kun lähden ajamaan mopolla niin se toimii ihan normaalisti, mutta kun on vähän aikaa ajanut suuremmilla kierroksilla, niin mopo alkaa yhtäkkiä rajoittamaan ihan saatanasti. Ei anna kierroksia ja ei ole yhtään vääntöä. Kuitenkin kun sammuttaa mopon, odottaa vähän aikaa ja käynnistää sitten uudelleen, niin mopo toimii taas kunnolla siihen saakka kun tuo äskeinen tapahtuu uudestaan.
Tämä on todella ärsyttävä vika, kun joutuu monta kertaa pysähtelemään tienpientareelle ja venailemaan... :itku:
Jos jollakin on aavistustaakaan mistä tämä voisi johtua niin kirjotelkaahan vastauksia!
Kiitän jo etukäteen. :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.4.2014 19:07

tulppa

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.4.2014 19:31

^^jaani^^ kirjoitti:tulppa

Ei johdu siitä, tänään vaihdoin eikä vaikuttanut mitään