Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.12.2012 19:58
pykezuikkeli kirjoitti:Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.
Mikä pytty oli ennen ? mikä suutin ja tulppa ? Jos sulla on starttisprayta nii sitä sumuttelemallahan vois koittaa vuotaako alhaalta tai muualta. Mites kaasuttimen ja pytyn välinen tiiviste ?
______________________________________________________
LOMMOTONTA ja KITTAAMATONTA tankkia saa tarjota YV:llä ! Maaleilla ei mitää väliä.
17.12.2012 22:27
siimo- kirjoitti:riksu26 kirjoitti:Mistä vois johtua että pv roiskii putkesta öljyä? Ja mistä vois johtua kun pv hyytyy välillä ajon aikana ja sitte ei vastaa kunnolla kaasuun? Pari minuuttia ku odottelee ni taas toimii normaalisti. Peeveessä 60cc pora pytty ja 16mm mikuni kaasari 60 suuttimella.
Käy laihalla ja lämpöleikkaa?
No mites se sit vaa joskus leikkaa? Silloki ku viimeeks leikkas en revitelly hirveemmi. Viimeeks ku ajoin revittelin ja keulin mut ei mitää oireita. Huonommi kulkee ryyppy päällä, tosi sillo se kyl heittää enemmä öljyäki. Pitää visii lomal kattoo tarkemmi. Toivottavasti ei tarvii koko konetta purkaa...
17.12.2012 22:32
pykezuikkeli kirjoitti:Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.
Jos en väärässä oo ni putki voi myös paukkua jos käy liian laihalla? Kierrosten aaltoilemine kuulostaa jonki sortin imuvuodolta. Korjatkaa jos oon väärässä.
18.12.2012 8:52
sasumeil kirjoitti:pykezuikkeli kirjoitti:Kertokaas te motot.netin velhot että mikä mahtaa olla vikana pv:ssä kun tuli tuossa laitettua 50p+ kiinni (muuten vakio osat) ja kaikki tuli tehtyy huolellisesti. käynnistyy todella huonosti 10 minuutin polkemisen jälkeen, kierrokset aaltoilee ja kun vähänkin enemmän kierrättää nii putki alkaa sirisemään ja paukkumaan. saattasko johtua siitä ku käytin vanhaa sylinterin alatiivistettä? tai kenties suuttimesta tai tulpanlämpöarvosta? vastauksia odottelisin mielellään.
Mikä pytty oli ennen ? mikä suutin ja tulppa ? Jos sulla on starttisprayta nii sitä sumuttelemallahan vois koittaa vuotaako alhaalta tai muualta. Mites kaasuttimen ja pytyn välinen tiiviste ?
______________________________________________________
LOMMOTONTA ja KITTAAMATONTA tankkia saa tarjota YV:llä ! Maaleilla ei mitää väliä.
ennen oli vakiopytty, pääsuutin on 57,5 (olishkoha liian pieni), tulpan lämpöarvo on 6, ei vuoda mistään ku kävin eilen tuon viestin jälkee tsekkaamas.
18.12.2012 16:47
Koittasin isompaa suutinta, tulppa ainaki o hyvä.
18.12.2012 23:44
Aiemmin kysyin miks pv roiskii öljyä ni ettei vaa vois olla tulppa, mäntä ja/tai männänrenkaat huonossa kunnossa? Eikä meinaa kylmällä millää käynnistyä. Melkei 10min pitää puhaltaa pytyn kylkee semmosella 500w puhaltimella ja sit ryyppy päällä työntää nelosella jonku matkaa. Pitää varmaa lomalla ottaa kone pöydälle ja kattoa...
19.12.2012 18:30
Kuulostaa että pytty on väljä, vaiha mäntä ja porauta se pytty.
19.12.2012 23:22
Ettei vaa tulis halvemmaks tilata uus pytty paketti moposportilta:
http://www.moposport.fi/fi/sylinterisarja-suz-pv-60cc-h.45-00mm./100-8503/dp?closeGroup=10016#.UNIhVm9g-OE Vai kannattaisko tota pyttyä normi porapytyn tilalle ees laittaa? Paljo se porauttamine sitte maksaa?
20.12.2012 0:13
60cc ois sinänsä halvempi, koska jos hommaan ton 80cc pytyn, joudun ostamaa uuden kaasarinki. Tarkotushan oli laittaa pv kuntoo ei virittää enempää.
20.12.2012 0:18
No voithan sä 60cc:n hommata. Mutta sanoisin että jos ei laiteta kunnollista settiä, niin 16mm kaasri riittää ihan hyvin.
20.12.2012 0:23
Pitää vielä miettiä sitä pyttyä. Oisko jostai mahdollista saaha läpätöntä 80cc pyttyä?
20.12.2012 0:26
Mitä väliä sillä läpällisyydellä on? Voithan sinä 80cc malossin ostaa, siinä ei läppiä ole.
Kasikymppinen plusu ja 18mm lortoke siihen kaveriksi käytettynä muutamalla kympillä ja kovaa ajoa. Ei se niillä kuuhun lennä, mutta perseen alla 80cc peevee tuntuu varsin nautinnolliselta lelulta talven rientoihin verrattuna 60cc tai 50cc.
20.12.2012 0:32
Eiku oon vaa yhelt tutult, joka osti pv:n uutena kuullu juttuu et läpättömäl kulkee paremmi. Sillä ja 24mm lortolla huiput 130. Ei kyllä itellä oo kokemusta mut jos ei oo mitää eroa hirveemmi...
20.12.2012 0:38
Heh, hyvät on ollut huiput juu. Läpättömiä ei pevukan koneeseen ole kummoista valikoimaa. Oma suositukseni on edelleen se 80cc plusu ja 18mm Dellorto PHBG kaveriksi, koska sillä saa hyvin huokeaan hintaan pevukasta oikeasti hauskan talvipulkan.
Toki sitä Malossin mukiakin voi kuolailla, mutta siihen tarvitsee jo isompaa kaasariakin ja hinta on aivan liian yliampuva sille sylinterisarjalle. Noita 18mm Dellortoja saa melkein kilohinnalla käytettynä, ne on niin yleisiä.
Budjetilla jos mennään niin käytetty Luhao parillakympillä, jos saa näin joulun alla kaivettua vähän enempi niin arviolta kuuteenkymppiin saa käytettynä hyväkuntoisia Gianellin tehareita. Tuolla setillä viimeistään alkaa kuskillakin jo hymy olla korvissa.