Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.5.2012 20:32
Ei sillä oo ku vasta 4300 ajettu, vaikka yli vuoden vanha, ei oikee vakiona tehny mieli ajaa sillon
Ja siis yli puolet kytkimen liikkumavarasta on tyhjää, ja sitten se on tosi jäykkä ja ottaa vasta kiinni, ja kun päästää irti nii pitää sormilla työntää se takasi et palautuu kokonaan. Vaikuttaa myös jos tanko on käännetty ihan ääripäähän niin silloin se on jäykempi mutta palautuu paremmin, ajoasennossa taas jäykkä mutta ei palaudu.
27.5.2012 21:03
Sun pitää säätää se ottamaan aiemmin siitä kahvan päästä.. Ja kandee samal kattoo et vaijeri menee kunnol, ja rasvata se. Kytkintapinki voi ottaa pois koneesta, ja putsaa kaikki kivet yms sieltä jos mennyt.. lähtee ihan nostamalla, kunhan ottaa sen vaijerin irti siitä.
27.5.2012 21:46
Vielä tämmöinen yhteenveto tähän lopuksi..
Eli kumpi noista kahdesta (vm. -11 vai -12) tehon puolesta kannattaisi ostaa? Ulkonäön puolesta ei väliä ole molemmat ovat todella hienoja.
27.5.2012 21:51
kiitos Goggelle vinkeistä
ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.
27.5.2012 22:19
Daxtter kirjoitti:Vielä tämmöinen yhteenveto tähän lopuksi..
Eli kumpi noista kahdesta (vm. -11 vai -12) tehon puolesta kannattaisi ostaa? Ulkonäön puolesta ei väliä ole molemmat ovat todella hienoja.
se riippuu ihan siitä, että minkälaisiin nopeuksiin tarvitset, jos haluut pitää vakiona tai sillai et menee alle 65 niin vuoden -12 malli on parempi, mutta jos haluut että menee ja kiihtyy helvetisti ja jättää jokasen tehari derbin nii sitten tuo -11 on parempi
27.5.2012 22:21
Catas kirjoitti:kiitos Goggelle vinkeistä
ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.
laitappa vielä se 50 takaratas nii sitte menee melkei 100
27.5.2012 23:01
Joopa joo poijjaat,, pitäkääs jalat maassa, ei varmana mene. Mittariin ehkä. 13-52 väleillä tais joku päästä vähä reilu 100km/h mittariin, 90km/h pintaan oikeaa. joku 85km/h menee sitten oikeaa 12-52 väleillä.. se mittari kusettaa.
28.5.2012 14:31
Catas kirjoitti:kiitos Goggelle vinkeistä
ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.
Paskaa se puhuu, sitä ei kannata uskoo! Ps. Beta on munanjatke
28.5.2012 16:05
Joo, mulla oli 11-50 välit ja meni niillä jotai vähä päältä 80 kurittomana, et jos sen 13 laittaa etee nii ehkä sillo just sen 90, oikeessa gogge.
28.5.2012 16:07
McJuKo kirjoitti:Catas kirjoitti:kiitos Goggelle vinkeistä
ja siit Daxtter, jos iha kurittomana meinaat pitää niin suosittelen -11, itelläki kurittomana täl hetkellä, välit 12/56 ja kulkee sen melkein 90.
Paskaa se puhuu, sitä ei kannata uskoo! Ps. Beta on munanjatke
Voi voi kun käy sääliksi näitä Derbi/Rieju/Aprilia poikia kun ei saa noita laitteita kulkemaan mitenkään muulla tapaa yli 60 kuin laittamalla tehoputkee kiinni ja sit ei vaan uskota sen takia että Beta menee yli 80 vakio väleil kurittomana... sääliksi käy
28.5.2012 16:58
Onko muuten kellään kokemusta betan änkän villojen vaihtamisesta, mun pitäs vaihtaa ne kohta, kun otan tuorevoitelun pois. Mulla on siel änkän alussa se punanen kuori niiku sulatettu ja painettu yhteen parista kohtaa, että miten ootte toiminu sen osalla?
28.5.2012 19:43
Mulla oli vaan muutamalla pop-niitillä kiinni molemmista päistä, ei mitään sulatuksia (tai sitte ymmärsin väärin)
Sitte kun oot porannu ne pop-niitit pois nii se on aika hankala saaha auki kun änkän lopusta ei saa oikeen millään kiinni ja se on ihan kohtuu tiukassa, mutta kyllä se siitä lähtee auki. Mulla oli myös sen reikäputken ne reiät menny ihan tukkoon niin jos on käyny näin niin sitte puhkoo ne jollain auki tai sitte tehä uus reikä putki vähän isommilla rei'illä.
28.5.2012 23:55
mistä saisi värillisiä jarru/kytkin kahvoja?
29.5.2012 17:12
^^Ei mistään. Jotkut kahvat voipi mennä pikku modauksella paikalleen, kytkinkahvaksi voisi olla joku > -03 dt kahva, muoto jokseenkin sama, päätä voi joutua modaamaan jotta kiinni saa. Etujarrukahvaksi käynee joku perus derbin kahvakin, samanlaisia ne kaikki hyvin pitkälti on, pikkumodilla kiinni. Etujarruvalon kanssa saattaa päästä leikkimään, jotta saa toimimaan.
Villojen vaihtohan onnistuu niin, että poraa ne pop-niitit pois (taitaa olla 5mm niitit, eli 5mm terä passeli..) sieltä alkupäästä, eli siihen toiseen päähän/ulkopäähän ei tarvi koskea, ellei välttämättä halua. Sitten pyytää jonkun kaveriks pitämään kiinni siitä änkästä, ja ite nyhtää sitä välipillin puolta irti, vähän kun nitkuttaa niin pitäs lähteä (ko. akti kannattaa suorittaa pehmeällä alustalla, ei tunnu hyvältä kun lentää perseelleen tallin lattialle, voip olla myös tiukassakin meinaan..). Puukolla, ruuvarilla tmv voi myös varovasti koittaa kaivaa vähän niitä silikoneja siitä pois, jos ei tunnu vieläkään lähtevän. Sitten vaan vanhat villat rosikseen, ja uudet tilalle, paketti pop-niiteillä nippuun. Siihen on ihan oma työkalu, millä ne pop-niitit puristetaan kiinni, vähän pihtien tapaiset, taino, ei. Jos kauheesti karstaa, niin kannattaa polttaa karstat putkesta ennenkuin laittaa uudet villat paikoilleen. Paisarista ja alkukäyrästä kannattanee polttaa samalla, kuumankesto maalilla suihkii sitten mustaa pintaan, hionnan ja putsauksen jälkeen tietty.
29.5.2012 17:51
Mulla oli semmoset derbin/detsin punaset kahvat, oli ihan perseestä, jarrukahva meni aika kauas tangosta ja tuntuma muistaakseni tuntu jotenkin huonolta, jarrukahvasta piti myös reikää porata isommaks että sopi. Kytkinkahva oli ihan ok, vaikka lähti melko jyrkässä kulmassa tangosta poispäin ja otti kiinni siihen missä on vilkkujen jne. napit ennen kun osu tankoon. Mielummin pidän vakiokahvoja.