Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.1.2012 14:06
Siis täh??
Pistäppä nyt siihen kirjottamiseenki jotain järkeä, eihän kukaan ala lukee tollasta paskaa.
5.1.2012 18:14
kolli22 kirjoitti:jep.katottu.ei toimi.pyörittää vaan.imee ja putkest putputtaa.kellää kokemuksii tost motorpowerin sarjast?meneex ihan ku nenä päähän?tulpast.jne?siel sanottii ett vanhast kannest nokka akseli jousineen ja kiiloinee ,akseleineen uuteen.välys kyl tsekattu lepotilas.kyl jollai toi sarja on kii ku sit mainostettu keskusteluis.nyt faktat esiin vai onx kukaa sit ite edes pistäny kii?
.jäiks mult tavuviivat pois?
5.1.2012 18:28
tavu viiva.t ei o le seolennaisuus. vaan.isot kir.jaimet väli lyönnitjalauseen.lopettavat.pisteet. helpo ttavat huo.mattavasti .tekstin. lukemista.jos ne sijoitetaan.oikeille paikoille.tälläinenyhteenpötköön.kirjoitettu.epämääräinen teksti .on aivan.tolkuttoman vittumaista lukea.jolloin.ei kannata.odottaa vastausta. ongelmaan ihan heti.sillä monet.oikeasti tietä vät vakio käyttäjät ei jak sa va.ivautua luk-emaan tä.lläistä.tekstiä.joka.ei nä ytä ed.es.eka luokka.lisen. .tekemält.ä.vähänkin pitempi teksti.on. tällä. tyylillä. todella.puuduttavaa.luettavaa......kässääX????
6.1.2012 23:46
Jospa tekisit nyt aluksi pari asiaa:
- laita ajotukset oikein
- säädä venttiilinvälykset
- laita vakiokaasari kiinni
- last but not the least, opettele kirjoittamaan
Tee nuo ja katsotaan sitten uudestaan.
6.1.2012 23:52
kaik-ki tse-kat-tu.siis tar-kis-tet-tu.ei toimi.
6.1.2012 23:59
oisiko kellää faktaa kyseisest päivityssarjast.motorpowerin 72cc sarjast.JA MULLE EI V........A
7.1.2012 0:27
No itelläni oli sellainen, ihan hyvin toimi kun oikein asensi. Eli se on joko asennettu päin vittua, tai sitten vika on bensa- tai sähköpuolella. Nyt sun tulis sit tarkistaa kaikki nää, ekana alottaisin siitä että se on asennettu oikein. Jos näin on niin veikkaisin joko paskaa tulppaa, puolaa tai sit tuo Dellorto saattaa kans olla se vika...
Hieman on vaikea auttaa kun ei tekstistä saa muuta selvää kuin että on laitettu Motorpowerin 72cc-kitti eikä lähde enää käymään...
7.1.2012 12:16
joo. tälläinen on tilanne.ei ne varmaa ala huoltaaka huollos ku on viritykset pääl?kipinän antaa.nokkaketju on asennettu kohdallee ajoitusmerkkien kans.mäntä ku on ylhääl ni venttiilit on alhaal ja tahti venttiileis oikea.sen käyny useampi tarkistamassa.ois tainu olla helpompi ostaa projektiks kakstahti.heh.mikä tulppa sul oli kyseises sarjas?oliko sama ku vakiopytys?jepulis.hyviä vinkkejä saatu.kiitos
7.1.2012 17:10
onko se niin vaikeeta laittaa niitä välilyöntejä sinne lauseitten väliin? tosi hankalaa lukea
7.1.2012 19:06
Kysytään sultakin samantien että onko se niin vaikeaa käyttää isoa alkukirjainta ja pistettä?
7.1.2012 20:20
No nyt tämä rupeaa menemään jo saman jauhamiseksi. Jos nyt jätetään se oikeinkirjoitustaistelu hetkeksi. kolli22:lle (ja toki muillekkin) tiedoksi, kun ei nähtävästi millään ymmärrä. Täydellinen äidinkielen tuntemus ja kirjoitus ei ole se mitä koitan haluta, vaikka nohevana vittuilitkin jo väliviivoista. Lukukelpoinen teksti on foorumikeskusteluissa vähimmäisvaatimus.
Mitä tämä lukukelpoinen teksti vaatii? Isot alkukirjaimet lauseen alussa ja piste tai kysymysmerkki laitetaan lauseen loppuun. Lauseiden välissä on myös välilyönti. Pitemmän tekstin kohdalla, kannattaa käyttää sitä enter-nappia välillä, eli kun vaikka kerrot muusta asiasta tai teksti rupeaa menemään pitkäksi, tee tyhjä rivi painamalla kaksi kertaa näppäimistöstä löytyvää "Enter" painiketta.
Yhdyssanojen täydellistä osaamista ei tarvita, pilkkuja ei tarvitse käyttää kunhan et tee yhdestä lauseesta A4:n mittaista, tavuviivojakaan et tarvitse vaikka niiden käyttöä vielä harjoittelet. Ihan pelkästään noilla mainitsemillani säännöillä, pidät tekstin lukukelpoisena.
Nyt jos joku raivonpuuskissaan miettii, miksi pitäisi kirjoittaa "niin hyvin" (heh), lukukelpoisella tekstillä on sellainen vaikutus, että joku joka tietää enemmän kuin sinä, saattaisi kiinnostua tekstiisi vastaamisesta ja voisit vittuilun sijasta saada vastauksen kysymykseesi. Eli kirjoittamalla lukukelpoista (ei siis vieläkään täydellistä, vaan edelleenkin lukukelpoista) tekstiä, foorumin vakiokäyttäjät jotka teitä auttavat näissä ongelmissa ihan omaksi ilokseen, jaksavat lukea viestisi ja peräti auttaa sinua ongelmassasi. Se on vaan jännä kun yksi ei jaksa panostaa edes minuuttia viestin kirjoittamiseen, että siitä saisi joku selvääkin, mutta muiden pitäisi paneutua ongelmaasi syvällisemmin ja vieden huomattavasti enemmän aikaa ja auttaa sinua siinä. Kertoo jo jotain.
Jos lopetetaan tämä sitten tähän, ei jatketa asiasta enempää. Jotkut saavat kirjoittaa miten lystäävätkään, mutta se vaikuttaa sitten vain ja ainoastaan vastausten tasoon.
9.1.2012 21:31
kolli22 kirjoitti:mikä tulppa sul oli kyseises sarjas?oliko sama ku vakiopytys?
NGK C7HSA, toimii iskutilavuudesta riippumatta.
10.1.2012 13:02
Moi. Koitin käynnistys suihkettakin.
Ei eloa.
Nyt mietin että,:
-purkaa 72cc sarja
-Kasata uudestaan
Jos ei pelaa, puran taas ja kokoan vakiopytyn.
Sitten on jo paras pelata.
11.1.2012 15:28
Kolli22, vaihda CDI-boksi.
Tässä hieman tietoa vehkeestä, itse aikanani kirjoitellut mutta pitäisi olla ajantasaista tekstiä:
http://www.motot.net/wiki/Skyteam_Enduro
19.1.2012 22:00
Voisko joku linkittää mulle tän 50cc-72cc päivityssarjan? Oon aika amatööri näis jutuis ni tarvisin vielä vähä avustusta. ja kannattaako sen jälkeen ostaa isompi kansi vai auttaako se mitään?