Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.2.2012 19:38
Oisko jollain kiinnostusta ostaa Jincheng monkeyhin sopiva kuriton imukaula? Itsellä ois tuolla kaapissa ylimääräisenä, ku en aikoinaan viittiny tuhota vakio imukaulaa niin ostin sitten sellasen kurittomana
8.3.2012 21:33
Onko jinkussa vakiona rajottamaton cdi-boxi?
11.3.2012 14:12
polskuttelija kirjoitti:Onko jinkussa vakiona rajottamaton cdi-boxi?
On siinä, mutta pikkasen lisää jytkyä saa racing CDI boksilla isompiin motteihin.
11.3.2012 14:14
Mistäs niitä saa?
11.3.2012 16:21
Netistä. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että aika turhaa hankkia racing cdi.. Paitsi tietysti jos tykkäät vingutella kierrokset ihan tapissa niin saattaa tulla muutamat kilsat huippuja lisää. Ja vaatii vielä kohtuu tehokkaan tekniikankin?
11.3.2012 18:17
No 110cc kone nytten kii, et varmaan ois jotai hyötyyki siit racing cdist?
11.3.2012 20:01
Mulla on siis ollut 125cc:n kanssa racing cdi. Ei sitä eroa varmaan edes huomaisi, jos ei tietäisi mikä boksi siellä on kiinni. Ei siitä mun mielestä mitään hyötyä ole
19.3.2012 22:40
Mikäs mankissa on vikana kun oli kovat pakkaset nii kone päästi öljyä ylhäältä ? Olisko ollu ilmaletku jäässä ?? No ei nyt enää ole vuotanu öljyä kun joskus käyny käynnistelemässä mutta jäipähän ihmetyttämään. Lisäksi viime syksynä vaihoin tulpan ja nyt viime viikonloppuna oli hirvee homma saada käyntiin. Tulppa kastu aluksi koko ajan vaikka ryyppy ei ollut päällä edes ? No sen sain loppumaan mutta sitten se heitti kipinää siinä sivussa minkä takia ei sitten lähtenyt tietenkään käyntiin. Tulppaa putsasin ja poltin puhtaalla etanolilla saadakseni ylimääräiset liat pois. Ei auttanu, mutta sitten kun hioin tulpan kohtaa mihin sytytys pitäisi tulla nii joha tulee kipinää ja lähti käyntiin. Kysymys onkin tämä : Minkä takia se heittää kipinän sivulle melkeinpä koko ajan ? Pienellä työstämisellä toimii ihan normaalisti...
21.3.2012 16:01
Hep! Miten menee jinkku mankin virtalukon johtojen värit? Nimittäin hajos virtalukko, niin mitkä johdot yhdistää että se lähtee käyntiin? 4 johtoa tulee, vihree, oranssi, punane ja musta muistaaksee? KIIRE!!!
21.3.2012 17:27
Oranssi ja punainen luultavasti.. Mutta näissähän virtalukko toimii niin, että off-asennossa virtalukko maadottaa cdin sammutusjohdon ja on-asennossa laittaa virrat päälle. Saattaa lähteä käyntiin ilman virtalukkoakin ilman johtojen yhdistelyä, mutta en kyllä ole varma
30.3.2012 15:21
yamahaboy94 kirjoitti:Sanoisin että menee. Itselläni on kanssa 110cc loncin kiinamankissa. En jaksanut arpoa magneetonkopasta (kyllä, kopasta koska sähköstarttikone) oikeita johtoja niin laitoin vakiokoneen mg kopan kiinni 110cc lonciniin. On muuten hyvä kone.
kyl 150cc on parempi
31.3.2012 21:10
Nyt tarvisi kipeästi apua mankin käynnistymiseen !! Jinkku tänään lähti heti ekasta käyntiin mutta jonkun muutaman kilometrin matkan jälkeen sammu. Ei antanu kipinää ja yhtäkkiä taas lähti käyntiin ja heti sammu. Tulppa oli mustunu eikä taaskaan lähteny.. Tulpan otin irti ja kulmapalan, joten pelkällä johon avulla katoin, että antoiko kipinää, kyllä anto ja sit se anto tulpan kans taas kipinää !?!? sit käyntiin ---> sammuminen eikä pelkällä johollakaan antanut enää kipinää.Eli välillä antaa kipinää ja välillä ei. Joten missä vika ??
Sekava selostus, mutta jos joku ymmärtäis.
1.4.2012 11:20
Onko tulppa ihan musta? Sillon käy rikkaalla ja se karstottuu/kastuu aina.
1.4.2012 17:21
Onkimato kirjoitti:Onko tulppa ihan musta? Sillon käy rikkaalla ja se karstottuu/kastuu aina.
Vaikka kävisikin rikkaalla niin tuskinpa se vaikuttaa mopon sytytykseen niin ettei anna kipinää?? Ei käy rikkaalla, koska kaasari on säädetty kuoseihin. Tuo tummuminen johtuu varmaankin siitä että, mopoa ei ole edes kuin muutaman kerran käytetty talvella. Eikä konetta ole käytetty niin kuumaksi, että kaikki karstat palaa tulpasta.. Ihmetyttää vaan kun välillä antaa kipinän ja välillä ei, no jokin on varmasti pielessä.