Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.8.2012 21:04
Terve, mikä olisi järkevin tehari tähän mopoon :
http://www.derbi.fi/mallisto/mopot?=&ma ... %20X-TREMEEn siis aio ottaa kierrosrajotinta pois, mistä teharista olisi eniten iloa?
En aio tyhjää vakioputkea koska en haluu pilata sitä, oisko parhaat vaihtoehdot joku mk thrower, tg enox tai kundo tuareg esim?
Laittakaa siis mielipiteitä ja mistä semmosia ostetaan ,en ainakaan ole kundoa tai throweria löytänyt uutena. Kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut SKELLUP päivämäärä 10.8.2012 17:03, muokattu yhteensä 1 kerran
9.8.2012 21:50
Onko normaalia että leovincellä, rajottamattomalla boksilla, 13/62 väleillä 60km/h ?
10.8.2012 13:44
derbikirso kirjoitti:Heipparallaa mun derbiin ostin tollasen e-noxin josta pytyn kiinnityskohdasta puuttuu kaikki osat. Jouset ja se kierre välikappale eli mistä sais hommattua? ja paljon maksais. + mitä suutinta kannattaapi käyttää tuon e noxin kanssa?
Jos sulla on 14mm kaasari niin koita 80 suutinta.
10.8.2012 19:22
derbikirso kirjoitti:Heipparallaa mun derbiin ostin tollasen e-noxin josta pytyn kiinnityskohdasta puuttuu kaikki osat. Jouset ja se kierre välikappale eli mistä sais hommattua? ja paljon maksais. + mitä suutinta kannattaapi käyttää tuon e noxin kanssa?
osta myös pienempiä varalta, mulla oli jopa 75 liian iso metran kanssa
voihan se olla ihan eri juttu tietty sen e-noxin kanssa
11.8.2012 10:49
Nonii laitoin derbiin kiinni metran. Eli 13/65, rajotettu cdi ja metra. Mistä johtuu että kun käynnistää mopon kylmänä ja ajaa, niin pystyy hyvin ajaan 6 vaihteella täyskaasulla eikä ota mitenkään pahasti rajottimelle ja kulkee ~63. Sitten kun on ajanu vähä aikaa ja mopo on lämmin niin tuntuu että rajotin ottais paljon aikasemmin kiinni. Kutosella voi antaa vaan ihan pientä pintakaasua tai muuten tuntuu että mopo sammuis ku rajotin ottaa niin pahasti vastaan?
11.8.2012 11:41
Muistitko suuttimen vaihtaa?
11.8.2012 12:01
Mulla oli valmiina kiinni kai 75 kun oli kuriton putki. Tarvisko vielä isompaa? Mistä tietää et suutin on liian pieni
11.8.2012 15:18
''Liian pienellä suuttimella kone ei anna kaikkia tehoja, ei kierrä kunnolla ja "booaa" täyskaasulla. Pahimmassa tapauksessa kone leikkaa kiinni liian vähäisen bensan ja öljyn saannin vuoksi. Liian isolla suuttimella kone "röpöttää" (kuulee käyntiäänestä), ei ota kunnolla kierroksia eikä tällöinkään anna kaikkia tehoja. Sopiva suutin on se, millä kone käy parhaiten ja huiput ja tehot ovat suurimmillaan. Sopiva suutin löytyy vain kokeilemalla. Ohjeet kokeilemiseen löytyvät motowikistä moottoripyörien huollosta ja ylläpidosta ja sieltä artikkelista 2t-kaasuttimen säätäminen.''
Kopioitu tietopankista, toivottavasti autto edes jotenkin
11.8.2012 18:59
Tarviiko Suutinta vaihtaa isompaan kun laitoin kiinni gianellin tehoputken jossa on Kuristus Alkukäyrässä. oon siis vaihtanu jo sen suutitmen 5nmr. isompaan sillon ku ajoin sisäänajon ?
11.8.2012 19:22
Ota ny vaikka ensinnäki se kuri siitä gianellista pois tai oot sen ihan turhaan ostanu
ja jos se moo nyt toimii kunnolla niin ei sitä tartte vaihtaa
11.8.2012 21:22
Onks kellää muulla käyny näin et metrakit throwerin sisältä on joku pala irronnu ja kilisee siellä ja menee alkukäyrää tukkeeks
13.8.2012 10:41
vilz95 kirjoitti:Onks kellää muulla käyny näin et metrakit throwerin sisältä on joku pala irronnu ja kilisee siellä ja menee alkukäyrää tukkeeks
on käynyt metralla sama juttu avasin paisarin ja mulla oli paisarin sisällä olevan vaimennusverkko irrunnut hitsauksista(vähän sekavaa sönkötystä mut toivottavasti ymmärsit)
13.8.2012 16:25
Mulla toi irtonainen osa on kyllä metallia ja ihan jonkun kokonen...
14.8.2012 16:20
avaa ja kahto mitä se on syöny