Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki ts (tessu)

2.4.2014 23:34

Katso tessun takaiskarin alapäästä tämä Y-pala joka siis saa nimensä siitä että se on Y muotoinen,se lähtee iskarista irti. Koropala on käytännössä siis tämä Y pala joka on vain varrestaan pidempi. Otat sen palan irti ja teetätät/teet itse samanlaisen jonka "jalkaosa" on vain pidempi ja poraat Y-haaroihin reiät ja laitat kiinni :)

Re: Suzuki ts (tessu)

13.5.2014 10:10

Meneekö mikään keula tessuun ilman muokkauksia?

Re: Suzuki ts (tessu)

12.7.2014 23:49

Mikähän mahdollisesti vialla kun tessusta kaikki alaväännöt kateissa eikä pysy tyhjäkäynnillä? Uusi sylinterisarja vaihdettu ja kaasarit yms putsattu,säädöt on kokeiltu ihan laidasta laitaan ja ei vain käy tyhjäkäyntiä vaikka muuten toimisi. Kaikki alaväännöt ovat myös tosiaan hukassa. Vika ilmeni ilman mitään syytä eikä vanha pyttykään ollut päässyt leipomaan. Kaasarina on kokeiltu vakioa ja sitten 20 dellortoa eri putsareilla (vakio ja pipercross) eikä auta. Putkena Gianelli ja välit ei ainakaan ole liian pitkät. Ei vuoda mistään eikä imuvuotoakaan ole,pytty ja kansi kireällä ja männänrenkaat yms oikein asetettu. Saa bensaa ja öljyä jota ei sitäkään liikaa tietenkään. Sytkään ei ole koskettukaan ja kiertää muutenkin nätisti ylösasti niinkuin gianellin kuuluukin. Ennen oli siis alavääntöjäkin mutta kaasarin putsauksen jälkeen toimi hetken ja sitten lakkasi.

Anteeksi pitkä teksti mutta oli pakko ilmaista selvästi.

Re: Suzuki ts (tessu)

3.8.2014 18:26

Tietääkö kukaan mistä saisi tessuun keltaset haitarikumit (mielellää suomesta), ite löysin tollaset: http://www.bikepartsuk.com/?i=15870 mut minkäköhän kokoset noi mahtaa olla?
Ja saakohan suomesta jostai keltasen satulanpäällisen vai pitääk seki tilata ulkomailta?

edit.
Jos joku tietää mistä saisi ihan mustanakin ni käy nekin...

Re: Suzuki ts (tessu)

3.9.2014 14:11

Minkä kokoisella pääsuuttimella ootte saanu toimimaan muuten vakio tessun mistä on otettu pois vain kaksi ensimmäistä kuristusta putkesta?
Mulle toi mopo tuli reilu viikko sitten ja veti vain puolella kaasulla hyvin. Tähän mennessä oon säätäny bensan pinnan kohdilleen, vaihtanu eka 75-pääsuuttimen ja sitten 80-pääsuuttimen ja neula säätäny niin että toimii parhaalla mahdollisella tavalla tuon suuttimen kanssa. Muuten toimii ok paitsi, että kaasu pohjassa tuntuu vielä "puutumista". Ihan niin kuin kaipais vielä lisää soppaa.
Jos jollain tälläisestä combosta kokemusta niin ois kiva tietää miten isolla pääsuuttimella on alkanu pelaamaan. Ei viittis monia suuttimia enää tilata :roll:

Re: Suzuki ts (tessu)

4.9.2014 7:43

JonZa__ kirjoitti:Mikähän mahdollisesti vialla kun tessusta kaikki alaväännöt kateissa eikä pysy tyhjäkäynnillä? Uusi sylinterisarja vaihdettu ja kaasarit yms putsattu,säädöt on kokeiltu ihan laidasta laitaan ja ei vain käy tyhjäkäyntiä vaikka muuten toimisi. Kaikki alaväännöt ovat myös tosiaan hukassa. Vika ilmeni ilman mitään syytä eikä vanha pyttykään ollut päässyt leipomaan. Kaasarina on kokeiltu vakioa ja sitten 20 dellortoa eri putsareilla (vakio ja pipercross) eikä auta. Putkena Gianelli ja välit ei ainakaan ole liian pitkät. Ei vuoda mistään eikä imuvuotoakaan ole,pytty ja kansi kireällä ja männänrenkaat yms oikein asetettu. Saa bensaa ja öljyä jota ei sitäkään liikaa tietenkään. Sytkään ei ole koskettukaan ja kiertää muutenkin nätisti ylösasti niinkuin gianellin kuuluukin. Ennen oli siis alavääntöjäkin mutta kaasarin putsauksen jälkeen toimi hetken ja sitten lakkasi.

Anteeksi pitkä teksti mutta oli pakko ilmaista selvästi.


Ettei ois jääny/alkanu läpät vuotamaan?
Mulla oli sama ongelma PeeVeessä, kun Autisa-kuituläpästä lähti ajaessa 4X2mm pala. Sitten kerran katkes toinen läppä kokonaan niin ei toiminu kuin kaasu pohjassa.

Re: Suzuki ts (tessu)

9.9.2014 20:19

Tavoitteena tessuun olisi saada hyvin vetoja, mutta ei huippunopeutta juurikaan lisää.
Ajattelin, että poistais kaikki kuristukset ja antais edessä olla vakio rattaan ja taakse sitten laittais isomman.
Kysymys kuuluukin, että kuinka ison takarattaan vaatis, että nopeudet kestäis suunnilleen lain sallimissa?

Re: Suzuki ts (tessu)

2.10.2014 22:31

Jos laitat taakse isomman niin huiput pienenevät mutta kiihtyy paremmin. Taakse voit laittaa käytännössä suurimman minkä saa ja eteen pienimmän mutta se on kuitenkin rakenteellista muuttamista eli poliisisedät voi siitä mainita. Kuitenkin taakse saat laittaa suuren mutta muista että ketjuja täytyy pidentää.

Re: Suzuki ts (tessu)

4.2.2015 13:44

Mikä Mun tessus voi olla on kyseessä 50. Mulla oli läppä pytty ja 18mm kaasari kiini ja jouduin pistää vakio pytyn ja kaasarin niin ei lähe käyntii kipinää saa bensaa saa.

Re: Suzuki ts (tessu)

6.3.2017 22:44

Tota, mistä Tessuun sais viri 50cc tai Airsal 70cc pytyn? Ulkomailta en haluis tilailla ja vakiopyttyä en haluais pilata viilalla. Ja Malossi on liian kallis :)

Re: Suzuki ts (tessu)

22.7.2020 19:26

Onkos täällä jo täysin kuollutta?
Ts ongelmat seuraavia, ei lähde käyntiin. Bensaa saa, kipinän saa. Sytytystä säädetty laidasta laitaan ilman vaikutusta. Ollut nyt muutaman vuoden käyttämättömänä kyseisten ongelmien vuoksi. Kaasari pitäisi taas avata ja putsata ennen seuraavaa kertaa.
Kaasari on jätetty puhtaana paikalle mutta säädöt voi tietysti olla hakusessa vuosien jälkeen.
Kysynkin vaan, että onko näissä Tessuissa ollut jotain ns. mysteerivikaa? :D

Re: Suzuki ts (tessu)

3.9.2020 14:29

Itse lähtisin liikkeelle juuri sillä kaasarin putsaamisella. Myös ihan yleisesti putsailee kaikkialta, kerta ollut vuosia pölyttymässä.

Re: Suzuki ts (tessu)

10.12.2020 20:15

Mistäköhän sais tessuun halvalla 70 tai 80cc sylkkäsarjaa