Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.8.2015 1:23
Jos se ei jaksa vetää sillä isommalla rattaalla...
15.8.2015 11:56
Onko ketjut kuinka kireellä?
15.8.2015 12:35
Ketjut on aika löysällä ehkä jopa liiankin löysällä ja ennen on jaksanut vääntää loistavasti sillä 12 piikkiselläkin. Tähänkään en keski enää mitä tehdä kun kaasukahvassa on välystä. Saan sen pois säätämällä sitä vaijerin kireyttä siitä kaasukahvan alapuolelta, mutta sen jälkeen kaasukahva on niin jäykkä että sitä saisi kahdella käellä vääntää. Kun sen vaijerin säätää löysimmälle on kaasukahvan liikkeestä noin puolet varmaan välystä.
18.8.2015 22:12
Mitenhän tehokas laturi mahtaa Yamaha DT 50 olla? Ajattelin 10w erillistä lisävaloa laittaa, että riittääköhän miten?
29.8.2015 23:03
Tuli ostettua vm 2004 dt metsämopoksi. Tämän hetken kokoonpano vakiokaasari 98 suutin, enox tehoputki ja 12-70 välitykset. Tuolla set upilla menee 71@gps. Ei kuitenkaan tunnu lähtevän oikein hyvin ja yleismittarin kierroslukumittarilla näyttäisi ottavan vain reilu 8000 kierrosta.
Teho ja vääntöä pitäisi saada lisää. Suunnitelma on laittaa 70cc pytty ja 20mm kaasari.
Mopon mukana tuli joku 70 pytty ilman mäntää ja kantta halkaisija reilu 47mm. Tuosta pytystä ei ole mitään hajua mikä se on. Tunnistaako kukaan tuota pyttyä jos tunnista mikä mäntä siihen sopisi ja tekeekö tuolla mitään? Käykö vakio kansi? Naarmut pytyssä on siinä rajoilla,että pelkkä hoonaus saattaisi riittää.
Jos tuota pyttyä ei kannata käyttä sitten olen katsellut järjestyksessä ebay halpikset ->naraku->airsal. Onko noista ebay kr jne pytyistä kenelläkään kokemusta tekeekö niillä yhtään mitään?
Tuolla kuva pytystä
http://www.motot.net/galleria/kuva216546/
9.9.2015 18:43
Tarkennusta edelliseen kysymykseen tulipa laitettua ihan puuta heinää.
Kyseessä siis dt 2004 technigas E-nox tehoputki vakio kaasari 98 suutin. Oikea gps lukema olikin siis 57 km/h( gps mittari näyttää mph joten laskin väärin)
Välitykset siis 12/65 kierrokset stoppaa laskennallisesti ja mittarilla 9000 pintaan.
Kyllähän tuon pitäisi yli 10000 kiertää tuolla set upilla. Ideoita mikä mahtaisi olla vikana?
Putki ei ole tukossa 90 suutinta kokeiltu.
Mitä mahtaa porautus nykyään maksaa jos tuossa edellisessä viestissä mainitun pytyn porauttasi kun mäntä pitää ostaa joka tapauksessa. Tosin jos menee kustannus + 100 euroa tuollahan saa jo jonkin moisen valurauta 70 pytty sarjan.
13.9.2015 23:13
Auttakaas nyt veljet hyvät.
Verot ja sakot tuli, kortti ja kilvet lähti, Mutta itse asiaan. Olisiko kenelläkään mitään järkevää ideaa, miten saisin tuon DTeen menemään alle verorajan näin niinku tulevaisuutta ajatellen. En kumminkaan tahtoisi luopua noista tehoista, vaan noilla on just mukava keuliskella jne.
Tällä hetkellä on siis:
50cc Airsal
11-58 välit
Giannelli
Rajotin porattu
Ja 100kg polliisisedän alla meni 73.
Välien vaihtoja olen ajatellu, mutta sitten taas huutaa niin perkuleesti. Ja kuristus taas vie liikaa tehoja, juuri esim keulimisen suhteen.
14.9.2015 0:15
Nyt kiinnostaisi saako DT:seen jostakin manuaalista bensahanaa? Ongelmanahan on kun uudessa kaasarissa ei ole alipainehanalle paikkaa.
Vai onko keinoa jolla tuon alipainehanan saisi valuttamaan kokoajan, siitä huolimatta että alipainetta ei ole?
14.9.2015 18:10
kertokaas miten saan mun vesipumpun stefan pitämään, kun joutuu kuukauden välein pitää vaihtaa ja alkaa melkein heti vuotamaan?
17.9.2015 17:20
Puhdista tiivistepinta kunnolla ennen uuden laittoa, niin pitäis pysyä. Itellä pysy omassa detsissä ilman mitään huolia 2tkm.
17.9.2015 19:21
An77i kirjoitti:Puhdista tiivistepinta kunnolla ennen uuden laittoa, niin pitäis pysyä. Itellä pysy omassa detsissä ilman mitään huolia 2tkm.
eipä sillä nyt enään niin väliä kun varastettiin koko pyörä
20.9.2015 15:17
Mitenkäs tuon seisontatuen tappokatkasijan/käynnistyksen eston sais oikee pois käytöstä?
Liittimen irrottamisen jälkeen ei tahdo käynnistyä ollenkaan.
DT 07
20.9.2015 21:39
Blackbiteh kirjoitti:Mitenkäs tuon seisontatuen tappokatkasijan/käynnistyksen eston sais oikee pois käytöstä?
Liittimen irrottamisen jälkeen ei tahdo käynnistyä ollenkaan.
DT 07
Yhdistä ne johot!
24.9.2015 8:41
Noniin, eli olen tässä eteinyt tietoa että mikä usd keula menisi jammuun ilman mitään suurempia muakkauksia, mutta en ole mistään löytänyt tietoa... Eli jos joku asiasta tietää voisi kertoa koska omat pumput sisältä rikki ja uusia olen nyt etsimässä. Ajattelin usd:tä siksi koska se on näyttävä ja olen saanut sellaisen kuvan että se olisi mukavempi ajettava kuin dt:n vakiokeula. Sitten vielä että mikä usd kannattaisi ostaa, että onko niissä kauheasti mitään eroja? Kiitos jo valmiiksi.
9.11.2015 20:07
Osaisko täälä joku sanoa et mitä pitää tehä että saa marzocchin Usd-keulan modattua detsiin?
Laakerit? Aksila? Pitääkö jarrulevy vaihtaa? Keula on siis derbi drd pron keula.