Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.6.2015 23:38

Jompelius kirjoitti:käyköhän peugeot xps alipainehana yamahaan ?
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3007 . tuommonen

käy

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

8.6.2015 16:35

Onko kellään kokemusta ns. Moricin korjaamisesta? Ajattelin että voisiko siinä samalla laittaa kytkimen siihen johtoon joka yhdistää piirilevyn juovat toisiinsa...? Ei pitäis ainakaan paukkua tms. :eek:

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

25.6.2015 16:47

s
Viimeksi muokannut Jompelius päivämäärä 17.2.2017 15:02, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

25.6.2015 18:09

Jompelius kirjoitti:pitäisikö tuolla xps bensahanalla toimia tuo bensavalo kun vaihoin sen paikalleen eikä vieläkään pala valo vaikka bensaa enää pienitilkka pohjalla

kyllä mulla ainakin toimii

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.7.2015 16:09

..
Viimeksi muokannut Detsoni80 päivämäärä 8.7.2015 23:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

7.7.2015 18:36

Eipä oikeestaan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

22.7.2015 17:38

Morjesta

Kun minulla on -04 detsi joka vuotaa 2T öljyä öljypumpulta ja nyt ajattelin kysyä että voiko jättä koko tuorevoitelu systeemin kiinni tyhjentää vaan sen öljy säiliön ja laittaa öljyt suoraan tankkiin ja paljonko sitä öljyä pitäis laittaa tankilliseen?

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

22.7.2015 23:24

kannattaa laittaa se öljyletku sieltä sillain kiertämään vaan sitä pumppua, niin ei hajoo se. ei nyt muistaa yhtään että minkälainen se oli nii osaa selittää miten se pitää laittaa :D
Öljyä suunnileen 0,20dl - 0,25dl litraa kohden. Eli eikö Detsissä oo joku 7l tankki niin 0,25*7= 1,75dl tankkii.

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

29.7.2015 16:54

Onks 2010 dt:ssä bensansuodatinta/missä se on? Aattelin vaan et vois olla tukossa kun ongelmia käynnistymisen kanssa... :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

29.7.2015 20:04

Morjens taas täällä kysymyässä apua! :D
Mites onkos ton solenoidin pois ottamisella minkäänlaista muuta vaikutusta kuin ilman vähentyminen kaasarissa kovilla kierroksilla? Kun äsken otin pois ja tein pienen testiajon. Kulki hyvin ja siistimmin kuin aikasemmin mut sit junttas vähän kai kiinni ja sammu. Lähti kyllä käyntiin ja sillei mut tosiaan toi saatto olla seostenkin vika. :D
E.typo ...

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

29.7.2015 21:58

Ei kellään oslisi minkäänlaista tietoa DT:n takaiskarin mitoista??

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

30.7.2015 20:29

.
Viimeksi muokannut Blackbiteh päivämäärä 17.3.2016 20:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

5.8.2015 18:01

Blackbiteh kirjoitti:Mikähän mahtais detsissa olla, kun siinä 5000-6000rpm kohilla alkaa prätäämään ja pätkimään? Sittenku pääsee piikille toimii ihan hyvin ja normaalisti..
Ilmanputsari puhdistettu & öljytty, tulppa vaihdettu ja koneremppa tehty 100km sitte. (teki jo ennen tätä)

Vireinä on porattu moric, Enox & 100 suutin.
Mikähän tuon solenoidin tehtävä oikee on, että voisko sillä heittää vesilintua? :)

Edit: Solenoidin poisto ei auttanut yhtään.. Ongelma varmaan ratkeaa ku kaasaria säätelee, käy varmaan vähän rikkaalla tällä hetkellä kun savuttaakin niin perkeleesti :D



Mulla oli sama juttu kun oli vähä liian iso suutin kiinni. 2 kokoa pienempi nyt kiinni mutta silti vähän röpöttää ennen piikkiä eikä sen jälkeen ollenkaan :D Kokeilin vielä 2 kokoa pienempää suutinta ja sillä kävikin jo liian laihalla. Suutin on nyt siis kokoa 100

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

10.8.2015 23:23

ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä voi aiheutua jos käyttää vaihteistoöljyä tuorevoitelussa, sekä tuorevoitelu suht isoilla prosenteilla? ja NYT samaa kuraa on hiukan tankissakin?? :lol: :lol:

vaihdoin nimittäin yhteen vehkeeseen ja jäi pätkimään yläältä ja vedot katos aina, savutti ja hais kummalliselta. katoin sitten vaihteistoöljyjä että on oikean verran, oli. tummaa ja hais jännälle, sit tyhjäsin tuorevoitelun... suht saman väristä kamaa ja haisi tismalleen samalta kuin vaihteistossa ollut öljy :lol: :lol:

(tässä vaiheessa pitää tietää, että olin laittanu jo 2,5L seosbensaa tankkiin niillä öljyillä...)

noo laitoin perään vielä 3L ihan 2T bikellä ja poltin vielä putken ja vaihdoin 8 lämpöarvon tulpan kun oli 9? mielestäni liian kylmä tulppa mopolle josta kurejakaan ei ole kokonaan otettu pois??...

Tämän operaation jälkeen on käynyt normaalisti, välillä vetelee semmosta ihme että 8k kierroksia ja se alkaa pätkyttää tai röpöttää mut hetken päästä taas kiertää. (oma veikkaus että se laatikkoöljy ei oikein sekotu siellä niinku pitäs eikä palakkaan tietenkään.)

Niin ja vaikuttaako tulpan lämpöarvo siihen, kuinka kuumana mopo käy? nyt on ainakin ihan oikeat seokset että kokeilenko 9 arvoa ja katon lämpiääkö enemmöän vai vähemmän?? tahtoisin sen käymään niissä lämmöissä ettei tartte koko ajan miettiä lämppääkö.. näillä 30 asteen keleillä se lämpeni aikakovalla huuatuksella 4km matkalla johonkin 65c asteeseen

Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

15.8.2015 1:07

Mikä vois olla detsissä vikana kun tehot ja vääntö hävinnyt? Oli 11 piikkinen ratas edessä ja vaihoin sen 12 piikkiseen niin kulki vähemmän. Takana 62. Männällä ajettu noin 8tkm.