Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.3.2021 16:00
skiingboi kirjoitti:jukibuki kirjoitti:Mulla vm. 2014 rieju mrt...siinä on cdi efi ja boksissa merkintä mc 420. Käykö efi boksi missä merkintä pwr 409 tilalle. Epäilen että cdi rikki kun pätkii kierrokset aina noin samassa kohtaa..
Vissii viimene omistaja vaihtanu cdin uuteen euro4 mc420 malliin. Uutena sun riejussas ois ollu se rajotettu 409 tietääkseni. Mc420 on myös rajoitettu
Näin epäilinkin että edellinen omistaja vaihtanut uudemman mallin cdin. No nyt on uusi pwr 409 boksi paikallaan mutta edelleen vika päällä. Uusi cdi,uusi staattori,uusi puola tulppa uusi. Eli mopo mrt vm14. Tolla mc420 boksilla kävi niin että ikäänkuin katkaisi sytytyksen aina tietyssä kohtaa eli kierrokset nousi mutta aina samassa kohtaa katkaisi. Uudella pwr409 boksilla röpöttää vähän miten sattuu eikä anna kierroksia oikein ottaa. Johdot tsekattu läpi myös uusien osien laiton ohella.kaasari putsattu ja kokeiltu eri suuttimilla. Mopo lämpimässä tallissa ja silti joutuu ryypyn kanssa kikkailemaan että saa edes jollain tapaa käymään ..savutus on myös aika runsasta. Jotain hyviä ehdotuksia mitä lähtis seuraavaksi tutkimaan testaamaan
6.3.2021 21:12
liian iso suutin saa sen rötäämisen ja savuttamisen aikaan,tai sitten vettä pääsee pyttyyn. sähköpuolesta en sitten tiedä
13.3.2021 12:09
Juhavi60 kirjoitti:liian iso suutin saa sen rötäämisen ja savuttamisen aikaan,tai sitten vettä pääsee pyttyyn. sähköpuolesta en sitten tiedä
Sähkövika nyt kuitenkin on ja sain poltettua sitten uuden pwr 409 boksin siinä vikaa selvitellessä. Ainakaan sillä boksilla ei anna edes kipinää enää. Pistin takaisin sen mc420 boksin ja sillä lähti käymään.
Onkohan tässä boksissa joku suoja mikä ei anna ottaa kierroksia jos jokun vika päällä. Kun kierrokse nostaa vaikka puoleen väliin niin katkoo taas aina samassa kohtaa ja kun painan vilkun nappia niin pimeään mittariin tulee taustavalot palamaan ja mopo alkaa ottaa kierroksia ja toimimaan normaalisti .kun painan uudestaan vilkun nappulaa niin taustavalo mittarista sammuu ja alkaa taas kierroksia katkomaan...nyt ei uskalla käyttää ettei mene toista boksia. Tämän mukaan siinä vilkun katsaisimessa joku oikosulku tai jossakin vilkussa, vilkun johdossa. Vai voikohan itse mittari olla jotenkin oikosulussa
16.3.2021 15:28
jukibuki kirjoitti:Juhavi60 kirjoitti:liian iso suutin saa sen rötäämisen ja savuttamisen aikaan,tai sitten vettä pääsee pyttyyn. sähköpuolesta en sitten tiedä
Sähkövika nyt kuitenkin on ja sain poltettua sitten uuden pwr 409 boksin siinä vikaa selvitellessä. Ainakaan sillä boksilla ei anna edes kipinää enää. Pistin takaisin sen mc420 boksin ja sillä lähti käymään.
Onkohan tässä boksissa joku suoja mikä ei anna ottaa kierroksia jos jokun vika päällä. Kun kierrokse nostaa vaikka puoleen väliin niin katkoo taas aina samassa kohtaa ja kun painan vilkun nappia niin pimeään mittariin tulee taustavalot palamaan ja mopo alkaa ottaa kierroksia ja toimimaan normaalisti .kun painan uudestaan vilkun nappulaa niin taustavalo mittarista sammuu ja alkaa taas kierroksia katkomaan...nyt ei uskalla käyttää ettei mene toista boksia. Tämän mukaan siinä vilkun katsaisimessa joku oikosulku tai jossakin vilkussa, vilkun johdossa. Vai voikohan itse mittari olla jotenkin oikosulussa
Mc420 boxi käynnistyy nopeempaa jote käynnistys o helpompaa. Taitaa kans mc420 boxi vaatii vähemmä virtaa en tiä. Kuulostaa iha perus rieju sähkövialta.
16.3.2021 15:33
jukibuki kirjoitti:Juhavi60 kirjoitti:liian iso suutin saa sen rötäämisen ja savuttamisen aikaan,tai sitten vettä pääsee pyttyyn. sähköpuolesta en sitten tiedä
Sähkövika nyt kuitenkin on ja sain poltettua sitten uuden pwr 409 boksin siinä vikaa selvitellessä. Ainakaan sillä boksilla ei anna edes kipinää enää. Pistin takaisin sen mc420 boksin ja sillä lähti käymään.
Onkohan tässä boksissa joku suoja mikä ei anna ottaa kierroksia jos jokun vika päällä. Kun kierrokse nostaa vaikka puoleen väliin niin katkoo taas aina samassa kohtaa ja kun painan vilkun nappia niin pimeään mittariin tulee taustavalot palamaan ja mopo alkaa ottaa kierroksia ja toimimaan normaalisti .kun painan uudestaan vilkun nappulaa niin taustavalo mittarista sammuu ja alkaa taas kierroksia katkomaan...nyt ei uskalla käyttää ettei mene toista boksia. Tämän mukaan siinä vilkun katsaisimessa joku oikosulku tai jossakin vilkussa, vilkun johdossa. Vai voikohan itse mittari olla jotenkin oikosulussa
Kuulostaa kans silt et jos vilkuist tapahtuu jotai ni voikoha viimene omistaja ollu tehny vilkui jotai ja jättäny liittimet koskemaa toisiinsa ilma kutistesukkaa? Se saattaa aiheutta oikosulun vilkuissa. Ite ku asentelin v faceen vilkkuja ni heitin eka toise liittime pääl sähköteippii et se peitty ja sit vast toisee. Ettei maa ja virta koske toisiinsa. Se vilkkujen nappihan katkasee virran vilkkuihin ni jos sitä pitää pohjas ni sin ei mee virtaa joten oikosulkuu ei voi tapahtuu. Siks varmaa se lähteeki toimimaa ku sitä nappii painaa.
18.3.2021 15:08
Varmaan ehkä jo aiemmin kysynyt mutta oliko mitään tietoa kenelläkään mikä mahtaa vaivata mittaristoa joka "sammuu" kun laittaa vaihteen silmään?
18.3.2021 22:25
Nonniin nyt tarvittaisiin apuja kollegoilta.
Elikkäs yritän selittää selkeästi ja ymmärrettävästi, mutta toki kysyä saa jos jää epäselväksi.
Tässä talvella olen laitellut riejua ajokuntoon ja nyt keväällä kun käynnistelen ja ajan pientä koeajoa niin sylkee aivan perhanasti öljyä putkesta ja savuttaa jonkin verran. Johtuukohan ihan vain seoksesta vai voiko olla muutakin? Seoksena noin 3-3,5% männän sisäänajon vuoksi. Kiinni leovincen tehoputki ja 110 suutin jos niillä vaikutusta on. Eikä käy rikkaalla bensan puolesta.
Itse olen pähkäillyt ja tullut tulokseen että syynä on oltava suuri öljyn määrä, mutta jostain syystä mieleen tulee myös mahdollinen kytkinpuolen stefan hajoaminen...
Joten pitäisikö seurailla tuota vaihteistoöljyn määrää vaiko todeta että kyse on 2-tahtiöljystä?
Mielipiteitä otetaan vastaan
22.3.2021 13:18
Kannattaa pitää silmällä sitä vaiheistoöljyn määrää.
24.3.2021 10:43
eli tosiaan. itellä on drac 2020 mallia ja virejä 110 suutin, leovince x-fight putki ja reikälevy irti. pelittää ihan hyvin ja huiput rajottimella 62 gepsiin. huolena on että se hienon värinen vaalean harmaan putki meni mustan kahvin väriseksi kahdessa päivässä! vissiin kuumenee aika paljon. pitkässä ajossa haiskahtaa hieman jokin palanut mutta ei hirveästi (mikään letku ei kosketa putkea) ja putkessa on siniset jäljet kun työhousut paloivat kiinni...
24.3.2021 12:48
Kyllähän nuo pakoputket lämpenee aika reippaasti, että ei siitä kannata huolestua.
Mihin kaipaat apua tai neuvoja?
24.3.2021 19:29
kasikymppitapsa kirjoitti:Kyllähän nuo pakoputket lämpenee aika reippaasti, että ei siitä kannata huolestua.
Mihin kaipaat apua tai neuvoja?
Uutena putkesta lähti myös hyvi outo haju ja nyt n. 15km jälkeen alkaa kypärän läpi haiskahtamaan mieto outo haju, ei ihan savu eikä jäähäri. Joku outo haju.
24.3.2021 22:25
Suojarasvaa varmaankin putkessa sisällä. Ulkopuoli taitaa olla lakattu joka selittää myös käryämistä ja tummumista.
26.3.2021 21:58
Taas kyselen. Kun vaihdan vaihdetta esim. 6>5 vaikkapa 30kmh mittarissa niin vähän väliä vaihteisto tuntuu kolahtavan. Kuuluu korvaan pieni kolahduksen ääni joka tulee luultavasti ketjusta mutta vaihde ei naksahda vaan tuntuma on kuin se loksahtaa vaihteelle. Mopona drac sm am6 koneella
1.4.2021 16:06
skiingboi kirjoitti:Taas kyselen. Kun vaihdan vaihdetta esim. 6>5 vaikkapa 30kmh mittarissa niin vähän väliä vaihteisto tuntuu kolahtavan. Kuuluu korvaan pieni kolahduksen ääni joka tulee luultavasti ketjusta mutta vaihde ei naksahda vaan tuntuma on kuin se loksahtaa vaihteelle. Mopona drac sm am6 koneella
Ihan normaalia, am6 vaihteisto poksuu aika äänekkäästi kun laittaa vaihetta pienemmälle, ei mitää vakavaa.
1.4.2021 21:23
Leevi69 kirjoitti:skiingboi kirjoitti:Taas kyselen. Kun vaihdan vaihdetta esim. 6>5 vaikkapa 30kmh mittarissa niin vähän väliä vaihteisto tuntuu kolahtavan. Kuuluu korvaan pieni kolahduksen ääni joka tulee luultavasti ketjusta mutta vaihde ei naksahda vaan tuntuma on kuin se loksahtaa vaihteelle. Mopona drac sm am6 koneella
Ihan normaalia, am6 vaihteisto poksuu aika äänekkäästi kun laittaa vaihetta pienemmälle, ei mitää vakavaa.
no sehä o helpotus. tuntu vaa et jokin hajois aina. btw. mulla oli yhessä vaiheessa virejä leovince tehari ja reikälevy ja suutin. pistin nyt vakioks ku vien 2500km määräaikaishuoltoon. huomasin että 4, 5 ja 6 vaihteilla alkaa vakiona kuulumaan suhinaa kun vetoakseli vetää. kytkin pohjassa ei kuulu suhinaa.