Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.2.2015 16:15
derbin (uudempi rabasa) kykinpuolen kopasta löytyi kuvassa olevat, metalliset "vierasesineet". Mopo toimii muuten normaalisti, mutta pitää kovaa rahinaa. Oisko kellään mitään tietoa/arvausta mistä osat ovat kytkinpuolelle uineet?[attachment=0]20150223_144307-1.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
24.2.2015 20:35
JOo nyt löyty vika ja staattorissahan se oli
.
25.2.2015 21:01
Mikäköhän tässä nyt on kun mopo kuumenee heti kun laittaa käyntiin niin tulikuumaksi? vedet ei kierrä tai mitÄ ?
. ja kierrokset eivät nouse
25.2.2015 23:53
Kannattaa tarkistaa termostaatti. Helpoin tapa laittaa kattilaan lämpeämään ja katsoa aukeaako se
26.2.2015 0:10
JanKuu kirjoitti:Mikäköhän tässä nyt on kun mopo kuumenee heti kun laittaa käyntiin niin tulikuumaksi? vedet ei kierrä tai mitÄ ?
. ja kierrokset eivät nouse
On monta syytä joista se voi johtua:
1. Mopo ei saa öljyä -> kuumenee ja yrittää leikata kiinni (öljy loppu, pumppu paskana)
2. Termostaatti jumissa -> vedet ei kierrä (ei pitäisi HETI kuumentua...)
3. Jäähdytysjärjestelmässä ilmaa. Täytitkö järjestelmän oikein? Kun mopo kuumenee niin lämpeneekö syyläri ollenkaan? Jos ei lämpene, niin vedet ei kierrä.
Eli nesteethän kuuluu kaataa siitä kanteen menevästä letkusta sisään. Jos olet tehnyt eri tavalla niin korjaapa tuo ensiksi. Toiseksi lisää 1% öljyä tankkiin, laita käyntiin, ota tuorevoiteluletku irti kaasarista ja kato tuleeko sieltä öljyä ollenkaan. Tarkista myös termostaatti / kokeile ilman sitä.
26.2.2015 2:42
Sytkä myöhäsellä tekee tuota, itellä oli kiila katkennu ja vauhtipyörä pyörähtäny nii oli menny sytytys helvetin myöhäselle ja kuumeni aivan saatanasti.
28.2.2015 15:28
Eli mikäs mulla nyt oliskaan ongelmana derbi senda x race -08 mopedissani kun käynnistän mopon niin tyhjäkäynnin kierrokset ovat korkeammat kuin normaalisti, mutta ei nyt mitkään ylettömät, ja ne laskevat normaaliin kun annan mopon käydä n. 45 sekuntia, mutta varsinainen ongelma ilmenee kun olen ajanut noin 1-2 km niin silloin ei pysy tyhjäkäynnillä enää edes käynnissä. Joten missä mahtaa olla ongelma ja mitä täytyisi muuttaa jotta ongelma häviäisi?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
28.2.2015 16:25
Imuvuoto voi olla jossain jos yhtäkkiä tullut, tarkista ekana imukaulan kumi.
28.2.2015 19:19
Vastaavaa oireilee myös jos ryyppy on jumiutunut päälle.
2.3.2015 20:57
Joonasse.jos kirjoitti:Eli mikäs mulla nyt oliskaan ongelmana derbi senda x race -08 mopedissani kun käynnistän mopon niin tyhjäkäynnin kierrokset ovat korkeammat kuin normaalisti, mutta ei nyt mitkään ylettömät, ja ne laskevat normaaliin kun annan mopon käydä n. 45 sekuntia, mutta varsinainen ongelma ilmenee kun olen ajanut noin 1-2 km niin silloin ei pysy tyhjäkäynnillä enää edes käynnissä. Joten missä mahtaa olla ongelma ja mitä täytyisi muuttaa jotta ongelma häviäisi?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Kakstahdin ominaisuus tuo kierrosten nouseminen käynnistyksen jälkeen ja tyhjäkäynnin saa sujumaan
säätämällä.
3.3.2015 15:56
Miten porukka on ilmannu derbi drd pro takajarrun? ko siinä pääsylinterissä on se jarrunesteen täyttö aukko on siinä kyljessä
niin miten ootte saanut sinne lisättyä nestettä?
3.3.2015 21:01
Irroita pääsylinteri kiinnitysruuveista ja käännä kunnes säiliön kansi osittaa kohti kattoa.
5.3.2015 20:25
Pinnapulttien kierteet on lohkosta mennyt pilalle, niin onkos noita kukaan korjannut helicoililla ? Vaikuttais helpoimmalta ratkaisulta.
5.3.2015 21:34
On. Ei mikään vaikea tai hidaskaan asentaa helicoil kierre.
Sarja (M7) maksaa kyllä tolkuttoman paljon..
Mp-liikkeet ja koneistamot ottaa noista yleensä 10-15€.
5.3.2015 22:38
Juu kattoin että biltemasta olis saanut parilla kympillä korjaus sarjan, mutta ei tietenkään m7 kokoa. Pitää kattoa tekiskö joku tässä lähellä ton.