Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.5.2013 7:44
Moro!
Kertokaas minkä suuttimen laitan ku mul on 70cc Airsal+Metrakit Thrower ja vakiokaasari 17,5mm, nykyään käytössä 95 suutin, toimii ajaessa, mutta huutaa tyhjäkäynnillä ja ryyppy päällä sammuu.
Apua kaivataan!
1.5.2013 9:12
---
Viimeksi muokannut aprillia aprilia päivämäärä 12.5.2013 20:23, muokattu yhteensä 1 kerran
1.5.2013 20:47
Pesin tossa päivällä säxäni ja katoin, mikä letku roikkuu alla. Tutkin sitte tarkemmin ni se lähti kaasarin alta siitä mustasta osasta, mistä suutin vaihetaan. Se on 20-30cm pitkä ja sulanu umpeen puolesta välistä ilmeisesti pakoputken ansiosta. Onko tärkee letku ? Voi varmaan poikkasta puolesta välistä ja ohjata maan suuntaan?
1.5.2013 21:40
Voit katkaista, se on kohokammion tyhjennysletku eli ei kovin tärkeä.
2.5.2013 19:22
Moro.
Tänään tuota kuria olin ottamassa irti ja kun vedin alkukäyrän ja paisarin irti toisistaan niin kuri oli vain n.2 senttiä pitkä. no otin sen irti ja nyt menee mittariin suoralla n.70 km/h ryypyn kanssa mutta ilman vain 60. eli liian pieni suutin eli mitäs suutinta suosittelisitte tällä hetkellä 86 kyseessä siis vuoden 2012 malli
2.5.2013 20:13
Pistä joku 90 suutin
6.5.2013 20:15
Nyt on sellainen aprillipila päällä että loppuu ideat kesken. Alunperin oli vain yksinkertainen ongelma kun Räxä ei lähtenyt kylmänä käyntiin. Tämä johtui pitkälti siitä että ryyppyvaijeri oli poikki. Samalla kun vaihdettiin ryyppyvaijeria, kurkattiin kaikki muukin kaasuttimen sisältä ja lyötiin takaisin nippuun. Ensi startti oli lupaava ja nyt Räxä lähtee taas polkaisemalla kylmänä käyntiin. Mutta samalla saatiin ihan uusi vika. Nyt ei mopo pysy enää tyhjäkäynnillä, eikä ole halukas nostamaan tyhjäkäynniltä kierroksia. Jotta saisi kierrokset nousemaan on annettava pikku annos ryyppyä, jolloin kone herää kierroksille. Samalla sitten korkeilta kierroksilta kone ei laske kierroksia laskemaan normaalisti, vaan kierrokset laskevat pikkuhiljaa tyhjäkäynnille. Tyhjäkäyntiä kone käy jonkun aikaa, kunnes sammuu itsestään. No ensin tuli imuvuoto mieleen ja testailin kurkun liitokset mitään löytämättä. Varmuuden vuoksi tiivistin uudestaan kaikki välit kaasuttimen ja kannen väliltä, mutta mitään vaikutusta sillä ei ollut ongelmaan. Tulppa on vaihdettu uuteen, bensaletkut on myös vaihdettu uusiin, ilmanputsari on pesty ja öljytty. Mopo on 2008 mallia ja matkaa se on niellyt noin 7000km. Kaasuttimen ollessa palasina oli neulasta irronnut sokka, eikä sen oikeasta kohdasta ollut tietoa, joten laitettiin se aluksi ylimpään asentoon, mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Onko hyviä ideoita mitä lähtisi seuraavaksi tekemään?
7.5.2013 16:19
Millainenkohan homma tuo 2012 mallin apikkaan olisi vaihtaa maski? Tarvitseeko vaihtaa samalla etulokari? Linkeistä asiaan koskevaan tietopankkiin/kuvasarjaan myös olisin melko kiitollinen, googlettamalla löytyi melko vähän.
8.5.2013 19:01
Moi
Mitä välejä suosittelette? nyt kulkee piitkäl suoral n.70 ja nyt vakiovälit ja tyhjä vakioputki ja haluasin lisää kiihtyvyyttä ja vois mennä about 60
8.5.2013 23:03
Icenik kirjoitti:Moi
Mitä välejä suosittelette? nyt kulkee piitkäl suoral n.70 ja nyt vakiovälit ja tyhjä vakioputki ja haluasin lisää kiihtyvyyttä ja vois mennä about 60
Kokeile jotai 65 takaratasta tai jotai sen lähelt
Viimeksi muokannut aprillia aprilia päivämäärä 8.5.2013 23:44, muokattu yhteensä 1 kerran
8.5.2013 23:43
-
Viimeksi muokannut aprillia aprilia päivämäärä 12.5.2013 20:22, muokattu yhteensä 1 kerran
8.5.2013 23:49
Mulla on '08 sx, tänään aamulla käynnisty ihan hyvin, nyt ei käynnisty millään. Huoltoon on varmaan menossa koska tiivisteet on mennyt kopasta ja en jaksa ite niitä ruveta vaihtamaan. Käynnistysvika on aika paskamainen kun ei pysty ajamaan ollenkaan. Mikähän mahtaa olla? Ite aattelisin että putki tukossa, ilmanputsari tukossa tai kaasarissa/suuttimessa vikaa... Ja miten sen vakio ilmanputsarin saa irti? Jos ois kuvia/videoo tai sitten kunnon selitys
10.5.2013 11:47
Kokeile työntää
10.5.2013 15:07
Eli mulla on toi 09 vuosimalli ja siinä ois kaks ns vikaa. Ensinnäkin mopo tuntuu tärisevän ihan älyttömästi. Pelkällää paikallaan kierrättäessä moposta tuntuu tippuvan kaikki ruuvit pois. ajoa voisi verrata vibraattorin päällä istumiseksi. Noh toinen ongelma sijottuus kanssa kone puolella. Kylmällä koneella mopo tuntuu pätkivän vähän mutta se loppuu lämmetessä. No taas kuumalla koneella kierrättäessä tuntuu kuin mopossa olisi ns rajotin heti kierrosalueen alkaessa eli vähän kuin arastelisi otaa niitä kierroksia eli esim kiertää ensin 5000 ja sitten ottaa semmosen välin jonka jälkeen kiertää loppuun asti. vireinä on tyhjäputki ja 95 suutin ja edelllisen omistaja toimesta viilattu pytty näillä kulkee sen 70. Kaasarin on just vaihdettu tiivisteet samoin imukaulassa ei ole vuotoja. Näihin en keksi mitään ratkaisuja Auttakaa!!
11.5.2013 12:57
Saako näihin mistään 10 piikistä eturatasta ei oo nimittäin tullu vastaan?