Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.8.2012 22:48
Oho, etinkin aiemmista viesteistä mutta onnistuin skippaamaan sen
vastaan vähän paremmin kuin aiemmin :
Millon mäntä huollettu? Voi olla että käy kuten minulla entisellä männällä, pienillä vaihteilla rupeaa pätkimään korkeilla kierroksilla. Oikeeta termiä en tälle tiedä mutta yksi mahdollisuus.
Aloitat vaikka sillä että lämmität koneen kunnolla, ja sitten reportoit tekeekö tuota. Ittellänikin kylmäkone nykyisillä säädöillä oireilee noin.
Ja jos ei auta, tulppa vaihtoon. Kannattaa pitää aina yhtä mukana, ihan näin vinkkinä.
Jos sekään ei auta, voi olla et kävi kuten veljellä, tuppinurin alko kytkinluistaa -> hommaat jäykemmät kytkinjouset.
Periaatteessa täysin sama mitä kirjoitin viime viestissä mutta ehkä selvitti vähän enemmän
14.8.2012 23:19
Mäntä vaihdettu juuri vähän aikaa sitten ja sillä ei ole paljoakaan ajettu.
Vaihdettu myös uusi NGK9ES sytytystulppa, kone lämmitetty kunnolla tekee tätä samaa oiretta edelleen ihan näin vapaalla kierrätettäessäkin..
Käytin pyttyäkin myös auki ihan kaiken varalta, ei mitään naarmuja tai vastaavaa ollut.
15.8.2012 12:31
Onko se semmosta pfrltpfrltpfrltprfltprflt (Eli röpöttää näin selkokielellä
) vai onko se sellasta että nykii, eli kone vetää,ei vedä,vetää ei vedä nopeaan tahtiin?
15.8.2012 17:12
Missähän vika kun kone tuntuu kuumenevan ihan sairaasti ja kerran savuakin puski?
15.8.2012 17:58
Elikkäs nyt viimeisenä oljenkortena kysyn täältä, kun omat keinot alkaa loppua, että mikä voisi olla -06 derbi xtremessä olla vikana, kun ei lähde käyntiin muuten kuin väkisin mäkistartilla ja täysillä kaasua huudattamalla ja lisäksi ei pysy käynnissä ellei pidä koko aikaa 3/4 kaasusta auki?
Vääntöjäkään ei löydy, hyvä kun saa kakkoselle vaihdettua.
Niin ja polkiessa käyntiin moottorista kuuluu sihahdus, aivan kuin paineet pääsisivät ulos??
Kaasari on avattu ja putsattu = ei vaikutusta
Sähköjohtojen liitokset tarkistettu ja muutamat huonokuntoiset uusittu = ei vaikutusta
Sulake vaihdettu = ei vaikutusta
Ilmanputsari avattu, putsattu = ei vaikutusta
Tulppa uusittu vaikka vanha antoikin kipinää = ei vaikutusta
Kaasarista tyhjäkäyntiä ja seosta säädelty ilman mitään näkyviä vaikutuksia.
Imukaulankumikin on hyvässä kunnossa.
Alkaa keinot loppumaan, enkä viitsisi sokeasti mennä ostamaan uusia tiivisteitä moottoriin tai yleensäkään uusimaan mitään hintavaa tietämättä onko se hajalla...
APUA KAIVATAAN! (tai vinkkejä)
15.8.2012 18:45
vocaracing kirjoitti:Mäntä vaihdettu juuri vähän aikaa sitten ja sillä ei ole paljoakaan ajettu.
Vaihdettu myös uusi NGK9ES sytytystulppa, kone lämmitetty kunnolla tekee tätä samaa oiretta edelleen ihan näin vapaalla kierrätettäessäkin..
Käytin pyttyäkin myös auki ihan kaiken varalta, ei mitään naarmuja tai vastaavaa ollut.
kokeile br8es tulpalla, itellä rötäs kanssa ysillä ja korjaantu kun vaihto kasin
15.8.2012 19:37
VITTU ! mikä siin derbis taas ajoin tosa noin 10km sit yhtäkkii poksahti joku ja nyt kuuluu nakutusta. Mäntä vaihettu 1tkm sitten sisäänajo ajettu hyvin, männänrenkaat laitettu oikein, mäntä oikeinpäin. Alkaa pikkuhiljaa mennä järki tän kanssa... Lähtee käyntiin ja pystyy ajaa
15.8.2012 20:00
Mikäs mahtaa olla vikana ku ei tule bensaa kaasariin?
15.8.2012 20:24
pirtelö kirjoitti:Mikäs mahtaa olla vikana ku ei tule bensaa kaasariin?
Bensahanassa jotain häikkää, tukossa tai sitten alipaine letku falskaa. Ota tankki irti letkuineen katso niiden kunto.
15.8.2012 20:42
DerbiHero kirjoitti:Elikkäs nyt viimeisenä oljenkortena kysyn täältä, kun omat keinot alkaa loppua, että mikä voisi olla -06 derbi xtremessä olla vikana, kun ei lähde käyntiin muuten kuin väkisin mäkistartilla ja täysillä kaasua huudattamalla ja lisäksi ei pysy käynnissä ellei pidä koko aikaa 3/4 kaasusta auki?
Vääntöjäkään ei löydy, hyvä kun saa kakkoselle vaihdettua.
Niin ja polkiessa käyntiin moottorista kuuluu sihahdus, aivan kuin paineet pääsisivät ulos??
Kaasari on avattu ja putsattu = ei vaikutusta
Sähköjohtojen liitokset tarkistettu ja muutamat huonokuntoiset uusittu = ei vaikutusta
Sulake vaihdettu = ei vaikutusta
Ilmanputsari avattu, putsattu = ei vaikutusta
Tulppa uusittu vaikka vanha antoikin kipinää = ei vaikutusta
Kaasarista tyhjäkäyntiä ja seosta säädelty ilman mitään näkyviä vaikutuksia.
Imukaulankumikin on hyvässä kunnossa.
Alkaa keinot loppumaan, enkä viitsisi sokeasti mennä ostamaan uusia tiivisteitä moottoriin tai yleensäkään uusimaan mitään hintavaa tietämättä onko se hajalla...
APUA KAIVATAAN! (tai vinkkejä)
Ittellä oli sama ongelma, vaihoin tulpan ja ekalla käyntii. Mut en tie sit jos oot koittanu jo...
15.8.2012 20:47
Hankaako jossain joku vastaan? pyöriikö moottori hyvin vapaalla, sekä vaihteella? Entäs puristukset? Sihaus saattoi kuulua syttymättömän polttoaineseoksen jouduttua pakoputkeen ja lämmön vaikutuksesta syttynyt siellä.
15.8.2012 21:13
Kaikki ne, jotka ovat auttaneet minua suuressa ongelmassa, kun derbi ei lähtenyt käymäään. Tässä tuli kaikennäköstä osaa hankittua, mutta ei harmita, kulutusosiahan nuo oli
Päätinpä iha huviksee ottaa kytkimen puolen irti ni sielt oli se vauhtipyörän mutterin kiila hajonnu -> irronnu, ja sotki sytytyksen.
Eipä tuota osannut kukaa arvata täälä eikä edes mopoliikkeessä kenelläkään käynyt mielessä vaikka moneen paikkaan soitin, eli tämmöinen on myös mahdollista, myös tulevaisuutta ajatellen muille joilla saattaa tulla samanlainen ongelma eteen !
Joten kiitos kaikille auttaneille, koitan pitää mopon edes nyt vähän aikaa kunnossa...
Edit: niin ja kampikammiosta löyty aika paljon vettä sekä metallimujua.
Viimeksi muokannut jaani3 päivämäärä 16.8.2012 22:27, muokattu yhteensä 1 kerran
15.8.2012 21:26
Terve. Uusi käyttäjä ilmottautuu. Mopedista löytyy muutama ongelma jota en ole itse onnistunut paikallistamaan niin ajattelin kysäistä täältä.
Eli, oireena on ettei käy tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäyntiruuvi pohjassa, seosruuvilla ei ole mitään merkitystä muuten kuin se on kokonaan kiinni,silloin ei ota kierroksia. Ryyppy päällä ei käy kuin huonosti. Kylmänä käy n. minuutin tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä mutta sen jälkeen ei lainkaan. Mopossa kiinni kuristamaton alkukäyrä, suutin 70, kaasari putsattu. Tai itse asiassa tulikin mieleen että kun sitä seosruuvia säätelin niin jossain vaiheessa mopedi alkoi tekemään sitä että kun lähdit kiihdyttämään niin n.puolessa kaasussa se "ökkäsi" eikä kaasu tiennyt mitään. ja röpötteli silloin tällöin. neula on toiseksi alimmassa lävessä. Imukaulassa ei ole ilmavuotoa enää.
15.8.2012 22:08
deebu01 kirjoitti:Terve. Uusi käyttäjä ilmottautuu. Mopedista löytyy muutama ongelma jota en ole itse onnistunut paikallistamaan niin ajattelin kysäistä täältä.
Eli, oireena on ettei käy tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäyntiruuvi pohjassa, seosruuvilla ei ole mitään merkitystä muuten kuin se on kokonaan kiinni,silloin ei ota kierroksia. Ryyppy päällä ei käy kuin huonosti. Kylmänä käy n. minuutin tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä mutta sen jälkeen ei lainkaan. Mopossa kiinni kuristamaton alkukäyrä, suutin 70, kaasari putsattu. Tai itse asiassa tulikin mieleen että kun sitä seosruuvia säätelin niin jossain vaiheessa mopedi alkoi tekemään sitä että kun lähdit kiihdyttämään niin n.puolessa kaasussa se "ökkäsi" eikä kaasu tiennyt mitään. ja röpötteli silloin tällöin. neula on toiseksi alimmassa lävessä. Imukaulassa ei ole ilmavuotoa enää.
Mulla ainaki teki joskus aikoinaa ku kaasarin se alapohja vuoti tiivisteestä. Eli onko kaasari märkä esim. yön jälkeen?
15.8.2012 22:14
Ei ole ollut. Eikä nyttenkä näyytänyt olevan kun kävin katsomas.