Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.8.2012 22:19
Ok, kiitoksia
Jos jollain on myydä pösön (Ducatin vai mikä se oli) rajoitettua CDI:tä niin kiinnostaa
10.9.2012 17:49
Osaiskohan joku kertoo mistä löytäs takahaarukan puslat xps(street evo2)? Ku omasta hajos(mikäpä siinä ei vielä ois hajonnu...
). Forteco on varmaan sitte paikka mistä ainakin saa, mutta hinta voi olla aika suolainen...
10.9.2012 19:29
Ainakin
täältä mutta on loppu nyt (ollut varmaan jo ties kuinka pitkään).
Ai sullakin on se ongelma, että pösö leviää koko ajan
11.9.2012 19:19
Moro.
Mikähän pösössä ois vika, bensaa saa, kipinä on ihan OK, muttei lähde käyntiin?
Vasta poruutettu sylinteri, oikeen kokonen mäntä, tiivisteet vaihdettu yms. 95 suutin, 2% seokset. Stefoja en vaihtanut ja vuotaa vaihteisto öljyt pihalle, saisko sieltä ilmaa?
Puristukset mittasin, 400 kilopaskalia, 60 psi. Oisko alhaiset puristukset? Jos niin, oisko männänrenkaat menny?
11.9.2012 20:37
Siis mistä se vuotaa öljyjä pihalle? Suosittelisin ensiksi korjaamaan sen ja katsomaan muutkin stefat, sillä ainakin itsellä huononsi käyntiinlähtöä selvästi kun magneetonpuolen stefa vuoti, mutta stekkaas stefat ja jos vuotaa (ei aina näe ulospäin, niin kannattaa vaihtaa suoraan uudet) ja koita lähtiskö käyntiin.
11.9.2012 21:47
Eturattaan takaalta ja vaihdepolkimen akselin stefoista vuotaa, ei varmaan mennyt kohdilleen kun laitoin kiinni..
Joo niin pitää tehdä. Samalla vaihtaa vaihdepolkimen akseli. Luultavasti ei lähde käyntiin alhaisten puristuksien takia.
13.9.2012 22:16
Oisko kellää tietoa paljo öölii pitää laittaa punppuihi paioli usd kaulaa? ja jos jollaa on huoltokirja ni kattois sieltä paljo tarvis?
15.9.2012 17:03
Mitenkäs kuinka paljon tuohon etuhaarukkaan öljyjä pitää laittaa ja millaset stefat siihen sopii? Saisko samalla takarenkaan laakerin mitat?
HoxHox pösö ihmiset nyt ois halvalla tehoputki myynnissä
15.9.2012 21:25
Eli nyt olis tarkoitus virittää Peugeot xps street evo2 -06 mallia niin että sais lisää tehoa ja kiihtyvyyttä että jaksas mennä ylämäet hyytymättä ylös asti. Tosiaan viritys pitäis olla alle 65km/h. Eli mitä kannattas muuttaa?
Varmaan pitäis porata kuriin reikä mutta minkä kokonen ja Vaihtaa varmaan isompi suutin, mutta minkä kokonen olis hyvä (eikö tossa ole joku 84 suutin vakiona).
Lisäksi pitäiskö välejä muuttaa jos pitään mitkä olis hyvät.. Jos on muuta vielä niin kertokaa.
Muuten onko tossa mallissa rajoitettu cdi boxi.
15.9.2012 21:49
imafinland kirjoitti:Mitenkäs kuinka paljon tuohon etuhaarukkaan öljyjä pitää laittaa ja millaset stefat siihen sopii? Saisko samalla takarenkaan laakerin mitat?
]
Laakerit oli muistaakseni 6002rs tai jotkin vastaavat, tarkista itse kun ei ole kova homma. Öljyä pumppuihin n. 2-2,5dl, itse laitoin 2,3dl ja ehkä hieman turhan löysä, mutta päätä oman maun mukaan millaisen keulan haluan, jos haluat löysän niin laita se 2dl ja jos jäykemmän niin sitten enemmän. Ja
nämä sopii jos ei ole USD-keulaa.
sanjuro2 kirjoitti:Eli nyt olis tarkoitus virittää Peugeot xps street evo2 -06 mallia niin että sais lisää tehoa ja kiihtyvyyttä että jaksas mennä ylämäet hyytymättä ylös asti. Tosiaan viritys pitäis olla alle 65km/h. Eli mitä kannattas muuttaa?
Varmaan pitäis porata kuriin reikä mutta minkä kokonen ja Vaihtaa varmaan isompi suutin, mutta minkä kokonen olis hyvä (eikö tossa ole joku 84 suutin vakiona).
Lisäksi pitäiskö välejä muuttaa jos pitään mitkä olis hyvät.. Jos on muuta vielä niin kertokaa.
Muuten onko tossa mallissa rajoitettu cdi boxi.
Jos vakio välit on 11-52, niin laita joku 60 taakse ja sitten eteen 10 tai 11 piikkinen, kokeile ja päätä itse huutaako liikaa 10 piikkisellä. Eikä mahda olla rajoitettua CDI:tä. Jos laitat jotkut 10-60 välit niin ei välttämättä tarvi säätää kurin kanssa ollenkaan, kun ainakin oma pösö meni 65 poliisin alla 10-58 väleillä. Ja osta suuttimia väliltä 95-105 niin pitäisi löytyä sopiva.
Ja kummallekkin:
vähän omatoimisuutta peliin, voi edes hieman etsiä tietoa netistä ennen kuin kysyy, mutta kerroin nyt tämän kerran
16.9.2012 13:02
Oisko jollain tietoa kuinka pitkä pösön vakio iskari on?
16.9.2012 16:36
Mikä vika kun antaa kaasua niin röpöttää niin maan pirusti vaikka seosruuvi on jo suht laihalla?
2006 enduro, kuriton, 102 suutin, BR8ES tulppa, tnt powerfilter
16.9.2012 18:48
jöqqiz kirjoitti:Oisko jollain tietoa kuinka pitkä pösön vakio iskari on?
N. 29-30cm muistaakseni.
Samu_96 kirjoitti:Mikä vika kun antaa kaasua niin röpöttää niin maan pirusti vaikka seosruuvi on jo suht laihalla?
2006 enduro, kuriton, 102 suutin, BR8ES tulppa, tnt powerfilter
Oletko säätänyt neulaa ja kokeillut eri suuttimilla? Ja katso myös ilmanputsari.
16.9.2012 19:34
joltsu kirjoitti:jöqqiz kirjoitti:Oisko jollain tietoa kuinka pitkä pösön vakio iskari on?
N. 29-30cm muistaakseni.
Samu_96 kirjoitti:Mikä vika kun antaa kaasua niin röpöttää niin maan pirusti vaikka seosruuvi on jo suht laihalla?
2006 enduro, kuriton, 102 suutin, BR8ES tulppa, tnt powerfilter
Oletko säätänyt neulaa ja kokeillut eri suuttimilla? Ja katso myös ilmanputsari.
Neula kannattaa pitää keskikohdalla koska sitten jollain kierrosalueella käy laihalla ja toisella taas rikkaalla
16.9.2012 22:08
Vaihdoin suuttimen 105-102. mikä olisi hyvä? Tarkennan toimintaa eli; kylmänä toimii ihan hyvin ryypyn kanssa, koneen lämmetessä otan tietenkin ryypyn pois ja sitten alkaa se röpöttäminen. Ajeltiin kamujen kanssa pitempi lenkki niin tuntui kun kytkin pohjassa antoi leipää niin että kierrokset loppuu johonkin 4000 kohalle ja kuulosti samalta kun olisi rajotin hakannut...