Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
30.3.2011 11:06
sploz kirjoitti:Laitoin kuusiokoloruuvin kiinni ihan poljin ylhäällä, mutta eikös se vaa purista sitä poljinta niihin hahloihin päin ja pidä poljinta paikallaan, miten se voi vaikuttaa sitten siihen
Teen kyllä niin jos se jotain auttaa, mitäköhän pahuuksia se aiheuttanee jos se jousi pääsee siellä katkeamaan ..
Voi tulla aikamoinen "leikkaus-ilmiö" jos pääsee vaan siihen apurattaan ja kytkinkruunun väliin joku pieni pala.
Edit: E4gle, kokeile reilusti kylmemmällä tulpalla ihan ensin, sanotaan vaikka kolme tai jopa neljä numeroa kylmemmällä, sitten kannattaa epäillä jo puolaa.
30.3.2011 12:21
E4gle kirjoitti:gassussa koko talven ajan tulpanpoltto-ongelmaa ja rätinää keskikierroksilla (tulppia palanut reilut 20) ja eri kokoisia suuttimia testailtu, ilmanputsari tyhjennetty vedestä + eilen sain mopon takasin huollosta jossa oli poistettu kaikki vesi kampikammiosta ja tankista. ja kaasarin jne. puhdistivat. rätinä loppui mutta tulppa paloi jälleen n. 7km ajon jälkeen, kannattasko uutta cdi-boksia lähtä tilaileen? mikäs tuohon sopis, ainakaa gg:n omaa ei tunnu löytyvän?
Staattori paskana. Mulla oli kolmas staattori kunnes myin pois koko mopon että niin
Samat Ducatin staattorit käy mitä on derbeissä ja vanhemmis dt:issä. Johtojen värit erilaiset mutta saa kytkettyä.
sploz kirjoitti:Laitoin kuusiokoloruuvin kiinni ihan poljin ylhäällä, mutta eikös se vaa purista sitä poljinta niihin hahloihin päin ja pidä poljinta paikallaan, miten se voi vaikuttaa sitten siihen
Teen kyllä niin jos se jotain auttaa, mitäköhän pahuuksia se aiheuttanee jos se jousi pääsee siellä katkeamaan ..
Eikun se iso kuusiokoloruuvi siellä lohkon "takapuolella". Avaat sen, sitten polkaset/työnnät polkimen ihan ala-asentoon ja laitat sen saman ruuvin kiinni. Sitten otat polkimen irti ja käännät sopivaan kohtaan.
Se ruuvi stoppaa sen akselin sitten yläasennossa.
30.3.2011 17:24
Nyt on itella gassu kunnossa kun sillon se kipinä hävis vaihdettiin cdi nii rupes toimimaan mulla oli sillon kahvalämmittimet ja rajotin kun se meni. Tiedättekö kummasta se ois voinu mennä vai kummastakin? kun mielellään tuon rajottimen siihe laittasin takas. Kiitos!
30.3.2011 17:52
Kahvanlämmittimet kannattaa laittaa akulta sähkökytkimen kanssa, rajotin ei pistä cditä paskaksi.
30.3.2011 19:29
Vielä semmosta että onko noissa gas gaseis hyvät sähköt muuten jos sitä mittarii ei lasketa (ku taitaa mennä kaikis paskaks tuo mittari ) Ja miten muuten onko moottori laadukas sun muut osat kestääkö toi neste kytkin? Mimmone tuntuma siin nestekytkimes. Palautooko hyvin? Entä pelittääkö sählö startti? kiks start?
30.3.2011 21:37
Mikäs mulla gassussa, kun päivällä pörräsin ja vapautti kytkimen hienosti kokonaan että vaihde päällä pystyi olemaan paikallaan, mutta nyt kun tuo vempele tossa ulkosalla seisoi noin 4-5 tuntia ja kun olin ajamassa talliin sisälle, niin vapauttaa kytkimen todella nihkeesti ja kun laitto vaihteen niin sutasee ja sammuu. Johtuuko vaan kylmästä öljystä tai jotain, nesteet kytkimestä kattosin ja niitä mielestäni ei ollut syönyt että tuskin työsylinterikään vuotaa, pumppaaminen ei auttanut. Ja kun päivällä toimi niin hienosti, missä vika?
30.3.2011 22:52
Kylmät / väärät öljyt.
30.3.2011 22:59
Topsa- kirjoitti:Kylmät / väärät öljyt.
Alakerrassa on
biltema 10w40 "racing" 4t syntetic, oli vissiin kytkinlisäaineistettua, voisko tuo öljy aiheuttaa sen? Harmillistahan se talvella olis tollanen kun aina jos pääsee jäähtymään niin levyt jurraa, mulla myös juuri uudet kytkinlevyt, ajettu päivän että nekin kyllä muuttuu siellä vähän. Pitäiskö vaihtaa öljyt johonki toiseen, mitä suosittelisitte? Koitan huomenna toimiiko lämpimänä, jos niin sitte varmaan öljyissä jotain häikkää..
31.3.2011 15:47
uuen staattorin iskin tilauksee, ja 13-52 välitykset laitoin kans tuleen jos sen 76-77 sais kulkemaa
alko kiinnostaa ku tuolta aiemmi luin et 2mm pytyn nostolla vois saada teholisäystä. mites kannattais nostaa, ihan iskemällä ekstratiivisteitä? ja kuink suurta hyötyy ois odotettavissa? 1mm kannen lasku ollu sitte suunnitelmissa jo kauemmi. pien lisäteho maistuis, vaikka jo nyt suht tyytyväine kulkupuoleen, ei oo monella 50cc:llä jakoo viivoilta
31.3.2011 17:35
Laittaa vaan ehkä millin verran tiivistettä sinne väliin ( easyltä kannattaa tilata kolme tiivistettä, eri paksuisia) ja sitten ottaa pytyn yläpinnasta sorvissa tai jyrsimessä alta millin pois ja kannesta ehkä 0.4mm pois. kannattaa laitta 14-52, jaksaa vetää hyvin ja kulkee esim. metran kanssa 85 km/h vakiokaasarilla...
31.3.2011 19:44
milläköhän kierteellä tuo gg:n pääsuutin on ku ei tekis mieli ottaa ensi auki koko kaasaria ja sit kattoo mil kierteel se on ja sitten vast mennä ostamaan suutin, siis ihan vakio kaasari on kyseessä
31.3.2011 19:48
gäs gäs kirjoitti:milläköhän kierteellä tuo gg:n pääsuutin on ku ei tekis mieli ottaa ensi auki koko kaasaria ja sit kattoo mil kierteel se on ja sitten vast mennä ostamaan suutin, siis ihan vakio kaasari on kyseessä
5 mm
1.4.2011 14:08
Mikä tulppa olis hyvä tai mitä teil on? toi ohjekirja hukas ja paikallaa joku boschi tulppa eikä sellast oikee saa täält.
1.4.2011 15:39
Pro-Oil kirjoitti:Mikä tulppa olis hyvä tai mitä teil on? toi ohjekirja hukas ja paikallaa joku boschi tulppa eikä sellast oikee saa täält.
Mulla on br8es
1.4.2011 23:15
Pro-Oil kirjoitti:Mikä tulppa olis hyvä tai mitä teil on? toi ohjekirja hukas ja paikallaa joku boschi tulppa eikä sellast oikee saa täält.
Mulla BR7ES, mun ohjekirjassa ei lue mitään mikä tulppa pitäisi olla, tosin ohjekirja puhuu iskunpituudestakin väärin, mun näyttää jostain eri mallisestakin moposta mikä mulla on.. Ajattelin tosin hommata iridiumin, vaikka huvin ja hifistelyn vuoksi, oli siitä sitten hyötyä tai ei
Viimeksi muokannut sploz päivämäärä 8.4.2011 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran