Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.4.2015 19:51
Noniin nyt tarvisi apuja... oon ajanut derbillä sisäänajoa jokin 350km ja yhtä äkkiä kuului naps ja alkoi kone kilisemaan/kolisemaan
. ei ole vaikuttanut tehoihin mitenkään mutta ääni häiritsee, kytkintä kun luistattaa lähtiessä niin ääni häviää. Onko vika kytkinpuolessa,ensiörattaassa vai sitten alakerrassa ?
7.4.2015 15:15
Yritin tuossa korjata lohkojen pinnapulttien kierteitä, kun entinen omistaja oli jotain kemiallista metallia sinne tunkenut. Sain kierteen näkyviin kiertämällä siihen pultin ja kaikki se kemiallinen metalli tippui kierteistä, mutta nyt se kierre on liian iso vakio pinnapultille. Se pultti minkä siihen kiersin oli 7 millinen ja niin oli se pinnapultitkin, mutta pinnapultissa kierteet on sisälle päin ja siinä pultissa ne oli ulospäin.
Saakohan tuohon jostain sopivan kokoisen pinnapultin vai pitääkö vetää helicoil kierteet ?
7.4.2015 21:16
JanKuu kirjoitti:Noniin nyt tarvisi apuja... oon ajanut derbillä sisäänajoa jokin 350km ja yhtä äkkiä kuului naps ja alkoi kone kilisemaan/kolisemaan
. ei ole vaikuttanut tehoihin mitenkään mutta ääni häiritsee, kytkintä kun luistattaa lähtiessä niin ääni häviää. Onko vika kytkinpuolessa,ensiörattaassa vai sitten alakerrassa ?
Toimiiko kiksi normisti? Meinaan vois kiksin rattaista tms. kuulua kyseinen ääni
8.4.2015 20:26
Morjesta. Tässä noin kuukaus sitten ajattelin käydä pesemässä derbin (drd pro sm). Kun ajelin pesulalle päin niin nopeusmittari (digitaalimittari) alkoi näyttää täysin omia lukuja. No pesin derbin ja lähdin ajamaan niin ei näyttänyt enää nopeutta, siis näyttää vain nollaa sekä matkamittari ei kerää enää kilometrejä. Katsoin sen sulakkeen penkin alta ja se oli ehjä, joten mistä koittaisin lähteä etsimään vikaa? Kierrosluvun mittari näyttää kuitenkin. Kiitoksia jo vastauksista!
9.4.2015 7:48
Ensimmäiseksi tarkistaisin nopeusmittarin "pyörijästä" lähtevän 3-johtoisen liittimen joka sijaitsee valomaskin takana. Seuraavaksi tarkistaisin itse anturin, eli reagoiko mittarin näyttö kun irroittaa pyörijän ja pyörittää sitä sormin.
9.4.2015 19:37
Juu kahtelin tossa nuita johtoja niin varmaankin entinen omistaja on tehnyt omia liitoksiaan ja useista johdoista näkyy kuparilangat. Mittarin anturin johdoista punanen ja sininen on katkennut, punaiseen löytyi toinen katkennut punainen johto mutta siniseen ei löytynyt toista päätä. Mistäpä löytäisin derbi drd pro sm sähkökaavion? Voisin laittaa nuo johdot uudelleen.
9.4.2015 20:36
DRD PRO Linkki:
http://www.derbi.com/fr/images/stories/ ... manual.pdfLinkistä saat avattua sähkökaavion isompana, johdin väritys selostus sivulla 110 ja itse kaavio sivulla 111
9.4.2015 22:02
Kiitoksia kun neuvoit
Jospa huomenna saisin mittarin yms toimimaan
9.4.2015 22:59
Missä asennossa tulisi öljypumpun kohdistusmerkkien olla? Vastakkain vai?
10.4.2015 12:12
Tyhjäkäynnillä vastakkain.
12.4.2015 13:33
mistä saisin ostettua derpin koneeseen kytkin akseliin vaihteiston puolelle sen prikan ? mikä on vähän kaareva ja siinä lukee että topside toisella puolella
12.4.2015 15:38
Voisikohan joku viisaampi valottaa hieman, että mitä olisi tehtävä seuraavaksi kun tilanne on tämä: Itse ongelma on se kun emme saa mopoani käyntiin joka on Derbi senda r xrace 2008. Pari viikkoa sitten päätimme, että maalataan koko runko ja samalla vaihdoimme männän ja männänrenkaat ongelmitta, mutta kun saimme mopon kasattua niin saimme mopon kaksi kertaa käyntiin ja kummallakin kerralla mopo kävi noin 45 sekuntia tyhjäkäynnillä ja sitten sammui. Tämän jälkeen ei ole mopo edes lupaillut yhtään, ja sen seurauksena olemme tarkistaneet kipinän ja se on oikein mallikas ja vaihtaneet myös tulpan varm. vuoksi. Olemme myös tarkistaneet, että mopo saa varmasti ilmaa ja olemme ronklailleet kaasarin säätöjä suuntaan jos toiseenkin ja olemme kyllä saaneet tulpankin kastumaan. Olemme myös varm. vuoksi laittaneet bensaa tulpan reijästä minimoidaksemme bensa ongelmat. Olemme myös tarkistaneet, että puristuksia löytyy. Olemme myös tarkistaneet, että akusta irtoaa tarpeeksi jännitettä ja virtaa ja maadoituksen olemme vielä varmistaneet erillisellä piuhalla. Bensan en uskoisi olevan vanhaa, koska on vain pari kolme viikkoa vanhaa. Kaasarikin ehdittiin jo puhdistaa. Joten mikä voisi olla nyt neuvoksi kun alkaa ideat hieman loppua???
Suuret kiitokset sille joka ratkaisun keksii
14.4.2015 16:38
Mites noi derbi xtreme 2005 eturenkaan laakerit vaihetaan? Tarkemmin se mittarinpyörittäjän puoleinen laakeri. Joutuuko sen ottamaan pois vastakaiselta puolelta keskiötä pois?
14.4.2015 19:26
MURTSIZ kirjoitti:Mites noi derbi xtreme 2005 eturenkaan laakerit vaihetaan? Tarkemmin se mittarinpyörittäjän puoleinen laakeri. Joutuuko sen ottamaan pois vastakaiselta puolelta keskiötä pois?
Eikös se mittarin "pyörittäjä" ole vain sellainen ulokkeilla varustettu prikka joka on naputeltu siihen laakeripesän ulkokehälle? Kampea se prikka irti ja laakeri paljastuu sieltä takaa jonka saat naputeltua ulos keskiön väliholkin avulla...
14.4.2015 20:17
Derbi drd xtremen kanssa ollut käynnistys ongelmia. Välillä käynnistyy polkasemalla ja välil ei käynnisty muutenkun mäkistartilla. Mahtaako olla väljää kun mangneetonkin saa pyörimään käsillä?