Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.10.2014 23:02
Ei tästä 50:sestä saa mitään irti. Osta suoraan vaikka 125 kone koska edes 70 cc kiinannelari ei vastaa 50 kakstahtia.
3.10.2014 15:58
Mun mielestä se 70cc vastaa tehoiltaan kuritonta kaksitahtia. Ei kylläkään käynnisty kovin hyvin kun saa 15min poljeskella
7.10.2014 22:21
125cc moottoria kehiin, ni löytyy tehoa.
Jännitteensäädin paskana, kun lyö yli 15V ilman akkua ja etuvalo palo tänään. Saako mistä nopeasti uutta jännitteensäädintä?
7.10.2014 22:55
fixman kirjoitti:125cc moottoria kehiin, ni löytyy tehoa.
Jännitteensäädin paskana, kun lyö yli 15V ilman akkua ja etuvalo palo tänään. Saako mistä nopeasti uutta jännitteensäädintä?
Kone-glans, suosittelen
7.10.2014 23:03
30€ ei paha ja kerran tilannut tuolta ja tuli ylihuomiseksi. Mutta mahtaakohan nuo motonetin ja stormin 4-pin säätimet sopia, kun jos käsitin oikein, niin moottorilta tulee valkoisesta ja keltaisesta piuhasta vaihtovirtaa sätimelle, joka antaa max 14,5V tasavirtaa punaisesta johdosta. Maadoitus tietenkin vihreästä. Vituttaa kun lähivalot ja kaukovalot palo tänään ja rikkinäisellä säätimellä ei vitti ajella, ettei akku kyrvähdä. Saisi stormista tai motonetistä haettua uuden säätimen huomenna.
9.10.2014 1:14
Vittu, tuleeko varsinainen käyttövirta moottorin keltaiselta vai pinkiltä johdolta vai molemmilta regulaattorin puolella. En saa millään stormin 12V 4-pin regulaattoria toimimaan.
14.10.2014 22:07
On löytyny alkuperänen toimiva regu. Olin vaihtanu Philipsin teho-h4-lampun Boschin tavalliseen, ni saatanan himmee. Vedin tänään releytyksen lähi- ja kaukovaloille, ni johan kirkastu. Alkuperäisissä lampun piuhoissa menee häviötä n. 2V (!!), itellä lampun palaessa lampun kannalta jännite 9V. Suosittelen kaikkia releyttämään h4 lampun 2 releellä ja 2,5mm piuhalla. Helppo homma loppujenlopuksi. Virtalukon ja valokatkaisijan käyttöikä pitenee roimasti sekä muut sähkölaitteet saavat enemmän jännitettä, kun ajovalo ei kuormita virtalukon kautta tulevaa linjaa.
15.10.2014 17:24
Olisko ideaa RX50 booaamiseen?
Eli kun tyhjäkäynniltä vääntää nopeammin kaasua booaa/sammuu.
Hitaasti vääntäessä kyllä ottaa kierroksia.
Liikkeelle lähtö laiskaa kun ei ala ottamaan kunnolla kierroksia..
-kaasari on puhdas
-suutinta kokeiltu (82,88,90)
-neulaa nostettu/laskettu
-venttiilit säädetty (voiko säädöt silti vaikuttaa? Välystä on)
-tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin
-uudesta asti ollut tuollainen
Ryypyn kanssa ottaa kerrokset ei booaa eli bensan saanti ongelmaa mutta mistä johtuu?
Viimeksi muokannut jjlahti päivämäärä 5.1.2015 14:52, muokattu yhteensä 1 kerran
15.10.2014 18:06
Jo on iso suutin, itellä 65. Johtuiskohan siitä? Tarkista nyt ensin, että imukaulassa ei ole mitään vuotoa. Tarkista sitä ennen vielä sytytystulpan kärkiväli(!)
15.10.2014 18:12
Alkuperäinen suutin 75
Huollosta suosittelivat isompaa ja tulppa ok ja uusi.
15.10.2014 18:21
Mulla oli alkuperänen 72
15.10.2014 18:23
jjlahti kirjoitti:Alkuperäinen suutin 75
Huollosta suosittelivat isompaa ja tulppa ok ja uusi.
Joo kato tarkkaan se imukaula että ei oo mitään halkeamia eikä muutakaan
15.10.2014 18:35
Eiku helkkari 72 se on mullakin, pitäis pistää isompaa.
15.10.2014 18:41
Eipä löytynyt kaulastakaan halkeamia..
Mopolla muuten ajettu 600km..
15.10.2014 21:40
jjlahti kirjoitti:Olisko ideaa RX50 booaamiseen?
Eli kun tyhjäkäynniltä vääntää nopeammin kaasua booaa/sammuu.
Hitaasti vääntäessä kyllä ottaa kierroksia.
Liikkeelle lähtö laiskaa kun ei ala ottamaan kunnolla kierroksia..
-kaasari on puhdas
-suutinta kokeiltu (82,88,90)
-neulaa nostettu/laskettu
-venttiilit säädetty (voiko säädöt silti vaikuttaa? Välystä on)
-tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin
-uudesta asti ollut tuollainen
Ryypyn kanssa ottaa kerrokset ei booaa eli bensan saanti ongelmaa mutta mistä johtuu?
Takuuseen menee korjaus kyllä mutta en lähetä ennen kuin ensi lumien aikaan.
Ajattelin jos löytyis ratkaisu ongelmaan niin ei tarvis lähettää korjaukseen.
Ja Kone-glanssin toiminnasta ei ole muutakuin hyvää sanottavaa
Mulla oli vähän liian pienet venttiilinvälykset niin sama juttu booas niin perkeleesti ja ei meinannu mihinkään kiihtyä
Mikähän mulla on tässä omassa kun ei oikeen taho kiihtyä ja kulkeekin vaan 55 vaikka
-holkki pois
-rajottamaton cdi
-omatekonen avara putki tk änkällä
-isompi suutin