Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.8.2013 12:12
Mistäs löytäis Riejuun uutta ilmanputsaria, ihan vakioputsari, jossa on ruuvi siinä keskellä? Ja eikös uusi ilmanputsari pidä käsitellä jollain aineella?
31.8.2013 17:35
Maahantuojalta ainakin saa, ja se tosiaan kannattaa öljytä ja itse käytän ihan asiaan kuuluvaa ilmanputsari spraytä. Ihan kakstahti öljykin käy, mutta ei saa liikaa uittaa öljyssä.
Vaikka pussiin tilkka öljyä ja putsari sinne ja puristelee sielä.
31.8.2013 22:35
Joo se lämpöanturi hajonnut mullakin ja takuuseen korjattu
Näköjään aikamoinen lastentauti espanjanmiehiltä jäänyt kun ei kone kestä pohjoisia olosuhteita
Ja tosiaan vilkkui silloin 3 pitkää, tauko, 3 lyhyttä, tauko jne...
Toivottavasti ei uudestaan hajoa kun takuu rauennut kun en 3k määräaikaishuoltoon riejua vienyt vaan huolsin itse
Nyt melko lailla vuosi ajeltu ja MRT pelannut erittäin hyvin. Vikoina se anturi sekä katkennut virtalukon johto. Oli johto liian lyhyt ja katkesi rasituksen seurauksena noin 2000km kohdilla. Kettumainen vika löytää. Sen sain kyllä korjattua ja nyt 5000km tulee kohta täyteen ja ei pahaa sanottavaa :3
Ilmanputsarista senverran, että itse öljysin sen kaatamalla lädessä olevaan putsariin reilun lorauksen öljyä ja puristelin sitä käsissä niin että öljy levisi ympäriinsä. Sitten hetkeksi johonkin kuivumaan/valumaan tai mitälie tekeekään
ja kiinni -> kovaa ajoa
31.8.2013 23:20
Tarviiko sille putsarille edes tehdä mitään jos se näyttää ihan hyvältä ? Ajattelin olla viemättä 10tkm huoltoo pihiyden takia
31.8.2013 23:45
Mikä on riejussa kun otin kurit pois ja byt kulkee tasasella sen 45 ja booaa/nykii täyellä kaasulla kutosella, johtuuko liian pienestä suuttimesta,pitäskö vaihtaa ja minkä kokone ois sopiva?
31.8.2013 23:56
Jos et oo suutinta vaihtanu nii johtuu just liian pienestä suuttimesta. Jos ei ole muuta tehty kun putkesta otettu kuri pois niin sopiva suutin pitäs löytyä 94-100. Ite pidin 102 suutinta kun oli alkukäyrän kuri ja imukaulan kuri pois. Nyt kun reikälevykin putsarista pois niin laitoin aluksi 110, mutta nyt kelien kylmettyä alkoi tuntumaan liian pieneltä niin laitoin 114.
E: Näin siis 2011 vuoden power upissa, europassahan kai kymmenen numeroa pienempi suutin vakiona kun power upissa.
1.9.2013 11:46
Joo itellä 2013 vuoden power up, ja otin koko kuriholkin irti ja putki menee nätisti kiinni ilman mitään virityksiä
1.9.2013 12:32
jes, ja sitten katkee jo toinen kytkinvaijeri alle vuodes
mikä mättää, onko ajajassa vika
1.9.2013 16:08
Nyt tarvis auttavaa kättä! Pitäs kulutusosia vähän uusia niin kyselisin nyt porukalta linkkejä tälläsiin osiin mitkä kävis rieju mrt pro. Scatterilta oon katellu mutta haluun vielä varmistua että ne varmasti käy.
Etu- ja takaratas
Ketjut
Etu ja takapyörän laakerit
Kiitos jo etukäteen.
1.9.2013 21:11
oisko kellään jotain hyviä kikkoja tohon ketjujen kiristykseen
ku nii perkeeleen vaikeeta on niitä muttereita sieltä avata ... ehkä ruostunut kiinni
1.9.2013 21:18
Millanen jännitteen säädin Power Up Riejuun menee? Omasta on se paskana kun polttaa etuvalon heti. Paljonko teillä MRT:t kuluttaa? Ite pääsin kurittomalla 115km ennen kuin tarvi pistää varatankille joten kulutus on vähän alle 5l sataselle. Ei mun mielestä paha kun vanha kulutti 6l satkulle
1.9.2013 21:28
riejujuunas kirjoitti:oisko kellään jotain hyviä kikkoja tohon ketjujen kiristykseen
ku nii perkeeleen vaikeeta on niitä muttereita sieltä avata ... ehkä ruostunut kiinni
Jos ei kiintoavaimella aukea, niin voit kokeilla ottaa takarenkaan akselin kokonaan irti ja räikällä koittaa avata (jos mahtuu hylsy) tai sitten voit kokeilla pistää jotain vaikka lukkoöljyä kierteisiin jos aukeaisi
Tai sitten vain kiintoavain pultiin kiinni ja vasaralla muutama lyönti
2.9.2013 19:46
Menikö mulla puola vai virtalukon johto poikki? Nimittäis ajeltiin kavereiden kanssa mettäpolulla smotoenska <3 ja yhtäkkiä sammu ja mittariston valot ei syttynyt. Kipinä ei tule tulpanhatulle asti. Mutta kun polkee niin ajovalot syttyy joten mun mielestä tuntuu että virtalukossa on häikkää.
2.9.2013 22:47
Nonii, nyt vihdoin sain riejuun uuden cdi:n niin nyt toimii!
No, tietenkin se on rajoitettu, välit on 12/65 ja pääsen hikiseen 50km/h kun rupee ottaan jo rajottimelle, no en viitsi cdi:tä porata, koska juuri maksoin siitä 400euroa..
Edellinen boksi oli porattu edellisen omistajan toimesta, mutta hajosi kun korjaamolla unohti pistää kondetesaattorin liittimen kiinni..
Minkälaiset välit auttas ettei ottais niin pikaseen rajoittimelle? Tuskaa ajaa kun ei voi edes pintakaasulla ajaa ettei ottaisi rajottimelle.. Muita vinkkejä?
2.9.2013 22:53
Sulla vissiin kuri pois ? Itellä 14/65 välit, ilman kureja ja niillä pääsee sen 60 paremmalle puolelle, ei ota rajotin kovin äkäseen. Saattaa kiihtyä vähän huonosti jos on vaan putken kuri pois, en tiedä koska itsellä imukaulan ja putsarin kurit pois niin kiihtyykin mukavasti.