Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
22.11.2012 0:36
en oikee cpi sx putken äänestä tykkää ja koitin dt putkee tänää menee suht suoraan kiinni jos hukka putken repäsee poies sit pitää vaa tehdä oma välipilli
kyl siihe se dt putki menee
22.11.2012 21:51
Moikka kaikki ! Ajattelin tosta Ceposta ottaa ton kuri pillin irti tai lyhtentää ja oon ajatellu sellasia 10/62 välejä koska ei olis innostuta niiden poliisien kanssa leikkiä .Niin mitä mieltä olisitte ?
23.11.2012 11:53
iha turhaa, osta nappirajotin ja pist 14piikkine etee
kiihtyy lahnasti ja rajottimel ei kulje ni ei polliisit välitä ellet nyt sit satu ajaa niide ohi vähä kovempaa
23.11.2012 16:58
Mun mielipide taas on et miksi pitää alkaa virittämään jos kuitenki pitää jollain se kuristaa?
Ei se juurikaan sen nopeempaa kiihtyvyyttä oo jos joutuu laukoon kokoajan isompaa vaihdetta ja sit kone huutaa hoosiannaa ku ajaa matkaa jotain 50km/h
25.11.2012 0:07
Ottaako cpi 10/58 väleill' hyvän piikin nimittäin kaverin beta noilla väleillä on tykki
25.11.2012 4:43
Kyllähä se hyvin kiihtyy nimimerkillä ite kokeilin 10/62 välei kurittomana ja kyllä lähti, mutta ei ollu kyllä mitään järkee meinaa 55 meni ja kierrokset 10 000.
Jos haluaa kiihtyvyyttä inhimillisillä väleillä nii hommaa teharin. Ei tollaset välit tee koneelle tosiaan hyvää
8.12.2012 13:27
ostat vaa iha perus piperin ni paljo helpommal pääset joudut muutenki muokkaamaa jos meinaat saada jonku ilmanputsarin kiinni koska iskari on edessä mutta se ongelma poistuu sillä kun otat orkkisputsarin putken ja laitat siihen sen ilmanputsarin kiinni
8.12.2012 19:54
joono kaise normi piperi sit pitää ostaa.. sama pistää siihe putkee kiinni ku sen takii ostanki ilmanputsarin ku se vakio repes siitä putken päästä irti ;D
9.12.2012 10:58
Se on ihan painamalla kiinni sen "huulen" välissä.
Ei sen takia tarvi/kannata ostaa piperiä tai muutakaan muuta suodatinta
9.12.2012 17:40
Itseäni ei vieläkään tuo ceparin kytkin miellytä käytettävyydellään ja mukavuudellaan yhtään.
Onko jotain nestekytkintä jonka saisi cepariin menemään?
Kuinkas jos tämän:
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1903Laittaisi cepariin kiinni ja sitten uudet kytkin jouset, välilevyt ja kytkin levyt. Sopiiko tuo ollenkaan cpi sm pro:hon vai onko tuossa mitään järkeä ollenkaan? Olisiko jotain parempia kytkinvaihtoehtoja?
9.12.2012 18:46
tietääkös ketään minkä värisiin johtoihin nuo kuuluisi kytkeä, väri väriin ei ainakaan mee, ku ei oo samanvärisii johtoja johtosarjassa, ja staattorissa
http://aijaa.com/VLfMYb(kyseessä on siis CPI SX)
Viimeksi muokannut Joppezz päivämäärä 9.12.2012 23:55, muokattu yhteensä 1 kerran
9.12.2012 19:55
Vator, siinä kytkimessä ei oo juurikaan käytössä eroa aitoihin am6 kytkimiin, ainoa merkittävä ero on jousien lukumäärä.
Kytkimen säätäminen oikein, vaijerilinja, ja vaijerin voitelu vaikuttaa hyvin paljo tuntumaan, käyttöön ja kestävyyteen. Suosittelisin tekemään ensin nuo mitä hommaamaan nestekytkimen.
Kyllähän tuon kytkimen saa muokattua pariaatteesa mihin vaan, mutta suoraan se ei mene.
9.12.2012 22:23
Juu täytyy katsella noi vaijerit ja muut jos niitä jotenkin saisi säädettyä.
Miten kytkin tarkalleen ottaen säädetään? Kytkin kahvan pikasäädöstä vai kytkimestä itsestään jostain? On nimittäin tuo pika säätö jo ihan pohjassa eikä siltikään irrota ihan hirveän hyvin. Nimittäin, kun ajaa alamäkeen kytkin pohjassa moottori jää hiukan moottori jarrutukseen.
Kierrokset eivät laske tyhjäkäynnille asti. Jos taas säädän pikasäätöä löysemmälle (ruuvaan säätöä sisään päin) kytkin ei irroita lasinkaan.
Onko olemassa jotain am6 mopoille tehtyä nestekytkintä? Ihan vain kun jäi tämä aihe kaivelemaan.
9.12.2012 23:54
vator14 kirjoitti:Onko olemassa jotain am6 mopoille tehtyä nestekytkintä? Ihan vain kun jäi tämä aihe kaivelemaan.
Kyllä tuo kytkin jonka linkkasit, pitäisi saada modattua kyllä cpi:ssä toimivaksi.