Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.8.2012 23:07
Koita ottaa mittari sisään pariks päiväks, jos lähtee niin lähtee. Jos ei niin takuuseen vaa.
25.8.2012 10:19
Eli siis kaksi kysymystä mopomallista: Yamaha DT 50r 2007
1: Mistä saisi kyseiseen mopoon takajarru sylinterin tiivisteen tai korjaussarjan?
2: pitäessä kaasukahvaa noin puolivälissä mopon kierrokset pätkivät ja nykivät. onko kyseessä mahdollisesti joku rajoitin?
KIITOS vastauksista!
25.8.2012 11:20
Kakkoskohtaan että kaasari ei oo varmaan säädöissä.
25.8.2012 11:43
noniin elikkäs mikä deeteessä on vikana kun uittaa pensaa yli. Vika ilmeni sen jälkeen kun olin suuttimen vaihtanut ja otin sitten kaasarin käteen ja pesin koko kaasarin ja vika katosi. Sitten jälleen vaihdettuani suuttimen vika on tullut takaisin kohon ei pitäisi olla jumissa koska ollaan käytetty se tyhjäksi mutta itse epäilen neulaventtiiliä koska myös bensahana on hajalla ja se syöttää niinku kohokammion aina täyteen eikä neulaventtiili sitten pysty pitämään sitä tarpeeksi tiiviinä niin syöttää sitten ylivuodon kautta bensat ulos. Olisiko vika siinä tai missä muualla??
25.8.2012 11:52
Se kohon tappi on vaa sie välis..
25.8.2012 14:58
Jammu95 kirjoitti:Se kohon tappi on vaa sie välis..
no vitsit kun muistaakseni katoin sen tapin silloin kun vaihdoin sitä suutinta mutta voishan sen vielä tarkistaa..
25.8.2012 17:31
Miiggael kirjoitti:Kakkoskohtaan että kaasari ei oo varmaan säädöissä.
nykiminen kuullostaa enemmän sähköiseltä haitalta kuin kaasarin "vialta"
25.8.2012 18:51
Jaa no miten vaan, itellä kyllä nykiminen loppu kun laitoin seosruuvia vähän laihemmalle.
26.8.2012 15:04
Yamaha-poju kirjoitti:no vitsit kun muistaakseni katoin sen tapin silloin kun vaihdoin sitä suutinta mutta voishan sen vielä tarkistaa..
Mulla kans jäi kerran suuttimen vaihdon jälkeen kohon tappi sinne väliin ja vuosi ihan perkeleesti
26.8.2012 15:06
Onkos kellään ollu sellasta ongelmaa että ajon jälkeen ku mopo on seissy vähän aikaa ja yrittää taas käynnistää ni ei käynnisty vaikka 100 kertaa polkasis ja koittais mäkistartilla... sitten ku on antanu jäähtyä ni lähtee laakista. Pitäiskö tulppa vaihtaa vai mikä ton vois aiheuttaa?
26.8.2012 15:11
Mulla edelleen malagutin kanssa se ognelma ettei näytä nopeutta. Mis täs on ny vika, muuten mittari toimii näyttää lämmöt yms. Ja mikä nopeusmittari täs -06 mallis oikeen on ku ei pyörittäjääkää löydy?
26.8.2012 18:09
Elektroninen anturi, etujarrusatulan vierestä lähtee.
26.8.2012 20:29
Jassu kirjoitti:Mulla edelleen malagutin kanssa se ognelma ettei näytä nopeutta. Mis täs on ny vika, muuten mittari toimii näyttää lämmöt yms. Ja mikä nopeusmittari täs -06 mallis oikeen on ku ei pyörittäjääkää löydy?
luultavasti vika on siinä nopeusanturissa?
26.8.2012 22:23
Koita nyt tarkistaa liittimet ja puhdistaa se anturi aluks ja sen jälkeen harkitse uuden ostoa.
26.8.2012 23:21
Aksuli96 kirjoitti:Onkos kellään ollu sellasta ongelmaa että ajon jälkeen ku mopo on seissy vähän aikaa ja yrittää taas käynnistää ni ei käynnisty vaikka 100 kertaa polkasis ja koittais mäkistartilla... sitten ku on antanu jäähtyä ni lähtee laakista. Pitäiskö tulppa vaihtaa vai mikä ton vois aiheuttaa?
Jäähtyä? Jos ei kerta seos pala, eli hörähtele tai käy, niin kyllä aika helvetin pitkään saat polkea tai lykkiä että kone lämpenee.