Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.5.2012 17:05
Kylloli mukaa ajella uusilla ketjuilla ja rattailla :p Lähtikin paljo paremmin noillä väleillä eika nopeuskaa hirvittävästi tippunu.
Takajarrua ei vieläkää kuntoo, eilen sai taas aluksi paineen mut hetkenpäästä katos. Tänään vaihdoin kupariprikat vielä uudestaan niin sai painetta, mutta taas kun muutaman kerran vielä yritti saada enimmät ilmat pihalle nii katos paine ja sitte ei enää millää. Voiko vuota jarrusylinteristä? Sieltä mihin polkimesta menee se tappi.
Tänään sit huomasin että öljypumpun vaijeri hämärästi löysällä niin oli se jousi sieltä paskana nii ei ollekkaa palauttanu ja pumppas koko aja. No ny saa ajaa seosvoitelulla.
Nyt vaan rupes pätkimään ilman ryyppyä ja ryypyn kans välillä. Pitää huomenna vähä kaasarin kans säätää.
5.5.2012 18:30
Juu, voi vuotaa sieltä, itelläkin etujarru vuoti samallalailla.. 30€ ajp korjaussarja, tulee koko mäntä.. Kävi ainakin eteen tuo ajp valmiste.
5.5.2012 22:59
Onko tää ketju siis 'normaali'
http://www.mc-scatter.com/ketjut-regina ... 53238.html ?
Ja onks tää X-lenkil?
http://www.mc-scatter.com/ketjut-regina ... 14856.html ?
Jostain kun luin, että O- ja X-lenkkiset "joustaa" jollain ihme tavalla? Ja meinasin vähä maalailla ketjuja, et pitääkö nois X-lenkkisis tehä jotain erikoistoimenpiteitä?
Ai, tätä tietämättömyyden tuntua.
Ja onko vaihteistossa muuten jotain vikaa, kun tuntuu aina välillä jäävän tuo vaihde "vapaalle" esim. kun vaihtaa neloselta viitoselle? Ikävästi aina kierrokset pörähtää tappiin.. Malli oli -11 Track le..
5.5.2012 23:17
se on minarelli tyyppivika. välivaihteita löytyy sieltä sun täältä, mulla 6-5-4 joskus 3kin jos vekslaa alaspäin ja 5-6 ylöspäin. vähän noloahan se on joskus ku lähtee vauhilla ja sitte yhtäkkiä kone huutaa ja mopo ei liiku
5.5.2012 23:31
Et saa mitään O/Z/X tmv renkaita tommosiin hintoihin, tuplata pitää.. Vahvistettuja ketjuja noi on, RX3 vähä kestävämmät..
5.5.2012 23:44
Okee, eli huoletta voi RX3 maalailla.
Vai tietääkö kukaa jo valmiita
punasia ketjuja?
Mut tietenki mielellää siinä 50€~ tuntumas.
6.5.2012 0:15
http://www.24mx.fi/pitbike/p/kmc-420-va ... tjut/k118/http://www.24mx.fi/motocross/p/ek-ketju ... tjut/s156/Myös RK valmistaa värjättyjä ketjuja, mutta ei mitään tietoa saako 420 jaolla. Jos ite maalaat niin tuskin kestää kovin kauaa, tai pitää pitää kokoajan puhtaana+kunnon öljyssä.. ja maalaaminenkin pitäisi tehdä hyvin, ettei ketju mene pilalle..
10.5.2012 19:45
Viikonloppuna varmaan poraillaan/otetaan kokonaan pois kuristinosa tuolta kurin pillistä
eli siis tuolla pidemässä päässä tota kuria on sellanen kolikon kokonen pala. Kannattaako ottaa kokonaan pois vai pelkästään porata isommaks? Mitä välejä suosittelette ja minkä kokosta suutinta? Oisko teillä mitään muita metodeja millä sais betan kulkemaan sen +60, mut kummiski alle 65...?
10.5.2012 19:52
Helpoin olis tehdä kokonaan uusi peltikuri. Tehdä aluksi vaikka 20mm reikä ja koittaa paljo kulkee. Isontaa tarpeen vaaties.
Itse en menis vakio kuria särkemään jos joskus tarve saada vakioksi.
Mulla on n.30mm reikä 11/60 välit ja menee sen 60km/h.
10.5.2012 19:54
No jos sen ottaa esim kokonaan pois niin sittehän sen saa hitsattuu takasin? Enkä mä mitään peltikuria osaa tehdä ku ei oo sellasii välineitä millä tehdä, eikä missään pahemmin oo myynnissä.
10.5.2012 19:58
Mikä vuosmalli? 10-56 välit on oikein mukavat.. en muista minkä kokoinen kuri mulla nyt on, mutta 28mm reiästä kandee lähtee liikkeelle. Suutin 100-110. Takaratasta saa vaan tokimotolta, 58€/kpl, eturatas alle 10€. Ketjut menee samal vaihtoon, joihin kandee se +30€ käyttää.. Btw, ainaku -11 track kulkee tasan 65km/h oikeeta kun mittarissa 72km/h, ei tarvi gps hinaa kokoajan mukana.
Ainakin se 10p kannattaa vaihtaa eteen, jolloin semmonen +23mm reikä kuriin ja 92-100 suutin ja liikkuu vajaa 65km/h..
Äläkä ala tursimaan sitä vakiokuria, vaan tee uusi, paljon helpompaa ja kätevämpää + jos kilvet menee tmv niin saa kunnolla vakioksi helposti.. ja seuraava omistaja voi haluta vakion, tai ainakin vakio kurin mukaan.
10.5.2012 19:59
No jos haluat kokonaan kurittomaksi niin ei sitä enää takasin tarvi hitsata. Pystyy liitoskohdassa niillä 3 pultilla.
Jos ei mahdollisuutta tehäd uutta niin itse ottaisin tuosta vakiosta nuo putken pätkät pois eli jäisi vain tuo levy. Siitä sitten isontamaan reikää. Pillit voi hitsata takaisin jos tarve laittaa vakioksi.
10.5.2012 20:02
Se oli muistaakseni 30mm se rööri siinä kum tönärillä taisin mittailla = kulkee liian kovaa jos ei takarissaa vaihda..
10.5.2012 20:03
Mistä mä jonkun uuden kurin teen? -__- Ja vuosmalli on '12 eli ihan uusi beta kyseessä.
E: Onko sellasta vaihtoehto että ottaa koko kurin pois ja laittaa väleillä silleen että kulkee +60? Sori, en oo mikään ekspertti näis mopojutuis.
10.5.2012 20:11
Eipä se oikein oo ellei teetä/modaa takaratasta.. kurilla kuristat. 10-58 välit vois toki just ja just riittää saamaa toi alle verorajan, mutta 58p loppu ja lisää saa vasta syksyllä. Ja pellistä/alumiimistä teet, otat mallia alkukäyrästä, piirrät ympärys mitan ja leikkaat, sitten poraat ne 3 kiinnitys reikää, ja sitten se reikä siihen levyn keskelle.