Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.2.2012 13:57
Miten tossa dt -09 mallissa ohitetaan moric?
4.2.2012 14:12
Tuohon edelliseen viestiin liittyen miten -10 mallissa ohitetaan? kuulin että 2011 mallissa ei voi ohittaa. Porataanko niinku muissaki?
4.2.2012 14:36
5mm porateräl on läpi -10 mallissa? silikonia tai sikaflexii sisää ja teippii päälle?
4.2.2012 15:02
Okei hyvä kiitti, näin aattelinki mutta piti varmistaa etten sitte joudu tyhjentämään lompsaa uuteen
4.2.2012 15:07
Miiggael kirjoitti:Tuohon edelliseen viestiin liittyen miten -10 mallissa ohitetaan? kuulin että 2011 mallissa ei voi ohittaa. Porataanko niinku muissaki?
Voi myös ohittaa ledillä. Se moricista lähtevä sinivalkoinen johto poikki ja siihe väliin "sokeripaloilla" 8mm punanen ledi kiinni nii ohittaa
Mutta jos poraat nii et saa sitä enää rajoittamaan jos haluat vakioksi.
4.2.2012 15:30
Ledi ohitusta voi koittaa, mut jos ei toimi ni sit poraus on ainoo vaihtoehto. Se kun on aika todennäköstä että ledi ei välttämättä toimi ollenkaa/ainakaa kunnolla.
5.2.2012 20:01
Morjes.
Kertokaas joku, millä väleillä saisin malagutin kulkemaan noin 80km/h? Sillä tällähetkellä on aivan liian laiska 13/53 väleillä, huiput 95-> loivaan alamäkee.
Mopossa on kuriton putki ja 90 suutin, ja vuosimallinsa vuoksi tässä ei koskaan ole ollut sähköistä rajotinta.
Ja vielä toinen kysymys.
Kumpi näistä halvoista tehoputkista on tehokkaampi Leonvince v6 vai teknicase enox? Vai olisiko paras kuitenkin kuriton vakio putki?
Kiitos jo etukäteen.
5.2.2012 20:17
Joku n. 60 piikkinen takaratas vois auttaa asiaa aika hyvi. (Mul olis myynnis 62z, 65z ja 70z.) Ja noista putkista:
LeoVince V6:
-Piikki on voimakkaampi
-Tehottomampi
-Aika kovat äänet
Tecnigas E-Nox:
-Hiljasempi, todella hiljanen kunnon villoilla
-Tehokkaampi
-Ei niin "repäsevä" piikki, vaan pehmeempi, mutta voimakas
-Soveltuu jokapaikkaan, hyvä matka-ajoon, kakspäällä menemiseen, mettään yms. ns. jokapaikan putki
-Vääntää hyvin
Itte ottaisin Noxin, ja sun pitää ite miettii mitä haluut mopolta. Sitte mietit että minkä putken otat.
5.2.2012 22:48
Kyl se e-nox ottaa repäsevämmän piikin, toisaalt sit taas v6 enemmän vääntöö ja vittumainen tirinä. mistä ite tykkää
6.2.2012 12:09
Mun mielestä kyllä LeoVince repäsee hiukka enemmän, ja Noxi on vääntävämpi. Ja kumpikin on omassa detsissä ollu.
6.2.2012 23:03
Mikä laista ratastusta teillä muilla on detsonissa ollut? ittelläni on nyt 14/65. Muuta viriä on E-Nox isompi kaasari ja imukaulan joku 105suutin,vapaampi ilmansuodatin, porattu mörikkä. Jaksais pyörittää isompiakin ja ajattelin että myydäänkö Am 6 koneeseenyli 15eturatasta kun en löytäny. seuraavat välitykset 15/70 ja tietysti uudet ketjut
Mitä ajattelisitte tuollaisen tehodtn arvoksi?
6.2.2012 23:10
Itellä oli Noxin, vaparin ja poratun moricin kaa 12/58. Ja olis voinu olla hiukka isommatki. (Haluutko ostaa 70z takarattaan?)
6.2.2012 23:25
Reetuhai2 kirjoitti:Itellä oli Noxin, vaparin ja poratun moricin kaa 12/58. Ja olis voinu olla hiukka isommatki. (Haluutko ostaa 70z takarattaan?)
Millane tehopiikki sulla oli noxin kanssa? ittelläni oli josta 6000rpm pitkä ja tasainen tehopiiikki. Tilaan uudet rattaat ja ketjut samaan soossiin.
7.2.2012 7:53
Tasanen, voimakas, vetävä piikki. En kyl osaa sanoo mistä kohtaa lähti, mittari kun oli paskana.
8.2.2012 1:38
Mulla lähtee jostain 7000 rpmstä vetään kunnolla.. mutta siinä 6000 se herää.