Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.10.2010 21:00
Kyllä se putki jonkun verran vaikuttaa, muttei läheskään niin paljon kuin vajaatahtisissa. Vakiopytyllä ja vakiokunnossa olevalla kannella se vakioputki on ihan hyvä, ei siitä kannen pikkuruisesta aukostakaan paljoa tavaraa ulos tule.
30.10.2010 17:03
Tänään sain vihdoin Honlein käymään, mutta nyt olis pari ongelmaa... Mopo lähtee huonosti käyntiin ja pelkästään starttipilotin avulla. Käynnissä se pysyy vain vääntämällä koko ajan kaasua ja ilman kaasua sammuu heti, eli se ei pysy tyhjäkäynnillä. Kyse on varmaan kaasarin säädöistä, mutta millä tavalla tuota nyt pitäisi säätää?
31.10.2010 12:44
Manki vuotaa bensat ulos ylivuotoletkusta, ja ei käy kuin pari minuuttia ensikäynnistyksen jälkeen, koho jumissa vai paskana? Kaasari on puhdistettu.
31.10.2010 13:02
Kato onko koho ehjä. Tai onko neulaventtiili vaikka jumissa.
3.11.2010 15:23
Olisiko kenelläkään kiinnostusta että väsäisin videon mankin motin purkamisesta ja mahdollisesti kasaamisesta kun se muutenkin on pian edessä...
3.11.2010 15:42
No Noitahan on youtube täynnä..
3.11.2010 17:38
No juuh... Laatu on ollu aika vaihtelevaa mut ei siin mtn, kai sielt sit löytyy jos tarttee
3.11.2010 22:50
Osaisko joku sanoa että mikähän on manassa säädöistä, tai muuten väärin? mopo meni ennen n 55 ja keulia lähti :=) nytten se menee n 35 ja melko laiska ja vääntöä ei oikeen oo :S säädöt on tarkistettu ja ohitin on laitettu ja silti menee aika huonosti :O
4.11.2010 14:05
Venttiilit tsekattu? Ajotukset kohillaa? Onko puristuksia?
4.11.2010 15:47
0se kirjoitti:Venttiilit tsekattu? Ajotukset kohillaa? Onko puristuksia?
Vain ajotukset on kohillaan, muista en tiiä yhtään. oisko netissä tietoa niitten säätämisestä?
4.11.2010 16:06
mulla on manaan 14mm kaasari ja testasin kerran sitä mutta se ei oikein pelittäny. se booas hieman jne.. onko teillä tietoa että voiko tommosta kaasaria laittaa 50cc pyttyyn ollenkaan vai pittääkö siihe laittaa järeämpää pyttyä alle?
4.11.2010 16:16
Kyllä 14 on vielä ihan sopivat, mutta säätöihin vaan niin kyllä kulkee
4.11.2010 17:29
Eksu21 kirjoitti:0se kirjoitti:Venttiilit tsekattu? Ajotukset kohillaa? Onko puristuksia?
Vain ajotukset on kohillaan, muista en tiiä yhtään. oisko netissä tietoa niitten säätämisestä?
Venttiilit katotaan silleen että avaat ensin kannesta venttiilien korkit (2kpl ja 17mm avain) ja magneetonkoppa. Pyöräytä magneetosta T-merkki klo 12 lohkon merkin kohdalle. Nyt mittaa rakotulkilla kuvan mukaisesti välys
http://personal.inet.fi/koti/jonke/monkeytuto/ventvalys/ohje_01.jpg Sen pitäisi olla 0.05mm. Jos ei, niin avaa mutteri ja pyöritä ruuvia sen verran että 0.05mm liuska mahtuu nihkeästi väliin. Kiristä mutteri ja tee sama toiselle venttiilille.
Puristukset voi todeta käynnistyspolkimella, kun poljet käyntiin niin pitäisi tuntua vastusta.
E: Ajoituksista vielä että yhdenkin piikin heitto vaikuttaa. Itselläni toimii kun T-merkki on klo 12 niin nokkarattaan O-merkki on kannen merkistä hieman ylempänä. Jos O-merkki oli alempana niin oli tehot aivan kadoksissa.
4.11.2010 21:49
http://www.motot.net/talli/osat/id364/ Onko kellään tietoa tollaisesta mankin koneesta? Hajoaako nopsaan? Paljonko tehoja?
4.11.2010 22:08
No kyllähän tuo kestää jos hyvin pitää. Mutta tuota ilmotettua 12 heppaa en oikeen usko. Pienellä piristyksellä ihan hyvä kone. Tehokin on suhteellista.