Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.7.2014 17:13
Mulla on hajonnut vesipumpun hammasratas jo 2 kertaa ja toisella kertaa siitä irronneet muovinpalat teki niin pahoja tuhoja, että täyty pistää koko kytkinkruunu ja ensiöratas vaihton, kun niiden hampit meni ihan muodottomiksi ja niistä rupesi syntymään selkäpiitä karmivaa melua.
29.7.2014 22:36
Elikkäs sain tuttavan pojan mopon tohon pihaan joka pitäisi saada kuntoon. Eli derbi on muuten 05- mutta kone 09 ja mallia x-race. Eli miksi toi vekotin toimii vain ilman ilmanputsaria? Voiko tolla kaasarilla ja sen säädöillä olla osuutta asiaan koska tekniikka vaihtui? Koskaan en tälläsiä mopoderbejä oo ees laitellu prkl ja heti alkaa perus derbin ominaisuudet tuleen esille....
29.7.2014 22:43
Millä lailla se ei toimi, ilman putsarin kanssa?
Luonnollisesti kaasaria pitää säätää kun tekniikka vaihtuu.
29.7.2014 22:45
Toimii aina hetken putsarin kanssa ja sit sammuu. Ja ilman putsaria toimii moitteettomasti en sitten tiedä mutta ajattelin että onko näitte vuosimallien kaasareissa tai esim suuttimissa kokoeroa mistä tämä voisi johtua? Itse en ole vielä ehtinyt tutkimaan pyörää tarkemmin
29.7.2014 22:51
mimmoset 13/52 välit ois ajaa? tällä hetkellä 13/65 ja kulkee 65 tasan
30.7.2014 9:23
kurittomaan tai teharimopoon
omasta mielestä liian pitkät.
itse suosin kurittomassa derbissä 11/52 välityksiä + rajoittamaton cdi boksi, huiput 70km/h@gps. teharin (gianelli) kanssa 11/48, huiput 90km/h@gps.
kiihtyvyys noilla esimerkki välityksillä oli loistava mopoksi.
30.7.2014 13:01
Vähän lisää väleistä. Olisiko 11/52 välit minkälaiset, jos dööpiin on heitetty rajoittamaton CDI ja Gianellin tehari?
31.7.2014 15:28
Noilla väleillä voi kiihtyä aika hyvi mut huutaa ehkä liikaa matka ajossa
31.7.2014 21:39
mikä tehoputki olis sopiva 08 drd limitediin että kulkis noin 65 mutta kuitenkin vääntäis paremmin ku vakioputkella ja mitkä välit olis sopivat
1.8.2014 22:07
mikä on laatikossa paskana sillon kun vaihteet ei mee päälle eli se akseli ja poljin vaan liikkuu`?
1.8.2014 22:32
Taustatiedot olis paikallaan. Lakkasiko yhtäkkiä vaihtamasta ajon jälkeen, vai käytitkö kenties vaihteistoa auki? Vähän turha ruveta arvailemaan parin sanan perusteella, joten valotas asiaa vähän tarkemmin.
2.8.2014 2:24
yht äkkiä ja kaverin puolesta kysyn , itsellä myös välillä käy niin.
2.8.2014 2:37
Kytkinkoppaa auki ja etsimään vaurioita vaihteensiirtimestä ja vaihderummusta. Vaihteisto voi myös olla jumiutunut rattaista, kuten itsellenikin on kerran käynyt. Se on vähän hankalampi korjata, mutta ei mikään ylitsepääsemättömän vaikea juttu. Autan kyllä tarvittaessa.
2.8.2014 2:52
minkäs hintanen remppa kyseessä jos käynyt pahin mahollinen ja mistä saa osat?
2.8.2014 3:01
Oli kone sitten um. tai vm. rakennetta, niin niitä kytkimen osia on koko netti täysi, mm purkuosat, mototalli ja netti-varaosa sekä muut käytettyjä osia myyvät kauppapaikat. Uutta ei edes kannata harkita, koska oem-osat on aina hirvittävän kalliita, siis aivan hirviiiittävän kalliita. Itse ostin kokonaisen varaosakoneen monilla tuplakappaleilla alakerran osia ja lukuisia pikku nippeleitä ja tiivisteitä 150 eurolla, ei paha hinta ajatellen, että nyt on varaosa vaihteistoa, kytkintä, lukuisia upouusia stefasarjoja jne. ja monia osia vielä monet ja monet tuplakappaleet. Eli kannattaa vaan pommittaa lukuisia yksityisiä myyjiä asiasta, kunnes pantaan tarttuu se paras diili.