Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.6.2013 3:40
Yläkerran käytin tuossa äsken auki. Ja löytyi uusi hauska yllätys. Koko kampikammio täynnä vettä. Kansi, pytty, mäntä ja tiivisteet yms. Näytti olevan kunnossa. Miten helvetissä?
25.6.2013 14:42
pellu kirjoitti:Yläkerran käytin tuossa äsken auki. Ja löytyi uusi hauska yllätys. Koko kampikammio täynnä vettä. Kansi, pytty, mäntä ja tiivisteet yms. Näytti olevan kunnossa. Miten helvetissä?
Selaileppa vaikka muutama edellinen sivu niin jos sieltä löytyis vastaus...
25.6.2013 15:25
Elikkä ongelma on derbin säädöissä. Mopo kulkee hyvin ja muutenkin mutta aina välillä kierrokset jäävät hieman leijjumaan . Neula on alimmassa lovessa ja ilmaruuvi reilun kierroksen auki ja heti jos sitä pistää hieman kiinni päin niin moposammuu ja jos taas laittaa isomman suuttimen niin täys kaasulla ei meinaa toimia. On yritetty säätä kokeilemalla suuttimia, neulaa säätämällä ja ilmaruuvilla, mutta ainakun on saanut mopon kiihtymään hyvin ja täys kaasun kohilleen niin nuo kierrokset tuppaavat aina jäämään leijumaan... Lisäksi mopo ottaa tyhjäkäynnilla kaasua painaessa kierroksia niin että aluksi täydet kierrokset ja sitten ne hieman laskee ja sit taas täyet ja sit taas laskee jne... mistä tämä johtuu? ja kuinka kierroksien leujjumisen saisi lakkaamaan?
25.6.2013 17:15
vessanovi kirjoitti:pellu kirjoitti:Yläkerran käytin tuossa äsken auki. Ja löytyi uusi hauska yllätys. Koko kampikammio täynnä vettä. Kansi, pytty, mäntä ja tiivisteet yms. Näytti olevan kunnossa. Miten helvetissä?
Selaileppa vaikka muutama edellinen sivu niin jos sieltä löytyis vastaus...
5 Sivua selasin taaksepäin, mutta ei löytynyt mitään.
Tänään kasailin koneen yms. Jätin kuitenkin putken vielä laittamatta. Koitin sitten polkea käyntiin, mutta ei yrittänytkään. Voiko johtua tuosta putken puuttumisesta? Jos ei, niin mistä sitten? Kipinä tulee ja bensaakin tuntuis saavan.
25.6.2013 21:41
Hei tein derbiini koneremontin jonka jälkeen valuttaa jäähdytysnestettä vesipumpun alla olevasta reijästä (edestä päin katsottuna) .. Onko mahdollista että on vesi pumppu paskana?
Neste kiertää muuten järjestelmässä, On vanhan mallin Rabasa
25.6.2013 21:50
Vesipumpun stefa rikki, vesipumpun korjaussarjalla tulee kuntoon, maksaa noin 20€.
25.6.2013 23:44
Tiivistepaperi on kyllä kanssa aika fiksu veto. Itsellä ainakin kesti sen mitä piti. Mutta tosiaan kyllä se oma tiiviste olis paras.
26.6.2013 7:35
Ei kuule tiivistepaperit auta, jos reijästä vuotaa.
26.6.2013 11:27
Tarviiko tuossa Drd Pro:ssa tehdä jotain huolto 6tkm kohdalla?
26.6.2013 14:45
Voiko olla 80 suutin todella aivan liian suuri xtreme 05 mopoon, jossa 14mm kaasari? Mopo täysin kuriton (katti on vielä), valurauta 50cc. Eilen sain sen kiertämään joka vaihteella ja vapaalla 8k kierrosta, mutta tänään ottaa enää 5k kierrosta. Lämpötila kyllä noussut eilisestä.. Tulpassa ei vikaa, mutta staattorissa tai johdoissa voi olla. Ilmanputsari ok. Mitä veikkaatte viaksi?
26.6.2013 15:03
pellu kirjoitti:vessanovi kirjoitti:pellu kirjoitti:Yläkerran käytin tuossa äsken auki. Ja löytyi uusi hauska yllätys. Koko kampikammio täynnä vettä. Kansi, pytty, mäntä ja tiivisteet yms. Näytti olevan kunnossa. Miten helvetissä?
Selaileppa vaikka muutama edellinen sivu niin jos sieltä löytyis vastaus...
5 Sivua selasin taaksepäin, mutta ei löytynyt mitään.
Tänään kasailin koneen yms. Jätin kuitenkin putken vielä laittamatta. Koitin sitten polkea käyntiin, mutta ei yrittänytkään. Voiko johtua tuosta putken puuttumisesta? Jos ei, niin mistä sitten? Kipinä tulee ja bensaakin tuntuis saavan.
Tuossa edellisellä sivulla oli sama asia, mutta vain vähän eri muodossa, eli kannentiiviste on mennyt paskaksi.
Shape kirjoitti:Vesipumpun stefa rikki, vesipumpun korjaussarjalla tulee kuntoon, maksaa noin 20€.
Tai sitten ostaa stefasarjan, taitaa säästää muutamia euroja;)
26.6.2013 22:42
Eli Derbistä käytin kytkinkoppaa irti ja nyt on kytkin ei toimi
. Kopasta tuleva tappi ei "palaudu" kun vaijerista vetää. Onko tappi vain väärässä asennossa sieltä sisältä (avasin kyllä kopan uudestaan ja yritin saada paremmin) vai onkohan kytkimestä hajonnut jotain, kun kone leipoi kiinni äskettäin?
?
27.6.2013 14:47
Se on se tappi todennäköisesti väärässä asennossa vieläkin
27.6.2013 20:01
Alkaa olemaan tämä viestiketju jo sen verran paisunut, että laitetaan uutta kehiin.
viewtopic.php?f=105&t=85040