Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.6.2018 12:46
Magneeton kiila paikallaan?
16.6.2018 13:11
Tällänenjäbä kirjoitti:Magneeton kiila paikallaan?
No voi vittu sehä sieltä puuttuu nyt sitte sitä ettimää täältä varaston lattialta kiitos avusta!
16.6.2018 14:49
Tarviikos tuota kampuraa mikä on käytetty tai sitten noita uusia laakereita sen kummemmin sisäänajaa
16.6.2018 17:18
No ei noita hirveämmin tarvi sisään ajella, kannattaa kuitenkin parilla ensimmäisellä tankillisella välttää käyttämästä ihan huippukierroksia/pidempiä täyskaasu vedätyksiä ja ehkä ajella muutenkin pikkasen rauhallisemmin.
18.6.2018 11:03
veke02 kirjoitti:Varapelaaja kirjoitti:Mikähän mahtaa olla derbissä ku tänään olin töihin menossa niin derbi äkillisesti sammui ajosta aivan kuin olisi leikannut mutta kokeilin heti vauhdeista päästää kytkimen että lähteekö käymään niin lähti ja toimii normaalisti. Myös toinen ongelma derbissä että lämpeää normaalia enemmän aika paljonkin ja nesteet kyllä kiertää kansi ei ole vino vesipumppu pyörii jäähdytysjärjestelmä ilmattu niinkuin pitää eli ylävesiletkun kautta nesteet sisään ja niin mutta silti lämpenee liikaa ja sylinteri on valurauta tekniikkana toimii perus 50cc tnt enox ja vakio 17'5mm kaasari
Kerroppa mikä suutin sulla on
Tällä hetkellä mulla on 82 röpöttää vähän alakierroksilla mut toimii hyvin yläkierroksilla mutta pitäskö silti laittaa isompi?
18.6.2018 11:06
Tai sitte ajan vaa rauhas tolla tekniikalla ku ihan kohta puran ja projektoin koko mopon ja tulee 80cc tpr yms
18.6.2018 11:32
Suurempi suutin voisi auttaa kuulostaa vähän pieneltä toi 82.
Tietynlaista röpötys kun ei olla tehoalueella on 2 tahdille ominaista.
Milloin röpöttää alakierroksilla vain lämpimänä vai myös kylmänä?
18.6.2018 16:29
veke02 kirjoitti:Suurempi suutin voisi auttaa kuulostaa vähän pieneltä toi 82.
Tietynlaista röpötys kun ei olla tehoalueella on 2 tahdille ominaista.
Milloin röpöttää alakierroksilla vain lämpimänä vai myös kylmänä?
Röpöttää alakierroksilla sekä kylmällä että lämpimällä koneella.
19.6.2018 14:07
Tulisi kaksi mahdollista syytä tuollaiseen käytökseen
1. liian pieni suutin jolloin kone käy laihalla mutta voi silti röpöttää sillä se on 2 tahdille ominaista kun ei olla tehoalueella.
2. Imuvuoto sillä imuvuoto saa koneen käymään vaihtelevasti ja silloin säätöihin saaminen on mahdotonta.
25.6.2018 15:58
Mikä voisi olla derbissä nyt kun konerempan jälkeen ajoin tankillisen jonka jälkeen kone pitää vaihe päällä ajaessa tasaista niks naks niks naks ääntä onko jokin vaihteistossa vituillaan
30.6.2018 23:56
Mulla ois sellane ongelma että toissapäivänä mopo rupes pitämään jotain ylimäärästä rahinaa. En ole huomannut vaikuttavan ajoon mitenkään. Rahina tulee luultavasti moottorista koska se kuuluu ainoastaan silloin, kun painan kaasua vaihde päällä. Vapaalla ja kytkin pohjassa ääntä ei kuulu. Mikä siellä voisi olla mennyt?
4.7.2018 14:31
Mikähän mahtas olla vialla dööbissä? Vireinä enoxi, kaasarin reikälevy poistettu, 11-68 välit, rajottamaton cdi. Huiputtaa 70 mutta mittariin tullessa 70 (arviolta 66 kmh nopeutta mittarin kusettaminen huomioon otettuna) ja laitan kytkimen pohjaan mopo sammuu. Lähtee kiltisti käyntiin heti ja pysyy matalillakin kierroksilla käynnissä eli ei siis leikkaa kiinni ainakaan. Yleensä tapahtuu samaan aikaan kun laitan kytkimen pohjaan. Välillä saattaa tapahtua pienemmilläkin kierroksilla. Huiputtaessa on saatu mittariin 74 mutta nykyään en pääse niihin lukemiin enään kun mopo sammuu. Voiko vaan olla että toi ei kestä niitä kierroksia? Mistä kanttis vikaa lähtee etsimään? Tekniikkana vielä 17,5 lortto 50cc rabasan yläkerta ja vakio - ilmanputsari kiinni.
12.7.2018 22:15
Keksisikös kukaan mitään että mikäs voisi olla kun derbi lähtee käyntiin vain ja ainoastaan jos ilmanputsari ei ole paikallaan? Tosiaan terpinähän on derbi senda r -04. Ei pitäisi putsarikaan tukossa olla kun kahta eri ollaan kokeiltu ja toinen oli aivan uusi, kun yrittää työntää käyntiin nii boaa vaan ja sammuu jos ilmanputsari on kiinni, ei olla kehdattu ajaa ilman sitä ilmanputsaria ettei kaasariin pääsisi mitään moskaa(jos pääsisi). P.s mökkimopona toimii. Ennen toimi aivan moitteettomasti.
Edit: nyt mopo käy hyvin ilmanputsarin kanssa mutta jostain syystä nostaa kierroksia hiljalleen ja sammuu?
14.7.2018 21:46
Derbi xtreme 2012
Vireinä toimii enoxin tehari, rajoittamaton CDI, 21mm kaasari, 92 suutin ja 13-65 välit.
Mopon kuumenee nyt näillä 25c keleillä todella nopeasti ja noin 4km ajon jälkeen ei enää halua vastata kaasuun ja jäähdytysneste kiehuu. Eli rikkoo tulpan vissiin. Mut ilmaisin tänään nesteet ja vaihoin ne. Testaan sitten huomenna, mutta ongelma on siinä että ihan kuin olisi yläkierrokset hukassa. Mielestäni ennen veti piikillä vähän paremmin kuin nyt, eli ei ole enää niin terävä. Mikä voisi olla vikana? Voiko olla että tällä kertaa pistin vähemmän 2t öljyä bensan sekaan? Neulaa olen nostanut ja laskenut, suuttimen vaihoin 110 mut röpötti eikä ottanut piikkiä. Ennen mopo on toiminut näillä vireillä. Mut piikki on kadonnut jonnekkin, eli ei ole niin terävä kuin ennen... Aijaa, olen myöskin huomannut että jos ilmanputsarista ottaa pois, niin ottaa kierroksia vähän paremmin. Aina ollut kiinni vakioputsari
25.7.2018 9:31
Voiko joku autta! Kun mopolla lähtee ajaa ja tankissa on vielä puolet jäljellä mut mopo ei silti jaksa vaan se niinku hyytyy kesken ajon.
Mopo on derbi drd