Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.8.2013 13:06
Leikkasi? Antaako kipinän ja tuleeko bensa tulpalle asti?
27.8.2013 17:37
Juu elikkä vaihdoin tohon omaani tulpan ja suuttimen sekä oon kaasaria väännelly suuntaan ja toiseen. Mutta siltikään ei meinaa toimia kun sen ekat 15s ja sen jälkeen tulppa aivan musta öljystä?! Voiko se nyt olla että on kampiakselin stefa menny vituiks? Kun tosiaan se kiertää hetken jotenkuten mut yläkierroksilla ei käy tasasesti vaan pätkii ja sitte lakkaa kiertämästä juuri yhtään ja alkaa savuttaa aivan saatanasti? Alkaa usko mennä tohon vehkeeseen kun on just liikkeessä vaihdettu alakerran laakerit ja stefat. Apua pikaisesti kiitos:)
28.8.2013 17:37
onko tuoreöljyvoitelu käytössä? öljypumpun säädöt vois olla persiillää että antaa liikaa öljyä. ja jos oot poistanu tuoreöljyvoitelun nii sekota 2t öljyä vähemmän tankkiin ja kokeile uuestaa
28.8.2013 19:28
Tuorevoitelu on käytössä ja ssädöt on just eikä melkein oikein. Ja juu tosiaan oma pää ei kestäny enää moista että joka toinen pvä vähintään paskana niin huoltoon meni. Tuleepa katottua kaikki kerralla mutta kiitos kuitenkin
28.8.2013 21:07
Sain nyt DT:n käyntiin mutta tyhjäkäynti on "hieman" korkea...
Heti kaasun käytön jälkeen tyhjäkäynti on n.puolen minuutin ajan 4000-5000 kierrosta ja normaalihan olisi siinä 1500-2000....
Eli vuotaako mulla nyt imukaula tai jokin muu osa? Saako liikaa ilmaa? Ja 1 ja 2 vaihteissa kaasu ei vieläkään vastaa kunnolla.-.-
28.8.2013 22:24
Koita laittaa vähän rikkaammalle
29.8.2013 16:40
Miten näistä saa moottorin irti?? Koiranluiden ruuvit, jotka pitää konetta jää ikäänku rungon taakse eikä niitä saa pois sieltä mitenkään?? Olisko jotain temppua?
30.8.2013 23:00
Mikä vikana kun ei lähde käyntiin? kipinää tulee ja bensaa tulee tulpalle asti. sylkee vain öljyä pakoaukosat putkeen eikä edes lupaa lähteä
vuosimalli -06
31.8.2013 10:24
Mikä vikana deeteessä kun kierrokset ei nouse kun 4000RPM kun seissyt vähän aikaa?
Viimeksi muokannut Mikamak päivämäärä 31.8.2013 20:30, muokattu yhteensä 1 kerran
31.8.2013 12:42
Moro.
Käykö tohon valojen kytkemiseen sellainen on-off-on kytkin, missä se vipu palautuu keskellä? Tai siis onko se normaalia?
Ku en tiiä pitäiskö sen toimia tollee.
Ja mikä niistä kolmesta H4:sen johdonpaikasta on se, mistä pitää vetää piuha katkasijan keskimmäiseen?
Ja pystyykö normaalia bensaletkua käyttämään tuoreöljyvoitelussa ja takajarrunestesäiliön letkuina? Kestääkö ne siis noita aineita? Kun mulla ne on vähän huonossa kunnossa, eikä löydy muutakun bensaletkua..
Ja minkäkokoista suutinta pitäisi laittaa, jos on perusvirien(tehari, välit..) lisäksi piperin ilmansuodatin? Tiedän että mopot ovat yksilöitä ja oikea koko löytyy kokeilemalla, mutta jos joku osaisi sanoa onko se yli vai alle 100 niin sekin helpottaisi. Topicin alussa suositellaan 90-100, mutta ne on oletettavasti vakioputsarilla tarkoitettu.
31.8.2013 15:43
Katoppa tän topicin alotusviestistä kohta 10. Tohon jarruasiaan en osaa sanoo oikein mitään mutta kyllä se noilla vireillä sais olla yli 100.
31.8.2013 16:13
mikä vikana vaihoin kaasariin tiivisteet ja kohon ja sain takasin kasaan mopon nin sen jälkeen on booannut kun on painanut kaasun pohjaan vaihoin suuttimen 88:sta 78 eikä auttanut mitään.
31.8.2013 16:28
Mitä viriä? Toi 78 suutin kuulostaa kyllä ihan liian pieneltä kun vakionakin on isompi.
31.8.2013 16:40
kurit on otettu pois putkesta
31.8.2013 16:51
Ja minkäkokonen on muuten vakiona suutin