20.3.2013 18:33
21.3.2013 21:50
23.3.2013 20:56
26.3.2013 17:50
27.3.2013 18:27
28.3.2013 22:44
31.3.2013 20:36
31.3.2013 21:34
1.4.2013 14:32
Kuvastaa hyvin millasta sontaa nykyään myydään bensana. Nestekkin muistaakseni antaa jonkun 3kk:n säilymistakuun, vaikka sen pitäisi olla vähintään 3 vuotta....Bensat vanhentuneet, ihan normaalia.
Tai kaataa vaan uutta bensaa päälle, jos tankkissa on joku tyyliin 1/4 pensaa jäljellä.Tyhjennä tankki ja uutta raikasta tilalle, hetken kun sitä senjälkeen polkee niin pitäisi lähteä iloisesti.
1.4.2013 16:10
Slerpa_ kirjoitti:Kuvastaa hyvin millasta sontaa nykyään myydään bensana. Nestekkin muistaakseni antaa jonkun 3kk:n säilymistakuun, vaikka sen pitäisi olla vähintään 3 vuotta....
Esim. omassa Tunassa oli sillon vuosituhannen alussa kun sitä alettiin herättelemään jotkut 80-luvun alun tai 70-luvun lopun pensat tankissa (tankki täynnä) ja lähti parista polkasusta käymään. Nyt viime kesänä kun Aeroxia herättelin, siinä oli jotkut pari vuotta vanhat bensat eikä toivoakaan käynnistymisesta...Tunturinkin kanssa talviseisonnan jälkeen kauheeta rykimistä että sai käymään. Tankki oli onneksi kohtuu tyhjä, laitto raikasta pensaa päälle niin lähti taas käymään.
1.4.2013 16:43
Avaa yksikin uudella, tai vanhalla bensalla ajettu kaasarikone. Jotenkin sääntönä noissa lyijyllisellä bensalla ajetuissa (ja sillon seisontaan laitetuissa) on se, että karsta lähtee helposti pois, kun nykysellä karsta on kivikovaa, ja tarttee törkeen työn että saa irti. Myös uudemmissa seisomaan jääneissä koneissa tuntuu tota harmaata moskaa kertyvän kaasariin ihan eri tavalla mitä noissa aikoja sitten seisomaan jääneissä. Suurilta osin ollaan menty eteenpäin, mutta joltain osin taakseppäin.Ai on mielestäsi bensan laatu huonontunut vuosien varrella?
Lyijyn kaikkia ominaisuuksia ei ole saatu laitettua nykybensaan. Toisaalta ei niitä nykyautot tarttekkaan. Paskamaista on vaan se, ettei sitä saa vanhoihinkaan moottoreihin mistään, vaikka niiden määrä on niin marginaalinen ettei se mitään suuria ympäristötuhoja tai terveyshaittoja saa aikaan. Mopoissakin toi vanhan moottorin bensa poistaisi sen kaasarinputsausrumban joka keväältä jollei ole muistanut käyttää kaasuttajaa tyhjäksi, tai jos pensahana vuotaa.Sano nyt vielä että se johtuu lyijyn puutteesta tai etanolista
Enemmänkin vertasin tunturin käyntiin lähtevyyttä 20 vuotta vanhalla bensalla ja vuoden seisseellä nykybensalla.Sano nyt vielä että se johtuu lyijyn puutteesta tai etanolista... Jos esimerkissä vertaat vanhan Tunturin ja Roxin käyntiinlähtevyyttä vanhalla bensalla,
Jos se on joskus säilynyt, tulisi sen nykyäänkin säilyä. Jos se ei säily, ollaan tältä osin menty taakseppäin. Sama asia kaikkien vanhempien laitteitten kanssa. Jos ostan laitteen X mikä on joskus kestänyt 10 vuotta käyttöä, oletan että uusi vastaavakin sen kestää. Oletus on se, että joka asiassa mennään parempaan päin, koska tekniikka kehittyy.Ja vielä ylipäänsä kysymys, miksi bensan pitäisi säilyä ajoneuvon tankissa esim. puoli vuotta?
1.4.2013 20:37
1.4.2013 21:06
2.4.2013 21:12
2.4.2013 22:00