Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

16.7.2014 7:53

Sen termostaatin on voinut edellinen omistaja ottaa pois :roll:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

18.7.2014 16:15

Mikäs on nimeltään Derbin etujarruvipuun "kiinni" tuleva osa johon "valojohto" tulee kiinni?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

20.7.2014 3:13

voiko mopo toimia vakioputken kaasarin säädöillä teharilla myös ilman että käy laihalla? :s

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

20.7.2014 9:11

Ei, tehoputken kanssa saa/pitää olla noin 10 nro isompi suutin.
derbidrdxtreme kirjoitti:Mikäs on nimeltään Derbin etujarruvipuun "kiinni" tuleva osa johon "valojohto" tulee kiinni?

Jarruvalokatkaisin.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

20.7.2014 17:18

Tässä kaverin puolesta kyselen että mitös suutinta laitetaan derbiin kun liikkeessä olivat viilanneet vähän kuria ja laittaneet 82 suuttimen, käy nyt niin rikkaalla että tukossa koko mopo nyt alkaa olemaan.Mitä suutinta suosittelette?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

20.7.2014 19:48

Mikä letku on derbi drd pro sm:än pohjasa josta tulee aina bensaa ku sammuttaa mopon. Ei oo kaasari ylivuotoletku. Ja sit mikä ihmeen reikä on tankisa tankinkorkin takana. Veikkaisin et ilmareikä mut mitä se siinä tekee ku ainaku jarruttaa nii tulee bensaa siitä

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

20.7.2014 20:15

nyt ois ton teharin kaa 98 suutin ja neula toisiks ylimmässä kurittomal oli 92 suutin ja neula rikkaammalla niin uskaltaako tota neulaa laittaa ylimpään koska se röpöttää keskikierroksilla ja 3/4 kaasulla niin onks se liian laihalla jos se on ylimmässä lovessa se neulan sokka?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 0:05

Neula vaikuttaa nimeomaan keskikierroksilla ja sitten kun urut on kokonaan auki, niin pääsuutin ottaa roolin ja neulan asennolla ei ole enää käytännössä merkitystä. Neulan nosto rikastaa seosta, kun taas neulan laskeminen laihentaa sitä.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 0:07

Paljonko on vakio DRD Racingin (vm.06) kulutus maantiellä?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 0:12

jostai luin kyl et neula ylimmässä laihin ja rikkaimmassa alin nii eiks se oo niin?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 12:11

Kyllä mielestäni neulan nostaminen laihentaa seosta. En kyllä siihen ikinä ole koskenut :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 12:25

Jos nyt puhuttiin kaasuttimesta, neulan nostaminen rikastaa seosta ja laskeminen laihentaa.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 15:47

tietopankissa luki tällein ''Muistisääntö: neulansokka ylimmässä lovessaan - seos on laihin, sokka alimmassa lovessa - seos on rikkain (laihat asuu ylhäällä, rikkaat alhaalla)''

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 17:21

Kun puhutaan siitä että neulan sokkaa nostetaan, niin se itseasiassa tarkoittaa neulan laskemista. Neulan sokka alimmassa lovessaan > neula on korkeimmillaan > polttoainetta virtaa enemmän > seos rikastuu. Tuo artikkeli on täysin paikkaansa pitävä, mutta et tulkitse sitä oikein.

Edit: Väsäsin tuollasen kuvakollaasin neulan sokan toiminnasta.

Kuva

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.7.2014 21:48

juu, niin mihin suuntaan seosruuvia kun ei pysy ilman kaasua käynnissä eli pysyykö se paremmin kun avaa lisää se on nyt 1 1/2 kierrosta auki ja onko se seosruuvi joka on ilmaruuvin vieressä ja talttapää?? :s