Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
22.8.2013 16:38
Joo, siis vaihdoin tänään tulpan ja ei kuitenkaan sytytä kun polkasee käyntiin, pari kertaa lähti työntämällä melkein käyntiin, mutta nyt ei pidä minkäänlaista ääntä, kaikki sähköt toimivat normaalisti. Mikä voisi olla vikana?
Nopeita vastauksia kiitos!
24.8.2013 14:24
Detteyee kirjoitti:Mikähän olis vikana -07 vuoden DT:ssä kun pesun jälkeen alkoi pätkimään ihan pirusti...(Siis niin että jos painaa kaasua niin booaa vain eikä kierrokset juurikaan nouse.)
Liian isosta suuttimesta ei varmaankaan johdu kun aiemmin oon ajellu saman kokoisella ja hyvin on toiminut. Ilmanputsarinkin putsasin... Ja tulpan vaihdoin myös! Välissä kuuluuu änkästä myös outoa ääntä (vinkumista sun muuta ja pakokaasua tulee ns. "epätasaisesti".) -.- Hjääälp!
Jeps...eli nyt on myös kaasari puhdistettu ja tarkistettu eikä näkynyt mitään poikkavaa. Nyt on vaan sellanen ongelma ettei saa kipinää millään, 3 tulpalla kokeilin. Eikä tulpanjohdossa näkynyt mitään vikaa.
Eli ongelma on nyt varmaan sähköissä, eikö?
Tarkistan nyt vielä ne johdot ja sulakkeet...
25.8.2013 13:57
Kuinka paljo ootte pitänyt dt:s ilma/seos ruuvia auki?
25.8.2013 15:17
Osaako kukaan sanoa mikä on vikana omassa dt:ssä kun laittaa käyntiin ja lähtee ihan hyvin ja ottaa kierroksiakin tiettyyn kohtaan asti normaalisti mutta kun saavuttaa sen tietyn kohdan niin alkaa boaamaan ? Ja sitten kun sammuu niin ei lähde enää käyntiin vaan kun yrittää polkasta niin lupaa vähäsen mutta pamauttaa putkesta ilmaa/savua.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Ja semmonen viä kun tohon tehtiin koneremppa niin korjaamolla sanottiin ettei vois enää pitää enoxia kun vetää liian laihalle ja joku varojärjestelmä katkasee sytytyksen sillon. Pitäs kuulemma isompi kaasari hommata että vois käyttää? Ihmetyttää vaan se että vanhalla pytyllä toimi täydellisesti?
25.8.2013 15:52
Toi booaaminen viittaa liian vähäiseen bensansaantiin. Ja tolla varojärjestelmällä varmaan tarkoitetaan moriccia? (Rajottaa kierrokset 8000->) Voin kyllä varmuudella sanoa että voit sen enoxin kiinni laittaa kunhan kaasarin säädöt ovat kunnossa ja mielellään moric ohitettuna.
(Yhtä helvettiä ajaa teharilla ja rajoitetulla moricilla)
25.8.2013 15:56
Juu, moricissa tuo järjestelmä on:D ja minkäkokosta suutinta kannattas laittaa sen putken kans? Kaverilta voisin ostaa 108 kokosen jos se riittää? (Vaikka se toimikin sillä vanhalla pytyllä hyvin 95 suuttimen kans joka on nyt paikallaan, silläkin saattaa olla osuutta asiaan et männällä oli ajettu 18tkm:D ) Ja kumpaan suuntaan pitäs seosruuvia kääntää vakiokaasarissa et sais enemmän bensaa? vai kannattasko vaan vaihtaa suutin kokoo isompaan?
25.8.2013 16:07
Oikea suutin selviää vain kokeilemalla. Testaa vaikka sitä 108 suutinta ja siitä sitten pienentämään/suurentamaan tarvittaessa. Ja seosruuvia myötäpäivään pyörittämällä saa enemmän soppaa.
25.8.2013 16:23
Juu, taidan koittaa pyörittää sitä seosruuvia tänään kun pääsen kotio, ja ajella tolla vakioputkella sisäänajot
seuraavan tankillisen jälkeen enoxi kiinni ja isompaa suutinta kehiin ja diodi kiinni
E: Juu ei auttanu seosruuvin kääntäminen. En kerenny kääntään sitä juuri mitään nii eikö se jo sammunu. Sain uudestaan kyllä käyntiin mutta otti kierroksia vielä huonommin ja nyt ei lähde enää käyntiin. Alkaa hermot jo mennä ton kanssa kun ollu melkein 2 viikkoo korjaamolla eikä oo kunnossa. Tarvis viä jotakin ideoita mikä on vituillaa
25.8.2013 21:15
Morjens!
Nyt ilmeni vuoden 2007 DeeTeessä semmosta probleemaa, että kytkinakseli pomppii jatkuvasti ajossa pois paikoiltaan. Mistä tälläinen mahtaa johtua? Kytkinvaijeri on vaihdettu aivan juuri.
25.8.2013 21:44
AM6 yleisin tyyppivika.. Toimiiko kytkin ihan normaalisti? Jotkut ovat väsänneet jostain pellistä tms. sellasen pidikkeen sille kytkintapille ettei pääse nousemaan. Itellä ei kyllä entisessä deeteessä vaikuttanut kytkimen toimintaan se nousu mitenkään, eikä nykyisessä edes nouse se.
25.8.2013 22:08
Itsellä oli se kytkintappi nippusiteellä jonkin aikaa kiinni eturattaansuojassa kunnes ostin siihen kuuluvan kiinnitysjousen ja sen jälkeen ei ole noussut.
25.8.2013 22:13
Joo siis kytkin toimii normaalisti aina siihen asti kunnes se tappi sieltä tulee ylös, sen jälkeen kytkintä ei oikeastaan ole, eli sillä kytkimen painalluksella ei ole mitään vaikutusta. Ja mistä sellaisen kiinnitysjousen saisi ostettua? Linkkia vaikka jos mahdollista?
25.8.2013 22:44
Itse ostin se jousen paikallisesta Yamaha liikkeestä maksoi 2€.
25.8.2013 22:47
Selvä, löysinkin jo semmosen itse netistä. Suurkiitokset kummallekkin!!
26.8.2013 13:00
Mitä vikaa dtssä kun kesken ajon sammui hiljattaen eikä enään lähe käyntiin, kokeilin tulpan vaihtaa mutta ei auttanu joten mikä vika siinä on