Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.7.2014 1:55
Ei ole vaijeri kun vapauttaa ihan oikein.... Onko vaihtesitossa paljonkin laakereita jotka vois rahista mutta loppuu kun vetää kytkimen alas?
28.7.2014 21:33
Itellä Yamaha DT -08
ja en tiä mikä on, ku paikallaan ja ajaessa 1-3 vaihteet kiertää helposti 10000 rpm, sitte 4-6 vaihteet on sellasia että kun antaa kunnolla kaasua ni rupeaa "nakuttamaan" eikä millään meinaa ottaa 10000 rpm.
Oisko jollain tietoo mistä sais kytkimen palautusjousta kun en ite oo mistään löytänyt.
30.7.2014 16:46
Alluzz99 kirjoitti:Ei ole vaijeri kun vapauttaa ihan oikein.... Onko vaihtesitossa paljonkin laakereita jotka vois rahista mutta loppuu kun vetää kytkimen alas?
Periaatteessa neljä laakeria vaihdeakseleilla+kytkimen painelaakeri. Vaihda nyt ekana ainakin öljyt tuohon vaihdeongelmaan, mulla ei oo yhdessäkään minarellissa pelannut motulin millään öljyllä vaihteet.
2.8.2014 17:25
Kysytäämpä täällä, kun näyttää kovin hiljaiselta tuo vanhan mallin detsin keskustelu.
Eli olen rakentamassa vähän erilaista konkkarajoitinta ja mieleen on tullut nyt pari kysymystä.
1. Voiko konkkarajoittimen laittaa kytkimestä päälle kesken ajon, niin että mitään ei hajoa. Toisin sanottuna rikkooko konkkarajoittimen laittaminen päälle sähköt, jos mopo on käynnissä. Tälläistä huhua olen joskus kuullut.
2. Voiko sytyksen maadoittaa suoraan runkoon vauhdista ilman, että mitään hajoaa.
Eli tarkoitus on että sytytystä katkottaisiin maadoittamalla se vaikka 0.2 sekunnin välein runkoon. Virtalukon kautta tätä katkomista ei voi toteuttaa sulavasti, vaan pätkiminen on liian voimakasta.
5.8.2014 4:00
Kuinka helposti drd pro sm:än usd-keula menee detsiin? Eli mitä kaikkea pitää tehdä että menee paikoilleen?
6.8.2014 14:35
Mikäs on vialla kun deeteestä hajosi etuvalosta polttimo ja laitoin uuden tilalle se kesti huimat 2 päivää ja hajosi.. Epäilin että jännitteensäädin on mennyt mutta kun mittasin paljo tulee jännitettä etuvalolle niin tyhjäkäynnillä jotain 4 volttia ja täysilläkierroksilla menee sinne lähemmäks 12 volttia joten mikä etuvalon pistää hajalle sitten. On myös ihmeellistä että etuvalo palaa kokoajan kirkkaasti eikä himmene yhtään tyhjäkäyntikierroksille..
6.8.2014 14:51
Jaaa elikkäs selittäkää missä asennossa ton öljypumpun säätöjutskan pitää olla ja kuinka sitä sääjetään? Ja mikähän tuli mittariin kun kilometrit nollaantu yhtäkkiä?
Viimeksi muokannut Slyffe päivämäärä 13.8.2014 16:41, muokattu yhteensä 1 kerran
12.8.2014 0:15
Saako tuohon DT:n jalkaan uutta jousta hankittua, kun vanha on löystynyt niin että jalka roikkuu liian alhaalla?
14.8.2014 17:46
Vinkkejä miten saisi jumissa olevan eturattaan irti? Vaihettiin pari sataa km sitten ja oli asentaessakin suht tiukka menemään(sai naputella kevyesti vasaralla). Ja nyt ei suostu irtoamaan
15.8.2014 19:32
Ulosvetimellä ainakin lähtee varmasti, esim:
BiltemastaE: Voihan sitä koittaa lämmitellä ja naputella/kammeta jollain
15.8.2014 23:15
Toimiiko phot eco deeteessä? Onko kellään kokemuksia? Mihin johtoihin se pitää yhdistää ja onko hirmu helppo homma? Meinasin tämän tilata
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=3196 sopiikohan tämä?
16.8.2014 9:32
Toimii, on helppo. Tarkempia ohjeita löytyy foorumilta ja googlella. Rajoittimen johto tulee ->06 cdin:n punaiseen ja 07-> moricin sinivalkoiseen.
16.8.2014 20:55
Auttakaa nopeasti kiitos!!
Eli olis tarkotus laittaa tg enox putkisto -05 dteeseen tai tyhjentää putki ja kurit ja katalysaattori irti. Sellasta kysyisin että kumpi olis järkevämpi vaihtoehto ja miltä väliltä tilaan suuttimia esim 100-110 jne ? KIIRE
Ps rajottamaton cdi "vireinä"
17.8.2014 23:16
Lueppas aloitusviesti, siinä on tietoa myös suuttimesta ja sen vaihdosta. Yleisohjeena voisi sanoa että teharilliseen laitetaan aavistuksen isompi suutin kuin kurittomaan, mutta ero ei ole kovinkaan suuri. Yksittäisten suuttimien sijaan kannattaa valita suutinsarja josta löytyy kokoja noin 100 saakka.
Tehari vs. kuristusten poisto on hieman makuasia, teharilla saa yleensä hieman voimakkaamman tehopiikin mutta vakioputki on miellyttävämpi ajaa suuremman vääntöalueensa ansiosta. Tilanteeseen toki vaikuttaa myös se mihin tehariin vakioputkea verrataan. Yksi harkittava asia on haluatko alkaa rälläköimään ja hitsailemaan useiden satojen eurojen vakioputkea vai pidätkö sen koskemattomana ja sijoitat reilun satasen tehariin? Toki molempia on saatavana myös käytettyinä, kannattaa tutkailla esimerkiksi Mototallin tarjontaa.