Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.1.2015 0:35
Kävi sitten silleen että derbilä tuli ajettua pari sataa metriä ilman tuorevoitelua ja nyt ei kulje tai kierrä mihinkään. Käynnistyy kyllä. Luultavasti siis männänrenkaat mennyt ? Puristuksia kyllä on, mutta ei kai sieltä mikään muukaan ole voinut mennä.
3.1.2015 0:52
Ei siinä muuta kun yläkerta auki ja katsomaan. Yleensä tuossa tapauksessa juurikin mäntä ja -renkaat alkavat kärsiä ensin. Joku paremmin tietävä voinee kertoa että mitä kampiakselin laakerit tykkää tuosta?
Itse olen sillä kannalla että jos laakerit eivät äännä niin voi ajaa.
3.1.2015 3:07
Käykö uudenmallin kampura vanhanmallin koneeseen? Mulla siis vanhanmallinen ja 25 000 ajettu kiertokangen laakeri meni paskaksi ja saisin UM koneen kampuran sopuhintaan.
3.1.2015 11:20
Ei valitettavasti käy.
3.1.2015 16:07
Nyt avasin yläkerran ja mäntä näytti olevan aivan kunnossa. Pyttyä en saanut irti vielä, mutta siellä tuskin on naarmuja, kun ei männässäkään ole mitään jälkeä. Mitähän kannattaisi tehdä ? Männän ajattelin vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, vaikka tuolla on ajettu vain pari tonnia.
3.1.2015 22:11
Männän alahelma se ensimmäisenä ottaa itteensä, samoin laakerit. Kannattaa ottaa pytty pois ja tarkistaa.
3.1.2015 23:41
voiko derbissä olla cdi niinsanotusti ''vähän rikki'' ku laittaa mopon käynttii nii kiertää normaalisti noin 10 sekunttia sit alkaa booaamaa ja kuullostaa kun mopossa olisi rajotin 4000 kierroksilla vai olisiko jollai jotain muuta ideaa mistä lähteä ettimään vikaa kaasarin oon kerran kattonu jo läpi ei löytyny mitään. ja kipinää tulee
4.1.2015 1:28
Savuttaako se erityisemmin? Vaikuttaako se kuinka nopeesti kaasun avaa?
4.1.2015 2:04
mites tosta nyt sit kannattais lähtee korjaamaan ku sattu käymää sillee että ku lenkkiavaimella lähti tulppaa ottamaa nii satuin huitasemaan sen jonkinmuotosen nipan halki sylinterinkannesta ja siitä alko tulemaan jäähäreitä ulos mukavaan tahtiin ja nyt patenttina sit johdonpala pikaliimalla tukkimassa. onko tärkeäkin nippa vai voiko suosiolla heittää pultilla tai vastaavalla tukkoon
4.1.2015 2:27
Nippa on kaasuttimen vesikiertoa varten. Tukkoon vaan.
4.1.2015 2:38
Shape kirjoitti:Savuttaako se erityisemmin? Vaikuttaako se kuinka nopeesti kaasun avaa?
savuttaa vissii enemmän joo ja ei vissii oo välii kui nopeesti vääntää kaasuu ja sit kans jos antaa olla tyhjäkäynnillä nii moottori sammuu yhtäkkiä kun seinää
4.1.2015 15:17
Nyt on pytty irti ja oli siellä vähän jälkiä. Etenkin tuo lohkeama mietityttää. Männässäkin oli jonkin verran kulumaa, kun tarkemmin katsoi. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4.1.2015 15:41
Tuommosen kolon olen nähnyt useammassakin sylinterissä, eli taitaa olla tuokin jo ollut uudesta asti. Tuntuuko jäljet sylinterissä sormella? Jos ei, niin kevyt hoonaus pelastaa sylinterin ja siihen uusi mäntä sisään.
4.1.2015 16:09
Ei tunnu jälkiä. Huomenna vien sitten hoonattavaksi. Pitäisikö hoonauksen jälkeen laittaa c-koon mäntä, kun nyt on b-koon mäntä?
5.1.2015 13:19
JOO, nyt jos sais neuvoa ton derbin kans. tein koneremontin jonku aikaasitten eikä sillä oo ajettu ja kun yrtittää polkea käyntiin tai työntää nii pikkusen hörähtelee ja sitten ampuu putkeen
.. onko se staattori vai läpät
?