Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.7.2022 20:54
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Magneeton kiila olisi ollut oma veikkaukseni mutta tämä olikin jo poissuljettu. Eksoottisemmista vioista tulee mieleen että olisiko tankkiin voinut päästä vettä bensan sekaan ja mopo ei saisi palamiskelpoista seosta tämän takia? Staattorin ja CDI:n osalta tuplavarmistaisin vielä että ne ovat oikean malliset, XPS:ää kun on sekä Morinin että Ducatin sähköillä mutta ymmärtääkseni eroavat sen verran ettei ristiinasennuksen mahdollisuutta ole.
Tuo kiila olisikin ollut ns. Helppo vika. Ja moottoripyörästä oli kokemusta juuri tuosta vedestä tankissa niin senkin osasin sulkea pois kuviosta. Staattori ja cdi ostettu uudet vian ilmettyä, ja näitä hieman epäilen, olisiko uusissa osissa vikaa. Mutta kuten sanoit, ei pitäisi edes ristiin käydä mitenkään. Ellei sitten jotenkin mystisesti magneetto olisi pois hyvästä. No nyt on vielä kerran uusi cdi tulossa ja samalla tulee uusi Mäntä ja sylinteri sarja ja tarvike kaasari.
Ja jos ei vieläkään lähde käyntiin, niin minä lähden kuuhun
13.7.2022 12:40
Riejuilija kirjoitti:eihän tuoreöljyn seassa ole vettä?
Kokeile vaihtaa aivan pränikkä tulppa, hörähtääkö?
Pojalla oli vastaava probleemi riejussa...oli männän rengas kiilautunut jumiin, joku metallipala tms jäänyt männän ja sylinterin väliin ja kiilannut männän renkaan jumiin, puristukset oli huonot mittatilla mitattuna.
Ei ole tuorevoitelu käytössä. On kokeiltu myös uudella tulpalla ja kahdella muullakin tulpalla. Ei minkään laisia elämän merkkejä ole osoittanut.
Nuo puristukset kanssa mietityttää, mutta luulisi vähän huonoillakin puristuksilla edes jotain puhuvan, vähän yrittävän edes käyntiin ?
No nyt on tosiaan uutta osaa kuitenkin tulossa sylinterisarjaa myöten.
Jos ei vielä sittenkään lähde käyntiin, niin vaihdan alaa vaikka kirjaston hoitajaksi...
Kiitos kaikille vastauksista ja ehdotuksista !
Mieluusti kuulisin lisääkin teorioita.
13.7.2022 15:14
Kannattaa tarkistaa kytkennät ainakin. Virtalukolta, tappakatkaisiasta, jalan anturilta. Vaikka antaan kipinää, voi kipinä olla liian heikko.
15.7.2022 12:58
Päivitys Pösön tilanteeseen.
Uudet osat tuli, laitoin moottorin irtonaisena kasaan.
Nyt lähti todella hienosti ja vaivatta käyntiin.
Se, että missä vika lopulta oli, niin jää mysteeriksi.
Ellei tosiaan sitten mopon muissa sähköissä ole jotain kipinään vaikuttavaa vikaa.
Tai oliko sitten edellinen uusi CDI viallinen, vaiko kaasari, vai oliko vain niin väljä ???
Nyt siis tuli uusi mäntä ja sylinteri ja kansi. Sekä Uusi kaasutin ja imukaula.
( tarvike malli ilman lämmitystä tms. ) Sekä vielä uusi CDI.
Ja kokeilin käyntiin pöydällä ilman pakoputkea ja pelkät sytkäosat sähköistä kiinni.
Tilapäinen tankki isosta lääkeruiskusta. Ja heti tosiaan näillä pärähti käyntiin.
Rahaa paloi näihin uusiin osiin yhteensä 340€. Eli ei paha kun kerran kuntoon tuli.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille !
29.7.2022 23:04
mikähä ihme pösös mahtaa olla kun tuli tossa pienimuotoinen koneremontti tehtyä missä vaihdoin petarit stefat neulalaakerin ja vesipumpun sen jälkeen pistin koneen takasin runkoon ja kappas vaan kun kipinä oli hävinnyt noh vaihdoin siinä sitten kaikki sähkö osat magneetto, puola, puolan johto, cdi ja jännitteensäädin jonka jälkeen kipinä saatiin palautettua mutta nyt ei oikeen tunnu saavan bensaa ainaskaan kunnolla kaasari on putsattu bensaa menee ainakin kaasarille ja imu tuntuu tulppa kyllä vaikuttaisi olevan jotenkin kostea mutta en ole varma täys kaasun plus ryypyn plus järjettömän polkemisen jälkeen tulppa vaikuttaa ainakin hitusen kostuneen olen yrittänyt polkea käyntiin mutta ei edes lupaa olen koittanut laittaa bensaa tulpanreijästä ei auttanut olen myös koittanut bräkkiksellä sekä tulpanreijästä että imukaulasta eikä sekään tepsinyt
osaisko joku jeesiä ennenkuin mopo syö koko lompakon tyhjäksi
14.7.2023 19:29
Hei, mulla on pösö street evo. Miten tuohon laitetaan seisontajalka kiinni? Tiedän kyllä että olen todella tyhmä, mutta toivon asiallisia vastauksia. Kiitos.
25.7.2023 20:43
Seisontajalan kiinnityspiste löytyy vasemman jalkatapin juuresta, runkopalkin alapäästä.
31.8.2023 1:16
osaako joku sanoa miksi ei kulje kovempaa.. kureja otettu pois: läppärungon kuristus, alkukäyrän kaikki holkit ja pillit, hukkapilli, ilmanputsari vaihdettu, suutin vaihdettu 110 kokoon jolla toimii hyvin, välitykset löytyy 15/62, cdi boxi on porattu, en tiedä onko änkässä mitään mutta se vaihdettu giannelliin(pelkkä änkkä joten muuten vakioputki) ja imukaulan aukko suurennettu sopivan kokoiseksi. En tiedä enään mitä mopolle voi tehdä jotta saisi kulkemaan enemmän tai onko mopossa viälä lisää kureja jotka estäisivät sen. Jos joku TIETÄÄ olisi kiva jos kertoo jotain vinkkiä
29.10.2024 13:01
Moro,
alkaa olemaan ideat/taidot loppu... Peugeot XPS vm. 2013 ei starttaa. Startti pyöritti hyvin ja kokeiltiin toisellakin, täyteen ladatulla suht uudella akulla, mut ei edes lupaile. Mittaristossa lämpötilavalo vilkutti anturin vikakoodia ja vaihdettiin uusi anturi, koodi hävisi mutta ei auttanut. Sen jälkeen uusi tulppa ja startatessa antoi kipinää. Painetta tuntui tulpanreiästä, kun moottori pyöri, eli puristuksiakin on.
Eilen avattiin ja putsattiin kaasari ja bensatankki. Ei auttanut, tulppa kyllä oli märkä kun koitetttiin startata. Sen jälkeen koitettiin työntää mopoa käyntiin ja koko hommas levis ku Jokisen eväät. Nyt kun laittaa virrat päälle, lämpötilan vikavalo vilkkuu tosi nopeasti ja koko mittaristo sammuu, kun painaa starttinappulaa, startti ei inahdakaan. Mikäköhän olis seuraava kohde, mistä jatkaa korjausta?