Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.11.2012 14:38
Noni kiitoksia
23.11.2012 23:34
Rajis- kirjoitti:Taitaa bjarnen puheissa olla vähän liiottelua
jotain ne siellä huollossa on kussu jos on saanu mopon leipoon 4 kertaa.. Ja ei oo tullu mieleen, että ketjut pitäs kiristää kun löystyvät ja kattoa että ketjulinja on suorassa? Ei ne ilman syytä pois hypi. Noita maanantai kappaleita näissä apikoissa ollut yllättävänkin vähän.
Oli ne ketjut säänöllisesti kiristelty ja voideltu, mut ihan varmasti oli tää mun mopo maanantai malli, ku kahell kaverill on sama mopo eikä niil mitää vikaa :/
23.11.2012 23:36
Bärräxä kirjoitti:BjarneNyholm kirjoitti:säxä-11 kirjoitti:jaahas
2,5tkm kerkes ajaa ennenku ilmaantu joku ihme ongelma kytkimen kans
On se Aprilia vaa nii paska mopo ainakin omasta kokemuksesta, onneks ei oo sitä ennää
Mulla oli semmosta ett heitti ketjut irti iha normaalist ajost viellä ku vakiona oli jonku 1.5 tkm kohalla ja alko toi kytkin vika mulleki. meni huoltoo ja ne sai sen joteski korjattuu että välil toimi ja välil ei, kävi varmaa 5 kertaa huollossa ton takia...
sitten tää mahtava mopo päätti leikata kiinni ennen 4tkm... Kävi sitte männän vaihossa ja ei enää toiminu kunnolla sen jälkee ja pätki kokoajan. Kävi sitte taas kerran huollos ja siellä ne sai sen leikka kiinni taas
sen jälkee se ei enää pääsy kotii sen jälkee. Kuulin ett sinä aikana ku se oli huollos että leikkas kiinni 4 kertaa ja huom. alle 4tkm ajettu -.- vietti mopo enemmän aikaa huolloss kun tien pääl
Ettei ois huoltopaikassa ollu vikaa?
Voi hyvin olla... Tais olla yhessä huolossa neljä viikkoa ton vaihteiston vian takia eikä mitään vikaa löytyny....
24.11.2012 16:13
Nonii.... vihdoin sain ees jonkilaisen käsityksen viasta("asiantuntija" kävi vähä tutkimas mikä vois olla vikan
). Eli siel alakerras on se "vipu"
mihin se kytkinvaijeri loppuu. Sitte se vipu on kiinni sellases about sormen paksuses metallipotkös, mikä siis ymmärtääkseni liikuttaa sitä jtn tankoo siel koneen sisäl, joka taas liikuttaa niit kruunuhammaspyörii siel vaihteistossa ku vetää kytkimen pohjaa et saa vaihteen sisää tai miten tää tapahtumasarja sitte käykää
Ja se metallitanko on siis yrti
nousi vaa ylös ku vahinos koekilin et onkos tää kiinnii missää. No viikolla huoltoon kuiteski
24.11.2012 16:37
Käsittääkseni sen kuuluu lähteä vaan nostamalla (eli olla "irti") , ainakin minarellissa lähtee.
24.11.2012 17:24
Rabasassa on kytkinkopassa muistaakseni sellanen pultti mikä lukittaa sen vivun kytkinkoppaan, ettei pääse nouseen irti.
25.11.2012 14:53
Mikä vois olla säxässä vikana kun ''röpöttää'', suutin 95, kaikki kuristukset ovat poissa ja joku muu ilmanputsari, tyhjäkäynti ei toimi, sitte kuitenkin booaa, pitää ajella melkein koko ajan ryypyllä koska ilman ryyppyä alkaa taas booaamaan? Mikä vikana?
25.11.2012 16:14
Nyt tässä aattelin tilailla räxään männän/mäntäsarjan ja kannentiivisteen niin mahtaako 12k ajettuna vaihtamaan jotain laakereita koneeseen? Ja oisko toi proxin mäntä hyvä vaihtomäntä ja minkä kokonen on hyvä? vakion?
25.11.2012 16:28
Mittauta sylinteri, niin tiiän minkä kokonen mäntä tulee. Prox on ihan ok, mutta esim. vertex parempi. Vaihda männäntapin neulalaakeri samalla ja kokeile ettei kietarissa ole väljää.
27.11.2012 21:22
Onkos muilla ollut samoja ongelmia säxän kanssa, änkkään tulee veden tapaista se ei oo bensaa, voisko se olla jäähdytysnestettä koska jäähdytinneste säiliö tyhjenee aika nopeasti, voisko multa toi kannentiiviste olla jotenki rikki, koska joku tänne aiemmin julkiskii että jos jäähdytin nestettä löytyy putkesta nii kannentiiviste paskana, haluisin vaan varmistaa asian enneku meen mitää tilailemaan.
27.11.2012 22:30
Eikö niitä osia voi tilailla vasta sen jälkeen kun on tarkistanut mikä on vikana? Ja kyllä, hyvin vahvasti tuo kannentiivisteeseen viittaa. Nyppäsen kansi pois ja totea tilanne.
28.11.2012 16:39
Rajis- kirjoitti:Mittauta sylinteri, niin tiiän minkä kokonen mäntä tulee. Prox on ihan ok, mutta esim. vertex parempi. Vaihda männäntapin neulalaakeri samalla ja kokeile ettei kietarissa ole väljää.
Niin no ite ostin b koon proxi männän kun ekaa kertaa vaihoin ja hyvin sopi ja toiminu moitteetta yli tkm mutta kannattaa puhuu ilman noita lyhenteitä kun neuvoo vähemmän tietäviä. Jos se ei tiiä mikä kietari on niin sanalla kiertokanki hän pystyis edes googlettamaan sen ja heti löytämään oikean vastauksen.
29.11.2012 14:23
tomppatikku kirjoitti:Onkos muilla ollut samoja ongelmia säxän kanssa, änkkään tulee veden tapaista se ei oo bensaa, voisko se olla jäähdytysnestettä koska jäähdytinneste säiliö tyhjenee aika nopeasti, voisko multa toi kannentiiviste olla jotenki rikki, koska joku tänne aiemmin julkiskii että jos jäähdytin nestettä löytyy putkesta nii kannentiiviste paskana, haluisin vaan varmistaa asian enneku meen mitää tilailemaan.
Kannentiiviste varmaa , koska eihän sielt jäähytysnestettä pitäs hävitä ollenkaa , savuttaako mopo täysin valkosta savua?
29.11.2012 15:07
Juu just sen väristä
29.11.2012 18:02
Miinux kirjoitti:Rajis- kirjoitti:Mittauta sylinteri, niin tiiän minkä kokonen mäntä tulee. Prox on ihan ok, mutta esim. vertex parempi. Vaihda männäntapin neulalaakeri samalla ja kokeile ettei kietarissa ole väljää.
Niin no ite ostin b koon proxi männän kun ekaa kertaa vaihoin ja hyvin sopi ja toiminu moitteetta yli tkm mutta kannattaa puhuu ilman noita lyhenteitä kun neuvoo vähemmän tietäviä. Jos se ei tiiä mikä kietari on niin sanalla kiertokanki hän pystyis edes googlettamaan sen ja heti löytämään oikean vastauksen.
Kyllä sentään koneen osien lyhennykset tunnetaan, itse vain en ole kertaakaan purkanut konetta/rempannut, faija tosin sitäkin useemman kerran vähän joka mallisissa kulkupeleissä.
Mutta niin, ihan hyvähän se on jos ohjeet ovat selkeät niin kun joku tulee miettimään omastaan vikaa niin ei tartte kirjotella turhaan