Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.10.2020 21:14
Sellanehomma kirjoitti:Jos jollakin on kokemusta Lifan 125 koneesta nin kuinka ootte niitä virittäny ja mikä on hyvä kaasari, välit yms
Tuontitukusta löytyy edullisia kaasuttimia <22mm. Siihen pääsuutin noin 105.
12.10.2020 1:30
No ei varmaa hirveemmin järkeä virittää sitten vaan isompaa konetta jos ei tehot riitä, mutta jos nyt pakko jotain, niin putki, isompi kaasari ja välit ajotavan mukaan.
13.10.2020 19:03
Sellasta kyselisin että riittääköhän tuo 16mm kaasari 16mm imukaula kera 72cc yläkerralle. Tarkotuksena olis ostaa tuommone 72cc sylinteri ja siihen kansi. Ja mistäs semmone sit kannattaa ostaa. Aatellut ostaa wandalta kun valmiiksi kasattuna kansi vissiinkin.
14.10.2020 0:58
Kyllä se sillä toimii. Isommalla toki enemmän potkua, mutta toimii. Voi päivittää sitte myöhemmin ku rahatilanne sallii tai vastaavaa. Eikai ostopaikalla väliä, selaa kaikki läpi ja ottaa halvimman. Kannekshan pitäs käydä budjettivaihtoehtona joku 110cc kansiki, niissä pitäs olla isommat kanavat kuitenki ku vakiossa.
14.10.2020 23:35
Tietoa kellään paljos mana kulkis jos laittais 72cc kannen ja sylinterin. Täl hetkel perus 16mm kaasari ja imukaula , putki vaihettu, välit 16-35, vapari ja suuttimet vaihettu. Täl hetkel ite huiputtanu 77 jolloin loppu suora keske. Omalla päättely kyvyllä saattais jopa kulkee sen lähemmäks satasen?
14.10.2020 23:51
Juuei. Sun pitäs saada se kiertämään melkeen puolet enemmän että kulkis satasta samoilla palikoilla. Ja sit vielä muistetaan että ilmanvastus kasvaa korkeemmissa nopeuksissa PALJON.
15.10.2020 18:13
ehkä jollai kiinanrossin 70cc motilla pääsee 105kmh ALAMÄKEEN,eli aika unelmaksi jää... oma kulkee hikiset 65
23.10.2020 14:02
Oisin hommaamas mankii koro iskarei ja miettisin täs et mitkä menis vakio swingi kaa ja mikä oli vakio iskareitte mm
https://www.mbfmoto.com/fi/takaiskunvai ... 305mm.htmlnoit oon kattellu jos ostais mut sit näin sellaset rfy iskarit mut neo sit taas 320mm ni ei taida mennä vakio swingil
25.10.2020 0:36
Mankinaattori kirjoitti:Oisin hommaamas mankii koro iskarei ja miettisin täs et mitkä menis vakio swingi kaa ja mikä oli vakio iskareitte mm
https://www.mbfmoto.com/fi/takaiskunvai ... 305mm.htmlnoit oon kattellu jos ostais mut sit näin sellaset rfy iskarit mut neo sit taas 320mm ni ei taida mennä vakio swingil
vakioiskarit tais olla 260-280. kuhan et 320 heitä ni pelittää hyvi vakioswingil
26.10.2020 17:40
Moro! Meneekö yx 150cc sylinterisarja lifan 125cc mottiin suoraan? Aattelin jos tulee iskupituuden kanssa onkelmia... Kiitos!
3.11.2020 23:20
Hei, Aattelin kysyä sellasta, kun oon vaihtamassa mun ruisku mankia kaasariksi, ja mulla sattuis olee tollanen 19mm kaasari jemmassa, niin saako sitä miten 50cc koneen kanssa pelittää vai onko aivan liian iso, jos ton saa toimii niin mitä suutinta voisitte veikata näille seteille? Virityksiä: Vapari, kuriton imukaula ja kuriton putki.
4.11.2020 2:02
Kyllä se sillä toimii. Helpointa on alottaa säätäminen siittä suuttimesta mikä siellä kaasarissa on sisällä.
4.11.2020 23:27
karolus.s kirjoitti:ChickenStorm kirjoitti:Mitäs veikkaatte miks nappirajoitin ei toimi? Asensin tuon perus moposportin 16 asetuksen nappirajoittimen mutta vaikka säädän sen rajoittamaan mahdollisimman aikaisin mitään ei tapahdu. Koneena on siis Lifanin 125cc moottori josta cdi:llle tuleva sinivalkoinen kaapeli on internetin mukaan impulssikäämin johto. vähän tympäsee kun poliisia pitää hirveesti kammota liikenteessä. Maadoitus pisteeksi laitoin saman kuin etuvalolle joka toimii täysin moitteettomasti.
Tuo moposportin nappirajoitin ei riitä isompiin koneisiin. Kytkin 10uf kondensaattorin, jossa rajotinboxi oli (helppo) ja sitten vasta alko rajoittamaan tarpeeksi.
http://www.motot.net/wiki/Kierrosrajoit ... kentaminen
6.11.2020 1:08
Osaako ketään viisaampi sanoa kun mulla on manassa tommonen ycf:än 88cc puoliautomaatti kone, jossa on siis sama sylinterin halkaisija kun 72cc mutta isku on pitempi niinku yleensäkkin näissä puoliautomaateissa. Niin vaihdoin siihen 20mm Jinke kaasarin alkuperäisen 16mm Mikunin tilalle ja ei meinaa millään lähtee enää käymään. Tuurilla saattaa pärähtää ensimmäisen 3-polkasun aikana jonka jälkeen menee taas mykäksi. Ilmanputsarina toimii perus "vaahtis" joka sekin lähes uusi ja putsattu kaasarin vaihdon yhteydessä. Seosruuvi puoltoista kierrosta auki ja sitäkin kokeiltu säätää kumpaankin suuntaan ilman mitään vaikutusta. Imukaulan sisähalkaisija on sama kun kaasarissa ja niiden välinen bakeliitti-tiivistekkin on samalla sisähalkaisijalla. Mistä tullaankin siihen että kaikki tiivisteet kaasarilta kanteen on ehjät. Kipinä on hyvä ja verrattavissa salamaan, crossisähköistä kuitenkin on kyse.
8.11.2020 14:28
Jos koittais isommalla suuttimella ja toisella tulpalla eka.