Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

9.8.2013 19:56

Ressu1 kirjoitti:se "valkonen muovi homma" tulee sen sokan päälle. ;)

E: Ja se sokka pitää tietenki olla siinä neulassa kiinni

Juu :D ja kiitos! ku en muistanut kummas se pitää olla nii laitoin sen tietysti väärinpäin ja eihän se sitte toiminu :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 0:13

Airsalin70cc kannen termostaatin ruuvien reijät on aivan vituralleen porattu tehtaalla joten termostaatin jouduin jättämään pois, joten miten on että toimiiko ilman termostaattia ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 0:20

Toimii mutta kylmemmillä keleillä kestää aika kauan että kone lämpiää.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 10:20

Moro.
Sain tässä alle viikko sitten tollasen -04 x-limitin. Näyttää just siltä, että se olis ollu jollain pikkupojalla, joka ei oo osannu pitää siitä huolta ja on räpeltäny sähköjä aika huolella. :(
Mutta asiaan, virtalukko olis aika jees kapistus mopossa, kun muuten mopo lähtee aika nopeesti omille teilleen eli minkä väriset johdot virtalukkoon tulee?
Mulla on yks kolmeasentoinen(virrat pois, virrat päällä ja valot) virtalukko tallessa, siinä menee kolme johtoa erillisellä liittimellä ja yks on omassa liittimessään(valo?). Noiden kolmen piuhan värit on muistaakseni vihreä, sininen ja oranssi.
Eli olkaa kilttejä ja kertokaa mihin johtoihin toi pitäisi kytkeä, että saisi toimimaan? :s

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 18:57

Onko vika säädöissä? Kun ajaa täysillä kierroksilla ja päästää kaasun niin kierrokset jää junnaa hetkeks aikaa 7-9k kohdalle ja sitten tipahtaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 19:53

joo eli kaasarin käytin irti ja puhdistin ja takas kiinni, booaa, senjälkeen kiertää ku hullu mutta ei kule mihinkään ja ottaa vaan 4000-6000 kierrosta, imu päällä toimii paremmin mutta ei kuitenkaan normaalisti, missä vika? Yamaha DT50R -07

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 19:58

jonzasd kirjoitti:Onko vika säädöissä? Kun ajaa täysillä kierroksilla ja päästää kaasun niin kierrokset jää junnaa hetkeks aikaa 7-9k kohdalle ja sitten tipahtaa


Tarkista ekana ettei kaasuvaijeri jumita mistään ja sen jälkeen seosruuvin kimppuun.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

10.8.2013 21:40

Noniin elikkä tuli pikkusen ongelmia kun vaihdoin pytyn ja männän detsiin. kun laitoin ekan kerran käymään asennuksen jälkeen lähti hyvin käyntiin mutta otti huonosti kierroksia, röpötti ja savutti aivan tajuttomasti No, lähin siinä sitte kaikesta huolimatta ajamaan ja pääsin ehkä kilometrin kun kesken ajon tuntu kauhee nykäsy ja sammu siihen. No tajusin et tais lämpöleikata vähäsen kun kävi aivan saatanan kuumana eli ei nesteet kiertäny. Työnsin kotio ja vaihdoin jäähdytysnesteet taas ja varmistin ettei ollu ilmaa. Putsasin myös tulpan muttei auttanu oikeestaan yhtään. Tällä kertaa pääsin ajaan 100m ja sitten heitti itekseen virrat pois päältä eikä suostunu laittaan takasi. Loppuu ymmärrys tän asian kans joten auttakaa miestä mäessä

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.8.2013 19:04

Mikä osa on yammun bensahanan takana, musta, lukee dellortto, yläpäässä sähköliitin, alhaalla kaksi letkua, minkä värinen sähköjohto liittiimeen kuuluu tulla ja mikä on oire jos kyseinen sähköjohto menee poikki

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.8.2013 19:25

Epäilen vahvasti että kyseessä on solenoidi. Se työntää kaasariin isoilla kierroksilla ilmaa ja sen takia voi tarvita normaalia isomman suuttimen. Pois vaan koko hökötys ja kaasariin menevän letkun jätät kaasariin ja toiseen päähän mutteri. Jos siitä on sähköjohto poikki tms. niin vilkuttaa mittaristossa vikakoodia.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.8.2013 21:12

Missä vika? Toimii ~2km lähes normaalisti kunnes yleensä sammuu, ei meinaa lähteä uudelleen käymään jos lähtee ei ota kierroksia kunnolla ja hetken päästä sammuu. http://www.youtube.com/watch?v=TQRP4w46 ... e=youtu.be
Tulppa vaihdettu, kaasari putsattu ja kipinäkin tuli joka polkaisulla.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.8.2013 21:20

Luulisin että käy liian rikkaalla, liian iso suutin tai neula liian korkealla? Tarkistappa nuo eka.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

11.8.2013 22:34

Suutin 95 ja neula tais olla keskimmäisessä lovessa ja ennen toiminut noilla säädöillä täydellisesti, ilmanputsari pesty ja ryyppykin tuntuu toimivan normaalisti.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.8.2013 10:58

en tiennyt onko tänne ja kun en muuta löytänyt niin kysyn täällä.. kuinka säädrtään kellonaika malaguti xsm 2010 mopossa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

12.8.2013 15:12

Eli tosiaan: ennen detsi pätki vähän (toimiva solenoidi), sähköjohto meni poikki (mittari ei valittanu, detsi ei kiertäny yhtää (liikaa ilmaa?) ) nyt repäsin sitte solenoidille menevän letkun kaasarin kylestä irti ja toimii paremmin ku ennen (ei pätki) eli pitääkö nyt siis tukkia kaasarista se solenoidin letkun paikka jotenki vai saako olla auki? kiitos kaikista neuvoista SUURESTI !!!