Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 20:45

Voi olla myös imuvuoto mg puolen stefassa tai todennäköisemmin imukaulassa

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 21:39

Voiko olla että käy laihalla? Mutta tulppa on silti aika tummaa ja joskus jopa märkä! Vakioputkellla teki samoja temppuja! Suuttimesta en tiiä! Imuvuoto voi olla yks syy! Mut miks se ryyppy päällä nostaa kierroksia?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 22:48

Kyllä se laihalla vaan käy joko säätöjen tai imuvuodon takia. Suihkuttele vähän bräkleeniä imukaulaan ja mgpuolen stefaan samalla kun mopo on käynnissä ja kato sammuuko/muuttuuko käynti. Ite kuitenkin epäilen vaan säätöjä kun itelläkin 20mm kaasarilla, 98 suuttimella, tk:lla ja vaparilla täytyy ajaa ryypyn kanssa ettei sammu.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.2.2018 23:30

Joo! Oon itekki sitä mieltä että säädöt on päin persettä:D Mutta se sammuu myöskin ajossa jos antaa kaasu! Risteyksissä pitää kytkin pohjassa oottaa vähän aikaa kun voi antaa kaasu! Noh yritän säätää kaasaria ja nostan neulaa ylöspäin! Ehkä se auttaisi sityten.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.2.2018 10:45

Siis booaako se ajossa vai tukehtuuko?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.2.2018 10:57

Esim jos ajan risteykseen jarrutan pistän pienemmän vaihteen annan kaasua niin kierrokset katoaa kokonaan! Meinaa heti sammua. Pitää oottaa jutkin pohjassa että se ottais taas ne normaalit kierrokset ja vasta sitten vääntää vähitellen kaasua! Ihan kuin tukehtuisi?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.2.2018 12:01

No kokeile putsata kaasari ja putsari samoin kokeilla eri säätöjä ja etsiä imuvuoto

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.2.2018 15:52

Kaasari on 5 päivää vanha, joten sn usko että se on siitä kiinni! Ai nii! Seki vielä että kun yritän käynnistää sitä kaasu pohjassa ilman ryyppyä niin kuuluu Pam pakoputkessa ja sitten tulppa on ihan musta eikä lähde sillä tulpalla käyntiin! Eli saa liikaa bensiiniä? Yritän neulaa ja säätöjä vielä säätää! Ilmoitan maanantaina miten on mennyt

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.2.2018 18:19

Voi olla et kerää liikaa bensaa sylkkää ja putkee mikä sit syttyy ja kastaa tulpan. Ellen iha vääräs oo :s Mut ei kannata tuollai arvioida säätöi kun ne selvii ihan ajamallaki. Ja se booaaminen ja kierrosten leijuminen on ihan selvä merkki et ei saa tarpeeks bensaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.2.2018 10:51

Mikä kaasari on kyseessä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

26.2.2018 11:22

Simbba6 kirjoitti:Voiko olla että käy laihalla? Mutta tulppa on silti aika tummaa ja joskus jopa märkä! Vakioputkellla teki samoja temppuja! Suuttimesta en tiiä! Imuvuoto voi olla yks syy! Mut miks se ryyppy päällä nostaa kierroksia?


Älä tulpasta kato säätöjä, ei 2t koneessa toimi koska öljy sotkee sen värin. Ja ryypyllä ainoa järkevä selitys kierrosten nostamiselle on se, että ryyppysuutin olis pienempi kuin pääsuutin. Kokeile ilmaruuvia avata, ja jos ei auta niin sitten suutinta pienemmäksi

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

27.2.2018 14:56

Joo! En tiiä mikä sille tuli,kun yön oli ulkona ja aamulla kun koitin kähnnistää sitä niin se meni ehkä minuutiks käyntiin ryyppy päällä! Ja sit sammui! Ja niin se nyt tekee koko ajan! Menee käyntiin ja sit sammuu puolen minuutin jälkeen! Ryypyllä kierrokset huutaa ihan tapissa ja kaasua en voi antaa, koska se sammuu välittömästi!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

25.3.2018 17:45

No niin Mototitin väki, nyt tarvitsisi sitä tietoa.. Pojalla -07 sm xtreme josta toinen keulan liukuputki rikki(pinta hajalla stefojen kohdalta). ulommassa putkessa merkinnät 414,030 ja muuta numerosarjaa. ostin toiset putket(saman paksuiset 37mm) mutta uudemmassa pidemmät liukuputket ja satulan kiinnitys hieman alempana verrattuna vanhaan. Jarrulevyn vaihtamalla pienempään (240mm) ongelma varmaan ratkeaisi, mutta voinko vaihtaa päikseen noi liukuputket, kun vanhan ja uuden ulkoputket on saman mittaiset. Ainoastaan näyttäisi, että jarrusatulan kiinnitys on vaan eri korkeudella? uudessa putkessa on merkintä 414,050 ja muuta numerosarjaa.
Kiitos etukäteen tietäjille

Derbin huolto ja ongelmat #3

28.3.2018 19:04

Miten saan um rabasan kampiakselin pyörimään normaalisti lohkojen yhteen laittamisen jälkeen kun ei kampiakselin päihin napauttelu auttanut. Voiko stefa olla liian syvällä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.3.2018 13:56

TapZ kirjoitti:Miten saan um rabasan kampiakselin pyörimään normaalisti lohkojen yhteen laittamisen jälkeen kun ei kampiakselin päihin napauttelu auttanut. Voiko stefa olla liian syvällä.


Mulla oli vain vähän piukassa, pieni pyörittely auttoi hieman, mutta ajossa meni normaaliksi