Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.7.2014 13:16
Ei savuta, olisko sitten sielä kaasarissa jotain? Alkoi vaan yhtäkkiä tekee tuollasta
15.7.2014 16:38
Vaihdoin 1300km vanhan tulpan eilen, kun ei pääsyt valoista kuin täyskaasulla ennen kytkimen vapauttamista ja mopo oli tehoton alakierroksilla, meinasi siis nukahtaa. 4-vaihteella 50km/h vauhdissa kaasu pohjaan (itellä tuossa vauhdissa kierrokset matalalla), niin alkoi nykiä. Vaihdoin tulpan, niin jumankavita alkoi löytyä vääntöä. Vanhassa tulpassa oli kärkiväli juuri silmännähtävästi kasvanut, eli ilmeisesti heikko kipinä. Melekin pysähtyessä jaksaa lähteä 2-vaihteella liikkeelle, vielä kun on raskaat välit 13-54.
Tosissaan 1tkm välein suosittelen tulpan vaihtoa, muuten kipinä heikentyy ja itsellä oli helvetin laiska. Nyt kiihtyy jo hyvin.
Motonetistä Castrol Power1 Racing 10W-50 täyssynteettistä heitin, niin vaihteet vaihtuu kevyesti ja juuri hyvin. Edellinen biliteman 1,3tkm vanha 15W-40 moottoripyöräöljy (osasynteettinen) oli aivan kurana, keräysastian pohjassaoli mustaa öljysakkaa,
15.7.2014 18:37
Miten käynti muuttuu imun ja reilun kaasun kanssa? Vaikuttais tosiaan että bensan saannissa on jotain häikkää. Mutta toi tulppa on kans yks vaihtoehto ^. jos ei heti oo uutta tulppaa saatavilla, niin kokeileppas puhdistaa se karstottunu vanha. Sitten voit myös sen tulpan kärkivälin muuttaa oikeaksi. Siihen pitäis olla olemassa ihan ilmoitettu mitta, jotka voit säätää oikeaksi väljysmitan avulla. Varovaisesti vain taivutat sitä kärjen metalliliuskaa. Jossaki tuolla pari sivua taaempana selvitinki siitä kaasuttimen puhistamisesta ja siitä mikä aiheuttaa sen tukkeutumisen jos näin on päässy käymään. Vilkaseppas niitä^^ Niin! ja katoppa myös että se imukaula on täysin ehjä! Ei oo mulla koskaan rikkoutunu, mutta tässä mopossa on semmonen tyyyppivika että saattaa murtua ajossa!
15.7.2014 22:55
Ei vittujen vittu Kun pääsin kotiin, niin huomasin, että moottorin oikea puoli (kickstartti ja öljysilmä) oli aivan öljyssä, kuten viereinen jalkatappi sekä takajarrun puoleinen vanne ja rengas.
Ei vituta yhtään. Castrol Power1 Racinginit (täyssynteettinen 10W-50) juuri eilen vaihdettu ja juuri tänään pesin koko mopon.
Huomenna saa taas pestä mopon painepesurilla ja tutkia, mistä vuotaa. Nyt ei näe mistä vuotaa. Viimenen kerta kun ostan Castrollin öljyjä, edelliset Bilitemannit ei edes vuotaneet pihalle.
15.7.2014 23:46
Osaisko joku auttaa kun nakuttaa kone, taitaa sylinteristä kuulua ? Ei varmasti ole venttiilit, siitä oon varma
16.7.2014 1:44
Voi vittu, öljyä vuotaa kytkinkopasta. Vaihdoin Castrolin puolisynteettistä power1 öljyt koneeseen ja vuotaa edelleen kun moottori käynnissä. Voi vittujen vittu.... Isukkeli ajanut autolla 12 vuotta mobilin öljyillä ja suositteli mobilin öljyä. Ja minä vain testasin Castrolin "voimaa".
16.7.2014 14:19
Jos kone alkoi tekemään sitä vasta öljynvaihdon jälkeen, niin voi olla että aikaisempi öljy oli viskositeetiltaan suurempaa. Ohuempi öljy virtaa paksua herkemmin kuluneiden tiivisteiden/stefojen lävitte. On kyllä vähän koomista touhua ruveta syyttämään öljymerkkiä huonokuntoisen tiivisteen aiheuttamasta öljyvuodosta.
16.7.2014 16:43
Kytkinakselilta löytyi irronnut stefa, josta oli öljyä vuotanut kunnolla. Nyt ei enää vuoda, saattoi huohotin olla tukossa.
17.7.2014 11:55
Mulla käynyt parikin kertaa toi, että irronnut se stefa sieltä. Viimeksi syynä jäätynyt huohotin.
20.7.2014 15:35
Ei kellää ois ylimääräsiä katteita tai maskia myytävänä?
20.7.2014 20:20
Mikähän tätä paskaa taas vaivaa. Kaasarin saa puhdistettua nii 30km kerkee ajella ja taas saa alkaa ruuvailemaa. Menin töihin toimi hyvin, lähdössä töistä ja yritän startata nii ei tapahu mitää. Ryyppy päällä käynnistyy ja pysyy käynnissä (saa liikaa ilmaa?). Olisko imuvuoto? Huomasin myös että se kuminen väliputkilo ilmansuodattimen ja kaasuttimen välillä on vähän irrallaan siittä kuutiosta jossa ne ilmansuodattimet on. Onko muuten mahdollista vaihtaa alkuperäistä suodatinta toiseen?
23.7.2014 23:51
Saa liian vähän bensaa, kaasarissa roskaa?
Voi siihen laittaa ihan minkä vaan suodattimen joka siihen sopii
24.7.2014 16:24
Mikä nyt on ku ei ole tyhjäkäyntiä?
Ryyppy päällä on normaali tyhjäkäynti mutta ilman ryyppyä sammuu ja kierrokset pysyy vähän aikaa vaikka kaasua ei painakkaan?
Alkaa pikkuhiljaa jo vituttaa ku joka vitun viikko saa korjata tätä
27.7.2014 20:08
Orionissa on tällä hetkellä vakavia ongelmia. Toivottavasti joku osaisi auttaa. Itseltäni loppuu ymmärrys. Eli mopo pätkii aika pahasti välillä. Välillä tavallaan korjautuu ja sitten seokset heittelevät myös. Vika oli jo ennen 70cc muutosta.
Asioita mitä tehty: Kokeiltu kahdella eri kaasarilla, kolmella eri cdillä, kahdella eri puolalla, tulppa vaihdettu, sähköt tarkistettu ja 70cc muutoksen yhteydessä vaihtui mäntä ja sylinteri + tietenkin kaikki venttiileihin liittyvä. Ajoitukset pistin kohdalleen kun T näkyi alhaalta ja merkit olivat kohdallaan, vaikka mäntä oli n. 1 tai 2 mm alempana ylimmästä kohdasta mihin se olisi voinut tulla.
Seoksia on säädelty molemmilla kaasuttimilla ja välillä pahimman pätkimisen aikana työntää mustaa savua pakoputkesta. Muuten ei savuta ollenkaan ja hyvin ottaa huippukierrokset, sekä kulkee. Pätkiminen vaan käy hermoille koska välillä todella pahaa ja toisinaan ei ollenkaan. Se ei riipu kierrosalueesta, mutta mielestäni puolikaasulla pahinta.
Auttakaa miestä hädässä
27.7.2014 20:51
Ei täällä kukaan osaa enää auttaa, kaikilla on omat ongelmansa tämän härvelin kanssa.
Itelläkin vuotaa moottorista öljyä, etuiskarit ei toimi, ei käy ilman ryyppyä....