Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.2.2020 1:56
Ei näytä toimivilta kaasuttimilta. Onko mahdollista koittaa vielä jollain muulla kaasuttimella, vaikkapa nyt ihan perus 12mm mikuni ja siihen normaali ilmanputsari, ei mitään powerfilteriä tms.?
Niin tai sitten kannattaa ottaa tankki irti ja putsata?
Olet varmaan ilmanpuhdistimen suodattimen putsannut ja millainen putsari sulla siinä on?
23.2.2020 22:00
voiko power+ 50cc läppäpyttyyn tehdä tehomäntää...
26.2.2020 21:28
Tuota en ole koskaan kokeillut, mutta onhan moni viilattuun vakiopyttyyn tehomännän tehnyt ja on toiminut riippuen kuinka korkeaksi on pako viilattu tai imu. Siinä läppäpytyssä kun on jo muutenkin ajoitukset pidemmät, niin alavääntö kärsii entisestään, kierroksia varmasti saadaan. Helmaa nyt tuskin kannattaa enää lähtee sahailemaan.
Kokeile tehdä viisteet ensin tai miten nyt vaan, onhan niitä käytetttyjä mäntiä joilla kokeilla.
9.6.2020 18:20
Hei
Olis projekti pv tossa eli 80cc läppäpytty,kaasutin,tehoputki wandamotorista.
Kysymys kuuluukin että kuinka iso on ton pytyn imukanava eli kuinka ison kaasarin tohon vois sovittaa?
11.6.2020 10:00
Ei tulllut vielä vastausta kysymykseen imukanavan halkaisijasta ja tuli jo toinen kymysys mieleen.
Eli tossa 80cc sarjassahan ei ole kantta mukana.
Uusi mäntä on pallopää mäntä ja suurempi edelliseen nähnen niin kuinkahan tuo alkuperäinen kansi käy siihen paikalleen?
Laskin jo että puristukset nousee kohtuu määrän ja jopa suurempia puristus suhteita voisi kokeille.
Ongelma taitaa olla vain että 80cc sarjaa käyttäessä kannessa tulee suoraa pintaa 4.5mm kummallekkin laitaa ja jos mäntä oikein lähelle kantta menee niin jää ikäänkuin kolo sinne reunaan joka mietityttää että kuinka käyttäytyy.
Mahdollista olisi tietysti sorvauttaa männän reunasta 5mm tasaiseksi jolloin tosin virtaukset kanavista voivat häiriintyä.
Tai sorvauttaa kannen reuna sen 4.5 mm männän laen muotoiseksi mutta se voi olla ainakin normisorvilla hieman epätarkka että tulee juuri männän muotoinen.
11.6.2020 11:34
Onhan noita kansia sorvattu maailman sivu. Tarvii vaan hyvän jigin jos on sitä mallia jossa tulpan reikä ei oo suorassa.
Imukanavalle näyttää vinkua niin saa semmosen kaasarin sopimaan mitä haluaa. Taitaa olla 15-16 mm alkujaan. Täälä ei taida pv tietäjiä juuri pyöriä, PV-foorumille mars.
21.8.2020 19:03
onhan noita muutamat täällä sieltäkin, mutta ei varmaan ole kovin aktiivisesti lähivuosina vastannut. minulla nyt on jonkin verran tietämystä.
26.9.2020 18:58
tietääkö joku mikä 163- Phlolina yellow tai vastaavan maalin ral koodi on?
eli siis 1984 vuoden alkuperäinen maali
9.4.2021 22:13
Mikä on, kun vaihdoin pv:n kaasarin isompaan ja laitoin paremman ilmansuodattimen ja ei PV käynnisty ilman ryyppyä lämpimällä moottorillakkaan vaikka kuinka polkee?
Vakio kaasarilla lähti ensimmäisellä polkaisulla käyntiin, eikä ryyppyä tarvinnut lämpimällä koneella.
10.4.2021 19:31
Mihin pyttyyn laitoit ja minkä kokoisen kaasarin? Onko putsari powerfilter vai muu?
Se käy liian laihalla, siksi lähtee ryypyn kanssa käyntiin, koska saa enemmän bensaa.
Sulla liian pieni pääsuutin tai neulan säädöt liian laihalla.Kokeile asettaa neulan prikkaa alemmaksi, niin voi jo auttaakin.
Jos ei auta, niin syy voi olla liian pieni pääsuutin tai roska jossain kaasuttimensa, joka laihentaa seosta.
Aina ei nuokaan auta, eli uutta kaasaria tilalle sittten vaan.
25.7.2022 0:27
Tietääkö kukaan että paljon mun pevetti kulkis jos laittaisin 60cc+, 16mm kaasarin ja 15 piikkinen eturatas. Ja putki pysyy vakiona.
24.1.2023 12:06
Ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälaisia teholukemia ootte saanut dynosta ja millä tekniikalla ja jos ootte viilannut niin kuinka paljon mitä ootte viilannut