Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

20.5.2014 16:05

voi perskele! nyt meni männänrengas. :D

olin just ajamassa kotia päin, ku kävin hakemassa parempaa jäähdytysnestettä (sellaista, jota käytetään kisaenskoissa yms., joissa on lämpöongelmia).

taas oli mukavan kuuma päivä (31C varjossa lämpömittarin mukaan) ja syyläri oli todella kuuma. jopa paisuntasäiliön nesteet olivat lämmenneet .. eli jäähdytysteho oli lähellä nollaa.

toivottavasti sylkkä on vielä käyttökelpoinen.. männällä oli ajettu yhteensä arviolta n. 30-50h... eli saattoi olla jo melko kulunut mäntä sisässä.

E: männänrengas jumittanut. eli halvalla pääsee. :D

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.5.2014 16:07

Voiko tuorevoitelu öljyn vanhan öljyn sekaan lisätä uutta jos vanha on eri öljyä kuin uusi?

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.5.2014 20:58

Minä olen noin tehny usseesti ja mitään ei ole käynynnä. Tosin nyt aika pitkän aikaa olen ollut vannoutunut 2T Mixin käyttäjä, kun tuli nuo isot kannut paikalliseen varastomarkettiin niin säästää mukavasti.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.5.2014 21:09

Suosittelen käyttämään ennemmin 2-t Bikeä, Hintaero ei ole hirveä tuohon 2-t Mixiin.
Mutta laatu on parempaa. ;)

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

21.5.2014 21:28

Äläs ny, jää maukkaat 2T MIX savut ilmoille :lol:.

Mites tuon öljytulpan kanssa, olen koittanu uutta tiivistettä, oon koittanu vuorata sen silikonilla ja epoksilla mutta silti se vaan vuotaa :lol:.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

22.5.2014 14:13

Saattaa olla että boorit on niin öljyisiä, ettei ne litkut vaan yksinkertaisesti tarraa niihin kiinni. Dippaa öljypropun reikään, mieluiten asetonilla, kostutettu rätti ja pyörittele sitä hetki reijässä, tee myös sama itse propulle ja heitä sen jälkeen kierteisiin kunnon turaus kierrelukitetta ja anna sen kuivua ohjeen mukaisesti, yleensä pari tuntia, ennen kuin altistat sitä öljylle. Jos vuotaa vielä tuon jälkeen, niin.. no. Sittenpähän vuotaa :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

22.5.2014 14:25

Ja pisteenä iin päälle kuparirikka ja oikee tunteella kiinni :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

24.5.2014 11:14

Terpi toimii hyvin mutta yhen asian ajattelin täällä teiltä asiantuntevilta kysyä :lol:
Miten saan kytkintä säädettyä silleen että ottais vähän alempaa, kun nyt ottaa aika helevetin ylhäältä. Kyseessä siis drd pro sm :)

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

24.5.2014 20:55

Mikäköhän ois kaverin 01 vuosmallin derpis vikana kun sisään ajot juuri ajettu ja tehot hävisi ja ei ota kunnolla kierroksia ja ilmaantui samalla pientä vihellystä varsinkin tyhjä käynnillä

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

25.5.2014 0:21

Veikkaisin männänrengasta, vihellys vois olla siitä ku puhaltaa ohi.

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

27.5.2014 16:25

Voi olla myös imuvuoto ;)

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

28.5.2014 0:10

On ruvennut tässä kiinnostamaan bensankulutuksen vähentäminen, nyt vie kaupunki-ajossa semmosen 6 litraa satasella joka on mielestäni aika paljon.

Muuten vakio tekniikalla mutta "puolikurittomalla" putkella ja imupuolen reikälevy poistettuna laskin että matka ajossa n. 3 litralla pääsisi ~65km. Kaupunkiajossa tuolloin saattoi olla tankkaamassa lähes kolmesti viikossa. (Tankkaan aina vitosella).

Nyt uusin tekniikkaa. Poistin ns. kiihdytyssuppilon (siis se kuminen letku) ottamalla vakiosuodattimen irti ja asentamalla tuollaisen vapaavirtaussuodattimen. Huomasin tämän joskus aikaisemmin veljen mopoa rassatessa että kulutus laski ilman tätä osaa.

Kulutus laski sellaiseksi että kaupunki-ajossa pääsee n. 70 kilometriä n. 3 litralla bensaa.

Vakio derbithän kuluttavat tunnetusti vähän. Jos taas iskee vääntävät välitykset, kone ei vedä niitä loppuun ja kulutus nousee. Derbien vakiovälitykset tunnetusti aika raskaita, paitsi limitedissä 11-53, jolla mopon saa huutamaan varmasti.

Mietin siis että voisiko sen kuristuslevyn laittaminen imupuolelle vähentää vielä kulutusta pienemmäksi, kun iskee sen kanssa suodattimen ilman kiihdytyssuppiloa? Kaverini vakioderbissä (-10 DRD Racing) kulutus nousi kyseisen levyn poistamisella aika radikaalisti.

Turhaa spekulointia ilman päätä tai häntää näin illanmyöhässä mutta päätinpä jakaa ajatukseni teille. :lol:

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

29.5.2014 10:10

Juu eli xracessa vireinä on kuriton vakiputki,rajottamaton cdi ja väleinä toimii 13-53 ja kulkee gepsiin tasan 70km/h. Kellään tietoa että kuinka kauan pystyy huuattaan täysiä ennenkuin lämppäsee? :D

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

29.5.2014 10:14

Ja tosiaan unohdin edellisessä viestissä kysyä mutta kumman rattaan kokoa pitää muuttaa ja kuinka paljon että kulkisi noin 65 km/h? Auttakaa tyhmää...

Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

29.5.2014 13:00

Osaatteko sanoa mikä vikana kun mun derbissä toimi jarruvalo ihan normaalisti ja sitten yhtenä päivänä vaan huomasin ettei se enää toimikkaan. Se ei toimi kummallakaan jarrulla.