Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR-50

22.3.2013 9:59

Työ ei tietääkseni kuuluhintaan, mutta pyydä niitä laittamaan ne milliä paksummat stefat! Kaverille kun laitettiin ne niin sai endoillakkin rauhassa eikä enää vuotanu.

Re: Beta RR-50

23.3.2013 14:24

Beta antaa kuulemma 500km takuun keulalle, että ei menekään takuuseen... Hintaa ne pyysi työstä 180e :D Mutta en tosiaan oo maksamas pakko vaa ite vaivautuu :D Mikäs se stefojen paksuus näis olikaan? Ja joku vois linkkaa ne millin paksummat stefat tai kertoo koon :) mieluiten vaikka molemmat :)

Re: Beta RR-50

23.3.2013 15:52

Itsellä ei ole mitään käsitystä mistä niitä millin paksumpia saa, koska tamperelainen Fixtreme laittoi ne kaverin mopoon. Betaan muistaakseni sopii ne perus Paiolin stefat, koska keula taitaa sellainen olla. Mittaappa se keula ja laita tänne viesti niin katotaan mitkä sopisi. Mitat (liukuputken halkaisija) x (stefan ulkohalkaisija) x (paksuutta ei tarvi mitata) :)

Re: Beta RR-50

23.3.2013 20:44

Ennoo mitannu, mutta joku huollon ukko sano, että ne olis 36 millin putket. Mopon tarkka mallihan on siis beta track motard -11

Re: Beta RR-50

23.3.2013 21:26

En kyllä tiiä miten perehtyneitä te asiaan ootte, mutta ette te mitään millin paksumpaa stefaa sinne saa, ihan vaan pikku vinkkinä. Kun puratte sen keulan, niin tajuutte kyllä miksi näin.

Itse ostin arieten stefat, kokoa en muista, mutta sparewheelilla aika kattavasti noita.

Re: Beta RR-50

23.3.2013 23:37

Ei saakeli kuinka tyhmä voi olla! :seko: Ne millin paksummat tarkoittaa sitä että ne on millin korkeemmat, siis vertikaalisesti maa-taivas suuntaisesti. Kyllä jokainen tajuaa ettei sitä stefaa saa sinne ängettyä jos se on liian iso. Jos sellaiset on laitettu samanlaiseen malliin(-11) niin varmaan ei oo mitää kusetusta ja ITSE katsoin, että olivat selkeästi paksummat ja jos Gogge haluaa vielä päteä niin oleppa hyvä vaan. Kyllä pistää v*****aa tollane!

RE: Beta RR-50

24.3.2013 0:26

Niin, siihen stefan päälle tulee vielä prikka, ja sitte semmone lukkorengas, jota varten on urat siellä. Ei varmana mee mikään millin korkeempi stefa sinne.

Re: Beta RR-50

24.3.2013 1:02

Jos aivot omaa ja ajattelee niin voihan se stefa olla millin paksumpi, mutta en teidän pystykorvien kanssa viitsi siitä kinastella, koska ette selvästi mitään tiedä. Tossa on kyseisenlaiset stefat: http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... -5445.html
Ja kuten näkee milli korkeammalle tosta jousesta onnistuu kyllä laittaa. Annan tämän asian olla koska ei kiinnosta p**kan vertaa!

Re: Beta RR-50

24.3.2013 15:51

Tietääkö joku mikä vikana, kun beta pysyy tyhjäkäynnillä ainoastaan ryypyn avulla?

Re: Beta RR-50

24.3.2013 17:00

Tyhjäkäynti pienellä? Liian pieni suutin? Onko vakio?

Re: Beta RR-50

24.3.2013 17:06

Mopo on vakio

Re: Beta RR-50

24.3.2013 18:03

Liian pieni suutin/ kylmä kone.
Mut osaiskos joku viel selittää miten ne keulan stefat laitetaan ja paljonko öljyy, ite tilasin just stefat ja 15w öljyt keulaan. Ja haittaakse jos ei oo renkaitten laakereis sitä kumisuojaa, ku ostin uudet laakerit takapyörään ja ne ei oo kumisuojatut, et kestääks kauan, vai meneeks samantien paskaks ku sinne pääsee kaikkee? =)

Re: Beta RR-50

24.3.2013 23:09

Empä usko että kestää :D mut itte ostin jotku 30e laakerit jotka on tehty teollisuusko.eiden käyttöö et niitte pitäs kestää paljo paremmi ku noitte mopohi tarkotettuje. Suosittelen ostaa semmoset ;) mitäs öljyy laitat ku ittel sama urakka edes...?

Re: Beta RR-50

25.3.2013 0:18

Epäilen kans kestävyyttä, ei sillä et ne on Koyo:n laakerit, mut se kumisuoja puuttuu, http://www.janikaasalainen.fi/etuhaaruk ... p-813.html tollaset öljyt ostin, vähän jämäkämmät ku vakiot (vakiot taitaa olla 10w), mutta en mitään pomppukeppii haluukkaa :D

Re: Beta RR-50

26.3.2013 18:39

Ohje stefojen vaihtoon:
Gogge kirjoitti:^Eturengas pois, pumput t-paloista irti. Sitten se kuusiokolo vaan auki sieltä pumppujen pohjasta, öljyt valuu siitä pois, ja nyt liukuputket lähtee vetämällä irti pumpuista. Sieltä liukuputkien päästä pitäs löytyä holkit, jotka hyvin usein saa kerätä lattialta, joten kannattaa vähän kattoa + kerätä ne talteen. Sitten vaan pölysuojat irti, stefa pitäs näkyä nyt, sen päällä on usein semmonen metallirinkula, se vaan irti, ja sitten nyhtämään stefaa irti, jollain ruuvimeisselillä tmv. pitäs saada kammettua pois. Sitten vaan uusi stefa paikoilleen, metallirinkula päälle, pölysuoja paikoilleen ja öljyä stefalle. Holkit paikoilleen ja liukuputket pumppuihin, tämän jälkeen vaan valuttaa uudet öljyt sisään samasta reiästä mistä ne poiskin valutettiin.. Sitten vaan kuusiokolo kiinni, pumput t-paloihin, rengas paikoilleen ja baanalle!

Ite menin tuohon läheiseen moottoripyörä korjaamoon ja ne siellä sitten mittasivat ja antoivat mulle Athenan stefat ja Belrayn 15w öljyt, eivätkä ole liian jäykät :) ja siihen keulan jäykkyyteen voi vaikuttaa sillä öljyn määrällä myös, mä laitoin 2.5dl ja kerta kiellon päälle :D

Ja tosiaan ei sinne mahdu se milliä korkeempi stefa, koska siellä on se ura sille lukkorenkaalle ja jos aivot omaa niin eihän se lukkorengas sillon sinne mahdu :roll: