Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.5.2015 20:59
Vika selvisi staattorista, kunnostin vanhan staattorin ja laitoin kiinni niin heti loppui pätkiminen
21.5.2015 21:48
Baawo kirjoitti:kelkkailija96 kirjoitti:Onko puristuksia normaalisti polkiessa? Sen jälkeen kannattaa katsoa se alipainehanan toiminta
On puristuksia ja alipainehana toimii
Minkäsjälkeen tää ongelma tuli vai alkoko yhtäkkiä?
22.5.2015 8:16
yhtäkkiä alkoi
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 22.5.2015 19:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
22.5.2015 22:28
Hei
Mulla on 2004 Derbi x race. kun kaasun vääntää pohjaan niin alkaa pätkimään hitaasti, tuntuu kuin olisi rajoitin mutta eihän niissä pitäisi olla. nyt olen laittanut siihen metraktin uudemmman yläkauttasen teharin ja ei kerkeä saamaan edes kunnolla piikiä kun alkaa hirveä pätkiminen. voiko vika olla pääsuttimessa jos se on vakio, kun tuolla tietopankissa sanottiin että se on aivan liian pieni ja kaveri sanoi myös että suuttimessa voisi olla vika kun ei saa vaan tarpeeksi ruokaa. Nopeasti vastauksia kiitos, kun menee hermot tohon pätkimiseen.
23.5.2015 0:32
Moro. Itellä tuli tällänen ongelma ihan perus ajossa vastaan Derbillä; elikkäs vaihde ei enään vaihdu kolmoselta ylöspäin, eikä meinaa mennä vapaalle kun ei ole mopo päällä. Jos vaihteen kumminkin saan vaihdettua vapaalle niin max. puoli metriä saan työnnettyä ja derbi heittää vaihteen päälle. Olis tarkotus avata kone tässä lähipäivinä kuhan sais syyn selville ja tehä vaaditut rempat jotta saadaan Derbi taas ajoon. Mitäs motot.nettiläiset ehdottelee? Pyörä on tosiaan DRD R 2004
23.5.2015 20:39
Kun derbi päästää painetta jäähdytysjärjestelmään, niin voiko johtua siitä että kannenpultit ei välttämättä ole täysin tiukalla, kun ne on vähän nuljaantuneet vai siitä että tiiviste on kahteen kertaan käytetty, mutta laitoin kyllä tiivistemassaa sen kaveriksi. Ei se palotilaan päästä nestettä, kun toimii aivan normaalisti, mutta jäähdytysnesteet purskahtaa siellä paisukammiossa, kun antaa kaasua ja ajon jälkeen pihisee.
23.5.2015 23:02
Paineet jäähdytysjärjestelmään voi mennä kaikista kolmesta syystä mitä mainitsit.
Löysä kannen kiristys, vanha tiiviste tai/ja tiivistemassa kannen tiivisteessä.
24.5.2015 18:13
Nyt sain kannen kiristettyä kunnolla, mutta silti päästää painetta, elikkäs pitää huomenna vaihtaa tiiviste. Jännä kyllä että muuten toimii normaalisti, ei edes käy erityisen kuumana.
Eikä varmaan myöskään haittaa, jos tuolla ajaa jonkun verran ennenkun kannentiivisteen vaihtaa, kun ei jäähdytysnesteetkään kuumene ?
24.5.2015 20:32
Jos sylinteripaineet vuotaa jäähdytysjärjestelmään, syntyy sylinteriä ympäröivään vesitilaan kuplia jotka eivät jäähdytä. Eli huomaamaton ylikuumenemisen riski kasvaa.
Älä laita uuteen tiivisteeseen massaa väliin, se ei kestä pitkän päälle syntyvää lämpöä eikä painetta, vaan palaa/huuhtoutuu ajankanssa pois jättäen "tyhjän" tilan jälkeensä...
25.5.2015 17:45
Moi.
Mikä voisi olla vm 06 mopossa vikana? Kun on jonkun matkaa ajanut niin hyytyy ja booaa. Suuttimen koko on 95, vakioputkesta poistettu alkukäyrän kuri mutta hukkaputki on paikallaan, sekä vakiovälit 11-53.
25.5.2015 19:46
Kokeile auttaako tankin korkin avaaminen, jos vaikka tankin korvausilman kanssa ongelmia?
25.5.2015 20:32
notreal911 kirjoitti:Kokeile auttaako tankin korkin avaaminen, jos vaikka tankin korvausilman kanssa ongelmia?
Tarkistettu että ilma kulkee läpi hyvin. Joskus oli tukkeessa mutta ei enää.
25.5.2015 21:13
Alipainehana oikkuilee näissä aika usein. Se pitäs käydä aina ajoittain crc:llä läpi, mutta kuka jaksaa kun uuden manuaalihanan saa 10 eurolla. Kokeileppa toimiiko se. Tosin vaikka se toimisi nyt, ei se tarkoita että se toimisi myös 10 min päästä.
29.5.2015 0:50
Mitkä kaikki ovat mahdollisia syitä siihen että kytkin ei irrota kunnolla?
On pikku hiljaa tullut sellainen ongelma, että vaihdetta ei saa valoissa ykköseltä vapaalle ja laatikko poksuu. Työntää myös vaihde päällä ja kytkin pohjassa eteenpäin vaikka kone on lämmin. Ongelma katoaa, kun kytkinvaijeria kiristää lisää mutta silloin luistaa kytkin. 8 tkm ajettu kone mutta kykäpommia saanut kyllä. Öljyinä nyt ~1000km ajetut Castrol MTX 10w-40.
Kulunut kruunu? Öljyt?
29.5.2015 10:21
Todennäköisesti sulla on kytkinkori kulunut , jolloin siinä on niitä hakkaumia. Viilaat ne hakkamat pois tai hommaat toisen kytkinkorin