Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.2.2014 21:57

korker0 kirjoitti:Koitahan ilmanputsari putsata, ja kaasutin. Samalla säädä laihemmalle, voi olla liian rikkaalla käynnistäkin, ettei lähre käymään kun ehtii kastella tulpan ja putkeen syöksee bensaa.



kaasarin putsasin ja tuo ilman putsari on niin vaikeassa paikassa etten vielä sitä saanut irti :x meinaattekos sitten että tuo cdi ei ole se vika? kumpaan suuntaan mie sitä ruuvia käännän ettei käy nii rikkaalla :s ?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.2.2014 22:25

korker0 kirjoitti:Koitahan ilmanputsari putsata, ja kaasutin. Samalla säädä laihemmalle, voi olla liian rikkaalla käynnistäkin, ettei lähre käymään kun ehtii kastella tulpan ja putkeen syöksee bensaa.


ei tainnu se minun vastaus tulla? no kirjotetaampa uuestaan. eli kaasarin olen puhistanu ja ilman putsarista meni ilma läpi, irti sitä en saanu mutta puhaltamalla kokeilin :roll: meinaatteko että ei olis tuo cdi paskana :eek: noh eiköhän siitä joku vika löydy. nollasin säävöt ja laitoin kumpaaki ruuvia 1 ja puol kierrosta auki, tällaisen ohjeen täältä palstalta luin :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.2.2014 21:57

noniin vaihdoin sen cdin ja kertalaakista käyntiin 8) se rikkinäinen anto kipinän mutta ei näemmä tarpeeks vahvaa :lol: hyvä että löyty vika :D tuossa aikasemmin jollaki oli sama vika 06 dt:ssä nii saattas siinäki tuo cdin vaihto auttaa :lol:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

25.2.2014 20:03

mikä kytkintä vaivaa kun kytkin akselin pää ryppääntyy/hioo sellasen uran siihe? ja se tappi nousee niiku ylöspäi lohkosta ja kytkin ei piä mittää enää sen jälkee

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.2.2014 12:49

Moro :)

Millä ootte ilmanputsarin pesseet ja mitä tulppaa ootte käyttäny :) Mulla on siis -05 DT :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.2.2014 15:26

Ite oon ihan bensalla pessy. Se pitäs öljytä sen jälkeen ilmanputsariöljyllä mutta mie en oo ikinä jaksanu öljytä sitä. Ja tulppana br9es (vakio) ja joskus oon br8es käyttäny.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.2.2014 16:22

Juu ostin tossa justiin ton BR9ES tulpan ja vielä putsarin pesu ois eessä :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.2.2014 17:40

Mikähän voisi olla vikana, kun detsi lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti toimii normaalisti mutta kun on ajanut vähän matkaa ja kone lämmennyt niin sammuu täydellä kaasulla?

Sen jälkeen toimii ryyppy päällä 1/3 kaasulla mutta ilman ryyppyä ei edes sillä.

Kokeiltu on:
-Tulppa
-Ilmanputsari katsottu ja ei pitäisi olla tukossa.
-Kaasutin putsattu

Mopossa on porattu moric ja tehoputki ja isompi suutin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

2.3.2014 23:25

Ajelin tuossa detsillä kohtalaisen rauhallisesti 6 vaihteella tulemaan kun yhtä äkkiä tuntui kuin olisi mennyt välivapaalle, sen jälkeen ei enää mikään vaihde toiminut vaan pelkkää "vapaata" :paha: lähtee siis käyntiin normaalisti ja kierroksia ottaa mutta tosiaan eteenpäin ei mennä kuin työntämällä :s eli kytkin hajonnut vai mikä? arvauksia ja omia kokemuksia :D tekniikkana 85cc TPR, 28mm Keihin, leovince putkisto ja kytkin on polini!

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.3.2014 16:58

Ois tälläne pikku ongelma mun Yamaha DT -07. Aina kun lähtee ajamaan kytkin ei ota, niin pitää aina laittaa kytkimen palautin vai mikä onkaan alas ja nousee takaisin aika ajoin? Onko neuvoja aloittelijalle? :)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

5.3.2014 1:38

Minarellin tyyppivika. Etenkin kireillä kytkinjousilla kytkimen käyttövipu tahtoo nousta pois paikaltaan, ja sille täytyy rakentaa patentti joka pitää sitä paikallaan. Leikkaa vaikka pala paksua kumia ja pulttaa se paikalleen niin että vipu pysyy aina alhaalla.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

6.3.2014 18:23

Kyseessä yamaha dt 50 vm 07, En tiedä miten tämä voi olla mahdollista, tulin kotiin ja jätin moponi ulos ja sitten kun tulin takaisin niin mopo oli kaatunut ja sitten nostin sen ylos ja sen jälkeen ei toiminut enään normaalisti, kun nyt ajan täyskaasulla noin 3 vaihteelle asti niin sen jälkee rupeaa hyytymään kokonaan ja booaa, en tiedä miten tämä tuli pelkässä mopon kaatumisessa ja tyhjäkäynti on normaali ja ottaa kierrokset normaalisti hyvin mutta ei ajossa :/

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

6.3.2014 23:44

Kaasaria lähtisin ensimmäiseksi käymään läpi wd40 voimalla, sen varalta että jokin osa ei liiku kunnolla tai jokin paikka ole tukossa.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

7.3.2014 21:13

Mulla on probleema: yamaha dt -07, missä on enox putkena. Tyhjäkäynti käy täydellisesti, kun lähtee ajamaan ekoilla kolmella vaihteella, kierrokset eivät vedä piikille ja mopo röpeltää, sitten yhtäkkiä alkaa kiihtymään ja vetämään hyvin, no saavun sitte risteykseen 6 vaihteella ja pienentelen vaihteita, lähden liikkeelle risteyksestä, sama toistuu ja kierrokset eivät nouse piikille asti, kun yritän nostaa vaihteita, kierrokset eivät nouse ja ei vedä piikille. Ja toimii taas seuraavaan risteykseen, ja tekee saman. Missä vika? Apua!
:s

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

7.3.2014 22:15

hessuhopotin kirjoitti:Kaasaria lähtisin ensimmäiseksi käymään läpi wd40 voimalla, sen varalta että jokin osa ei liiku kunnolla tai jokin paikka ole tukossa.

Kaasari putsattu kokonaan en tiedä mistä seuraavaksi lähtisin varmaan ilmanputsarin :/ Mutta vielä kerran toistan eli kun tyhjäkäynnilläkin pidän kaasua tapissa ottaa 10k kierroksia mittariin nätisti mutta sit hetken päästä hyytyy ja laskee sinne 2000 kierrokseen kuulostaa ettei saa ilmaa tarpeeksi