Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

23.12.2013 21:43

Eikös racing mallin sylinteri eroa myös jotenkin tosta sportista? Muistan lukeneeni, että kannattaisi ostaa racing malli johon laittaa kaksirenkaisen männän ensimmäisellä vaihtokerralla.

Re: Derbien virittäminen

24.12.2013 16:33

Racing mallissa nimenomaan on se 2 renkainen mäntä.

Racing tarkoittanee tässä aisassa vain "astetta parempaa". Eli mukana laadukkaampi mäntä.

Voi pojat jos kaikki "racing" osat olisikin oikeasti nimensä mukaisia :roll:

Re: Derbien virittäminen

11.1.2014 23:53

Osaako joku sanoa minkä lämpöarvon tulppa sopii mhr 80cc kanssa? :)

Re: Derbien virittäminen

12.1.2014 0:01

B9ES tai BR9ES

Re: Derbien virittäminen

13.1.2014 20:29

Mitä 80cc:tä suosittelisitte suht halpa sais olla :D . Onkohan tuo motoforcen 80cc racing mistään kotoisin? ei maksais kuin 180e 8o

Re: Derbien virittäminen

13.1.2014 22:10

Itte en ole ikinä kuullutkaan moisesta merkistä, ja tuo "motoforce" kielii jo kiinalaisesta halpatuotannosta.

Laitetaan asia näin. Koko mopon toiminnan kannalta olennaisin osa, josta otetaan kaikki teho mopon käyttöön, on väärä paikka säästää. Laadukas sylinteri kestää pitkään, ja näin ollen vähentää huoltokuluja. Laatuosilla säästää pitkällä tähtäimellä. Itse ostaisin varmaankin Airsalin tai vastaavan, jos jo isompaa pyttyä hommailee. Halvahko hintaluokka.

Huom. en ole ikinä katellutkaan isompaa pyttyä mopoon, mutta vekotinta on tullut käskytettyä kohta 3 vuotta, ja on tullut hölmöiltyä yhtä sun toista.

Re: Derbien virittäminen

15.1.2014 13:03

miksasi kirjoitti:Mitä 80cc:tä suosittelisitte suht halpa sais olla :D . Onkohan tuo motoforcen 80cc racing mistään kotoisin? ei maksais kuin 180e 8o


Kysyitkin tuolla gallerian puolella mistä ostin oman 80cc pyttyni. Tilasin sen maxiscootista ja oli muuten helvetin halpa niinkin hyvälaatuseks pannuks. Sivuja täytyy käyttää google translaten läpi, jos haluu saada jotain selkoo niistä kun ne on kokonaan ranskaksi, mutta voin kyllä lämpimästi suositella ko.puljua, tilaus lähti päivässä ja upsi kiikutti paketin nopeasti ovelleni 12e kuluilla.

http://www.maxiscoot.com/barikit-kit-cylindre-80cc-sport-fonte-bar-eq-780.html

Re: Derbien virittäminen

15.1.2014 16:29

Joo kiitos vastauksista ja linkistä ! Taidampa laittaa heti tillaukseen ku on niin halpa 8)

Re: Derbien virittäminen

22.1.2014 19:25

moro mulla on tuommonen derbi drd racing -11 josta on alkukäyrän kuri pois ja 95 suutin ja 11-65 välit ja nuilla kulkee sen 65+ vaikuttaskohan tuo hukkaputken tukkiminen nopeuteen vai alavääntöihin ku ei kärsis kovempaa kulkea?

Re: Derbien virittäminen

22.1.2014 20:26

Vaikuttaa vähän kaikkeen, mutta huippuihin eniten. Eipä siinä oikeestaan ole mitä voit tehdä ilman että huippunopeus nousisi.

Re: Derbien virittäminen

24.1.2014 14:42

Hommaa jostain rajoitettu cdi boxi, tuki hukkaputki ja laita 12 tai 13 eturatas. Huiput pitäisi jäädä alle 65.

Re: Derbien virittäminen

26.1.2014 17:14

Terve!
Itsellä olis tollane -10 mallinen extreme missä tällä hetkellä vince, rajaton cdi, ja 11-65 välit. Menee suoralla sen 57-58 HUOM 3/4 kaasulla, täydellä vähän vauhti ja kierrokset pienenee. Tosin alamäkeen menee täys kaasulla sen 68@Gps kun oikeen huudattaa..
Mietin vaan että onkohan tuossa imukaulan kuri vai kaasari kun tekee ton että menee suoralla 3/4 kaasulla paremmin?
Luulis että täyskaasulla aina parhaiten pääsis :D

Re: Derbien virittäminen

26.1.2014 17:43

ProRaCc70 kirjoitti:Terve!
Itsellä olis tollane -10 mallinen extreme missä tällä hetkellä vince, rajaton cdi, ja 11-65 välit. Menee suoralla sen 57-58 HUOM 3/4 kaasulla, täydellä vähän vauhti ja kierrokset pienenee. Tosin alamäkeen menee täys kaasulla sen 68@Gps kun oikeen huudattaa..
Mietin vaan että onkohan tuossa imukaulan kuri vai kaasari kun tekee ton että menee suoralla 3/4 kaasulla paremmin?
Luulis että täyskaasulla aina parhaiten pääsis :D

Tuo vince tais olla E-Hyväksytty niin alkukäyrästä löytyy kuri. Ettei sulla vaan olis kuri siellä putkessa? :lol:
Entä mikä suutin kaasuttimessa on?

Re: Derbien virittäminen

27.1.2014 0:03

http://www.ebay.co.uk/itm/DERBI-SENDA-R1-100CC-CRANKSHAFT-CRANK-SHAFT-LONG-STROKE-EBE075-EBE-075-ENGINE-/231127306365

Siitä pojille harvinaista herkkua eli 45mm iskulla olevaa kampuraa EBE075 koneesta. päälisin puolin ainaki kone näyttää samalta mitä toi perus 50 kone. Suoraahan toi ei mene vaa pitää sylinteriä korotella sitä mukaa.

http://www.ebay.com/itm/03-DERBI-SENDA-R1-100CC-CYLINDER-BARREL-PISTON-HEAD-EBE075-EBE-075-ENGINE-/261360978916?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3cda540be4&vxp=mtr
Löytyy siihen sopiva pytty myös eli luulis olevan aika bolt-on.

Re: Derbien virittäminen

27.1.2014 0:27

ProRaCc70 kirjoitti:Terve!
Itsellä olis tollane -10 mallinen extreme missä tällä hetkellä vince, rajaton cdi, ja 11-65 välit. Menee suoralla sen 57-58 HUOM 3/4 kaasulla, täydellä vähän vauhti ja kierrokset pienenee. Tosin alamäkeen menee täys kaasulla sen 68@Gps kun oikeen huudattaa..
Mietin vaan että onkohan tuossa imukaulan kuri vai kaasari kun tekee ton että menee suoralla 3/4 kaasulla paremmin?
Luulis että täyskaasulla aina parhaiten pääsis :D

Vaikuttaa siltä, että suutin on väärän kokonen. Booaako vai röpöttää?