Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.7.2013 20:46
betaosku kirjoitti:Mikäs nyt mahtaa olla kun beta kulki ennen 62kmh omatekoisella kurilla ja n. Kuukausi sitten vaihdoin takas melkein vakioksi ja aluksi toimi niin kuin pitääkin, mutta nyt kulkee alamäkeen max 45, ylämäkeen ehkä 15kmh ja räpättää sekä savuttaa enemmän. Eli mikä voisi.olla?
Se on sitte vakio, eli ei kulkuja. Muistithan myös suuttimen vaihtaa pienemmäksi. Lisäksi siihen vaikuttaa monet asiat, kuten säädöt, rengaspaineet, ketjut, laahaako jarrut yms.
1.7.2013 23:18
Valomaski Master
meneekö kyseinen maski suoraan kiinni?
2.7.2013 2:31
Tarkistin ilmanputsarin ja se oli ihmeellisen puhdas joten vika ei ole siinä, mutta kävi ilmeisesti liian rikkaalla kun öljyä oli vähän liikaa joka paikassa ja säädin seosruuvin oikeaan asentoon kun jostain syystä oli väärin.
Katson nyt ettei kaasari ole tukossa tai öljypumppu säädöiltään huonosti, kun
täällä niin neuvottiin.
3.7.2013 20:14
Jos jollain Beta kuskilla on peltikurille tarvetta, niin täältä löytys. Hinnasta voidaan koittaa vielä neuvotella. Jos kiinnostaa niin ei muuta kun YV:tä tähän suuntaan.
3.7.2013 21:51
Onko betan paisarissa katalysaattori?
3.7.2013 21:55
Se levy ja katti ovat kiinni toisissaan, joten molemmat löytyvät alkukäyrän ja paisarin liitoskohdasta.
3.7.2013 22:42
Tarkotatko 'pillikuria'??
3.7.2013 23:00
Tsekkaas
tietopankin artikkeli, niin sillä pääsee jo pitkälle.
Tämmönen mötikkä siis löytyy alkukäyrän ja paisarin välistä, siinä on tuo ns. levy ja katti samassa, niinkuin jo sanoin.
Tuon kun nakkaat hyllylle ja hankit isomman suuttimen (n. 115), niin pitäisi potkua alkaa löytyä, ainakin vakioon verrattuna. Tämän jälkeen huippuja kertyy sen 80km/h oikee nopeutta. Mikäli kuitenkin haluat varmistua, että vältyt veroilta, niin sitten peltikuria kehiin, jolla saa kulkupuolen rajoitettua sinne verorajan (65km/h) tuntumaan.
3.7.2013 23:26
Huomasin että Betassa ei toimi etuvalo, tai pitkät kyllä toimii mutta lyhyet ei
. Onko silloin varmasti polttimo palanut jos kuitenkin pitkät palaa? Onko vaikea homma vaihtaa itse?
4.7.2013 15:52
Tuo ^ 'pillikuri' on jo hyllyllä. Jos osaat lukee niin en puhu alkukäyrän ja paisarin välisestä kurista, vaan mahdollisesta katalysaattorista, joka sijaitsee PAISARISSA eikä ALKUKÄYRÄSSÄ! -.-
4.7.2013 19:00
Nyt vielä kolmannen kerran koitan sulle sanoa, että katalysaattori ja se itse kuri ovat kiinni toisissaan, niinkuin kuvastakin näkee. Jos olet siis tuon koko mötikän ottanut pois, niin tuskin siellä nyt toista kattia on.
Viimeksi muokannut Gooby päivämäärä 4.7.2013 21:41, muokattu yhteensä 3 kertaa
4.7.2013 20:40
eikö voi tajuta! elikkä vähän vielä lisään tähän , se kuri on tossa katinkanssa samassa.. kuri on tuo missä on pultille reijät ja tuo loppu "putki" on katalysaattori
4.7.2013 22:31
Nonii, eli iha selvällä suomenkielellä kysyin että onko betan paisarissa katalysaattori (kuin derpin putkessa)?
4.7.2013 23:05
Siis mitä vittua... Tossa yläpuolellahan se lukee, että se katalysaattori on tuo patukka tuossa kuristimessa. Tuo levyosa on se varsinainen kuri, ja tämä putkilon muotoinen on katalysaattori. Piirretääs sulle sitten vielä kuva, jos nyt viidennellä kerralla menis jakeluun:
Ja tuo koko mötikkä löytyy siis edelleenkiin putken
alkukäyrän ja
paisarin liitoskohdasta.
Jätän tän jutun nyt tähän, jos et vieläkään tajua niin sitten ei auta.
4.7.2013 23:23
Välillä mä kyllä ihmettelen, että miks täällä motot.netissä ylipäätän on modeja? Välillä nää modet valittaa pienimmästäki asiasta jos on esim pistäny väärään ketjuun vääränlaisen viestin ynm. Sit tälläsille TrackBetonin tapasille trolleille ei tehä mitään. Ja kyllä, jos ette vieläkään ole tajunneet niin selvä trollihan toi on.
Goobylle silti hatunnosto kärsivällisyydestä, mulla ois lentäny monet vitut ja saatanat tollasen aivokuolleen TrackBetonin kanssa. Enkä kyllä varmaa ois auttanu enää toisen selityskerran jälkee.